Marškinėliai, skėčiai, užrašinės ir kiti suvenyrai, papuošti popiežiaus Pranciškaus vizitui skirta simbolika, šią savaitę buvo pradėti pardavinėti prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse. Kodėl to paties nedaro kiti prekybos tinklai?

Kitiems prekybos tinklams nesiūlė

„Artėjantis Šventojo Tėvo vizitas Lietuvoje – ypatingai svarbus įvykis. Tikime, kad didelė dalis susitikimuose su Šventuoju Tėvu dalyvausiančių žmonių norės pasipuošti oficialia, būtent šiam vizitui sukurta atributika. Itin svarbu ir tai, jog įsigydami oficialią atributiką, mūsų klientai turės galimybę prisidėti padengiant Popiežiaus Pranciškaus vizito organizavimo išlaidas“, – pristatydama tokios prekybos pradžią sakė „Maximos“ generalinė direktorė Kristina Meidė.

Vilniaus arkivyskupija, organizuojanti popiežiaus vizitą Lietuvoje, pabrėžia, kad suvenyrais bus prekiaujama ir kitose vietose, tačiau kitų prekybos tinklų tarp jų nėra.

Kaip teigė Vilniaus arkivyskupijos komunikacijos specialistė Santa Kančytė, „Maxima“ yra sutikusi prekiauti oficialia vizito atributika, todėl suvenyrais ir atributika nuo pirmadienio prekiaujama jų tinklo parduotuvėse. „Likus maždaug savaitei iki vizito šios atributikos bus galima įsigyti Vilniaus turizmo informacijos centruose. Negalime sakyti, kad tai galutinis platinimo vietų sąrašas, esame atviri tiems, kas norėtų prisidėti prie vizito, todėl ir vietų, kur galima įsigyti oficialios atributikos gali daugėti“, – kalbėjo ji.

„Rimi“ ir „Lidl“ atstovai sakė, kad galimybę prekiauti tokia atributika taip pat būtų svarstę, jei būtų sulaukę tokio pasiūlymo – kadangi jo nebuvo, galimybės įsigyti popiežiaus atvykimo progai skirtus suvenyrus jų parduotuvėse nebus.

Prekybos tinklas „Iki“ pasiūlymo platinti šią atributiką taip pat nesulaukė. „Šiais metais dėmesį sutelkėme į Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį ir atnaujinome lietuviškos atributikos asortimentą. Specialia atributika, skirta Popiežiaus vizitui Lietuvoje, neprekiausime“, – komentavo „Iki“ komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė.

Suvenyrų gamintojai negalėjo atsakyti į klausimą, kodėl visgi šventine atributika nebuvo pasiūlyta prekiauti kitiems prekybos tinklams. „Esame atviri visiems. Ir dabar atsiranda įvairių taškų, kurie kreipiasi. Mes džiaugiamės, kad turime prekybos tinklą, kuris dengia visą Lietuvą, o kuo jų daugiau bus, tuo geriau“, – kalbėjo už suvenyrų koordinavimą atsakingas Pasiruošimo popiežiaus vizitui komiteto ilgalaikis savanoris Tadas Bruzgulis.

„Norfa“ kelia etikos klausimą

Prekybos tinklo „Norfa“ parduotuvėse popiežiaus vizitui skirtų atributų taip pat nebus. Jo atstovai sakė tokios galimybės net nesvarstę, nes jiems šiuo atveju kyla etikos klausimų. „Mes patys negaminame, pasiūlymų iš tiekėjų neturime, ir kas mums dar svarbu, kad nors mes labai džiaugiamės popiežiaus vizitu Lietuvoje, mums kyla klausimas dėl tokios prekybos etiškumo. Vienas dalykas, kai yra bažnyčioje suvenyrai dovanojami žmonėms, jie galbūt atsidėkodami aukoja, o prekyba supermarketuose yra kitas dalykas“, – komentavo prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis.

T. Bruzgulis teigia, kad suvenyrai turės kilnų tikslą. „Svarbiau ne kokį daiktą, o kokią mintį žmonės parsineš namo iš susitikimo su Šventuoju Tėvu. Suvenyras – prisiminimas – gali būti ir konkreti mintis, kuri pasieks širdį ir vėliau bus vilties šaltinis bei orientyras. Žinoma, apčiuopiami suvenyrai gali tapti tais ženklais, kurie padės prisiminti, ką išgirdome iš mus aplankiusio Šventojo Tėvo. Svarbiausia dalyvauti šventėje ir išgirsti, ką Šventasis Tėvas nori mums pasakyti“, – kalbėjo jis.

Kiek uždirbs „Maxima“?

T. Bruzgulis pabrėžia, kad suvenyrų gamintojai iš šios prekybos pelno negauna. „Noriu patvirtinti, kad atributikos tiekėjas dalyvauja šiame projekte savanorystės pagrindais ir atsisako savo pelno dalies, bei skiria ją Lietuvos Vyskupų Konferencijai, kuri savo nuožiūra jį skirs Popiežiaus vizito išlaidoms finansuoti“, – sako jis.

Kokia dalis nuo parduotų suvenyrų kainos lieka „Maximai“, neatskleidžiama. „Prekių savikainos dalis pardavimo kainoje sudaro apie 50 - 80 proc. Tai priklauso nuo gaminio, nes vieni turi didesnį antkainį, kiti mažesnį“, – tokiu atsakymu apsiribojo T. Bruzgulis.

„Prekiaudami minėta atributika, neplanuojame uždirbti pelno. Esame paskaičiavę, jog gautas uždarbis turėtų padengti tik operacinius kaštus. Gavę komercinį pasiūlymą prekiauti oficialia Popiežiaus vizitui skirta atributika iš oficialaus platintojo, tiekėjo UAB „Čilinam“, pasiūlymą apsvarstę, jį priėmėme. Informacijos apie tai, ar tiekėjas pasiūlymą pateikė ir kitiems prekybininkams, neturime“, – sakė „Maxima LT“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

---

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją