Šiandien vis sunkiau sutikti įmonę, nežinančią, kas yra logotipas ar brandbookas bei gausybė jame telpančių taisyklių, apibrėžiančių vizualinį brendo asmenybės identitetą. Tačiau lygiai taip pat vis dar daugybė vizualiai (ir ne tik) skirtingų brendų kalba visiškai vienodai. Galbūt esate vienas iš jų? Tuomet dabar pats metas susikurti savo brendo balsą!

Kas tas balsas ir kam jo reikia?

Pastebima, kad brendo balso svarba ėmė augti kartu su socialinių tinklų atsiradimu ir įsitvirtinimu mūsų kasdienybėje. Dabar spustelėję vos porą mygtukų galime pasikalbėti su restoranu, SPA centru, mėgstama parduotuve ar net prekybos centru. Tačiau toli gražu ne visi brendai šį pokyti įvaldė organiškai, juolab sugebėjo jį išnaudoti.

Paradoksalu, bet dauguma brendų, net ir niekada negirdėjusių apie brendo balso sąvoką, vienaip ar kitaip yra su juo susidūrę. Taip yra todėl, kad net ir neturėdami konkrečios balso architektūros, brendai siekia prisibelsti į tikslinės auditorijos širdį. Todėl vaikų prekių parduotuvė savo komunikacijoje naudoja deminutyvus, o paauglių – tam tikru metu populiarius, dažnai tik šnekamojoje kalboje vartojamus žodžius.

Vis dėlto brendo balsą sudaro kur kas daugiau nei vien žodžiai, o jo stilius negali būti toks, kokį padiktuoja tądien už komentarą, žinutę, naujienlaiškį ar telefono skambutį atsakingo žmogaus nuotaika. Tyrimai rodo, kad vieni brendai vartotojų akyse išsiskiria labiau nei kiti dėl: kuriamo įsimintino turinio, įtraukiančių istorijų, išskirtinės brendo asmenybės bei stipraus klientų aptarnavimo. Visais išvardytais atvejais brendo balsas vaidina itin svarbų vaidmenį. Taigi – ką reikėtų žinoti norintiems atrasti unikalų savo brendo balsą?

1. Išanalizuokite turimus komunikacijos kanalus…

Jums gali pasirodyti, kad jūsų brendo balsą vartotojas girdi tik jūsų reklamose arba atsakiklyje. Tačiau jūsų balsas skamba praktiškai visur: ant parduotuvės durų, prekystalių, per radijo imtuvus ir parduotuvės garsiakalbius. Ką jau kalbėti apie pasiutpolkę socialiniuose tinkluose, kur komentaras veja komentarą, o paskutinę minutę dovanos ar laisvo staliuko (nors šiuo metu ir mažiau aktualu) ieškantys klientai rašo tiesiog „Labas, iki kelių šian dirbat?“

2. … ir jų turinį

Kaip minėta, gali būti, kad net jei anksčiau negalvojote apie savo balsą, jau jį formuojate ir galbūt netgi einate teisinga linkme. Todėl pasikelkite visą savo kuriamą turinį ir kritiškai jį įvertinkite. Ši higiena padės suprasti, ką savo brendo balse norite girdėti, o ko jau pats metas atsisakyti. Taip pat gali padėti ir konkurentų turinio apžvalga.

3. Prisiminkite savo vertybes, viziją, misiją

Kaip ir bet kokia kita jūsų asmenybės dalis ar veiksmai – veidas, logotipas ar nauja kampanija, taip ir balsas turi atspindėti jūsų puoselėjamas vertybes, turimą viziją ir misiją, pozicionavimą bei susikurtą archetipą. Todėl atsakykite sau į klausimą, koks jūs: draugiškas, kuklus, globėjiškas ar drąsus, ekstravagantiškas ir netgi šiek tiek piktas? Jūsų brendo balsas turi atitikti tai, kas esate. Kitu atveju, ir patiems nepavyks, ir klientai nepatikės.

4. Apsibrėžkite VISAS auditorijas

Dažnai brendai susikoncentruoja į pagrindinę tikslinę auditoriją, paprastai tą, kuri neša daugiausiai pelno, ir pamiršta, kad kasdienybėje bendrauja su kur kas platesniu ratu. Todėl svarbu įsivertinti visas auditorijas ir prireikus apsibrėžti taisykles, kada nustatytam balsui ir jo tonui bus taikomos tam tikros išimtys.

5. Susikurkite balsaknygę!

Tam, kad išlaikytumėte balso vientisumą visuose savo komunikacijos kanaluose (na, nebent juos valdo vienas žmogus, bet ir tas juk tik žmogus, gali po kiek laiko pasimiršti), nustatytą toną ir kitas jūsų unikaliam brendo balsui būdingas taisykles sudėkite į balsaknygę. Ji padės nepasimesti, o susvyravus – pasitikrinti. Ieškote įkvėpimo? Štai keletas pavyzdžių: Starbucks; Uber; MailChimp.

Žmogaus asmenybė nėra vien tik išorė, lygiai ta pati taisyklė galioja ir brendui. Todėl norėdamas išsiskirti iš minios, jis turi turėti savo balsą, o šis – toną. Kurdamiesi savuosius nepabijokite būti kitokie negu iki šiol, jei jaučiate, kad tai tikrai yra tai, kas jums tinka. Ir priešingai – nesiekite būti tuo, kuo nesate, nes tai bus nepatogu tiek jums, tiek jūsų auditorijoms.

M360
INK AGENCY