Tokių stotelių idėja – kad žmonės užsisakytų reikalingus produktus laukdami savo autobuso ar troleibuso. Ant stotelių matomos prekės su brūkšniniais kodais, o jas nuskenavus „Barboros“ mobiliojoje programėlėje esančiu skeneriu galima susidėti būtiniausių pirkinių krepšelį ir gauti jį nurodytu laiku ir adresu. Iš viso visuomeninio transporto stotelėse galima rasti kiek daugiau nei 50 populiariausių – dažniausiai į pirkėjų krepšelius patenkančių, prekių. Trūkstamas prekes į pirkinių krepšelį galima įsidėti įprasta tvarka pasinaudojant mobiliąja programėle.

„Pernai klientams pristatyta „Barboros“ mobilioji programėlė suteikia galimybę prekes patogiai užsisakyti ir nusipirkti naudojantis išmaniuoju telefonu, tačiau skenuojant brūkšninius kodus apsipirkimo procesą galima gar labiau sutrumpinti – ypač jei žmogaus didžiąją krepšelio dalį sudaro populiariausios prekės. Patogu ir tai, kad apsipirkti galima laukiant autobuso ar troleibuso – efektyviai išnaudojamas gali būti ir šis laikas“, – sako „Barbora“ direktorius Tomas Kibildis.

Skaičiuojama, kad apsipirkti „Barboroje“ klientui įprastai užtenka apie 10-15 minučių. Panašiai kas tiek laiko važiuoja ir to paties maršruto visuomeninis transportas. Pasak T. Kibildžio, galimybė pritaikyti tokius sprendimus labai priklauso ir nuo konkretaus miesto viešojo transporto sistemos ir jos apkrovimo. „Viena, kai mieste veikia metro, ir visai kas kita, kai mieste svarbesnis antžeminis transportas. Dabar mes tikriname šitą galimybę, o kai pamatysime, kiek tai žmonėms įdomu ir naudinga, priimsime tolesnius sprendimus“, – sako jis.

Virtualios „Barboros“ parduotuvės skirtingose sostinės visuomeninio transporto stotelėse veiks visą vasarą – iki rugsėjo pradžios. Iš viso tokios parduotuvės skirtingu laiku bus įrengtos 9 Vilniaus visuomeninio transporto stotelėse. Šiuo metu mieste galima rasti 8 tokias virtualias parduotuves. „Tokį laikotarpį pasirinkome, nes, viena vertus, vasarą išauga žmonių naudojimasis mobiliaisiais įrenginiais, kita vertus, jis pakankamai ilgas, kad apimtume tiek atostogų, tiek žmonių grįžimo į miestą laikotarpį ir surinktume pakankamai duomenų“, – aiškina T. Kibildis.

Pasak „Barboros“ vadovo, tokiu sprendimu siekiama ne išpardavimu atpirkti jam tekusias išlaidas, bet populiarinti savo mobiliąją programėlę. „Tai – tiek paties prekinio ženklo, tiek mobilaus sprendimo reklama. Mobilioji prekyba dabar labai gyva ir turime neatsilikti nuo tendencijų. Tai, kas buvo vakar, rytoj jau gali būti visiškai neįdomu, todėl ieškome to, kas bus įdomu rytoj ir ant bangos poryt“, – sako T. Kibildis.

Šiuo metu apie 25 proc. pirkimų „Barboros“ elektroninėje parduotuvėje yra atliekami mobiliaisiais įrenginiais. „Barboros“ duomenimis vasarą klientų, apsiperkančių per mobiliąją programėlę, skaičius išauga iki 7-10 proc. Vidutinis prekių kiekis krepšelyje išlieka labai panašus kaip ir šaltuoju sezonu, tačiau vasarą aktyviau perkami vaisiai, daržovės ir griliui skirtos prekės. Be to, šiltuoju metų laiku vidutinė „Barboros“ klientų vieno apsipirkimo trukmė yra keletą minučių trumpesnė nei šaltuoju periodu.