Iš savo patirties agentūroje jau spėjau įsitikinti, kad klientas yra laimingiausias tada, kai jis gali pasitikėti agentūra kaip lygiaverčiu partneriu ir veikti išvien tarsi tandemas. O tai galima pasiekti tik išpildžius keletą dalykų:

1. Extra mile. Ar yra tekę gauti kliento užklausą apie užduotį, kuriai atlikti jūs ar agentūra, kurioje dirbate, tinkamų gebėjimų neturi? Koks būna jūsų atsakymas? Neigiamiems atsakymams tokiose situacijose ne vieta. Būtent vienas iš punktų, kur mus klientai įvertina labiausiai, yra pagalba bet kokioje situacijoje. Gal klientas ir nesitiki, kad jūs jam sukursite naują programėlę arba iš Aliaskos pargabensite krovinį, bet gal žinote žmogų, kuris žino žmogų, kuris dirba įmonėje..? Kartais užtenka patarpininkauti ir tiesiog taip padėti klientui keblioje situacijoje. Tad leiskite klientams garsiai pasakyti apie savo problemas, o sprendimai kartais ateis savaime. Svarbiausia, kad būtumėte pasiryžę visuomet padėti.

2. Gelbėjimosi ratas. Taip, norint dirbti be streso, reikia planuoti. To mokomės patys ir mokome savo klientus. Tačiau visiems nutinka situacijų, kai pamirštame suplanuoti vieną ar kitą darbelį arba iš dangaus nukrenta kažkas netikėto ir klientas rašo laišką su raudonu šauktuku. Tai realios situacijos ir mūsų kasdienybė. Dirbant agentūroje svarbiausia – laiko planavimas ir jo numatymas net ir netikėtiems darbams. Kliento gelbėjimas jo stresinėje situacijoje visada sukurs stipresnį ryšį. Juolab kad klientai tai labai vertina, o neretai tada atlaidžiau žiūri ir į mūsų pačių žmogiškas klaidas.

3. Procesų supaprastinimas. Nesuskaičiuojamas skaičius excelio lentelių ir nuolatinis susirašinėjimas el. paštu ne visada užtikrina sklandų bendradarbiavimą su klientu. Pasiūlykite jam palengvinimą, t. y. naudoti bendras projektų valdymo programas, pavyzdžiui, „Clickup“. Nustebsite, kaip pagreitėja procesai ir kiek streso sumažėja abiem pusėms! Klientai realiu laiku gali matyti darbų eigą, komentuoti, suteikti užduočiai statusą, pasiprašyti korekcijos ir pan. Visai neseniai klientas, su kuriuo naudojame tokią projektų valdymo programą, manęs paklausė, ar galėčiau apmokyti naudotis programa ir jo kolegas, nes jie norėtų naudoti ją ir vidiniams darbams. Tai tikrai veikia!

4. Būkite ekspertu. Suprantama, kad kliento žodis neretai būna paskutinis, tačiau jo sprendimas ne visada gali atnešti geriausią rezultatą. Būtent tam jis ir kreipiasi į mus, kad minėtose situacijose būtume vedlys ir nukreiptume tinkamiausia linkme. Tad dirbdami su klientais nebijokite parodyti savo ekspertiškumo, kai to reikia. Leiskite jam augti kartu su jumis.

5. Reabilitacija. Tenka pripažinti, kad ne visais atvejais su klientu pavyksta sėkmingai sukurti bendrą santykį, o tam įtakos gali turėti ne tik profesiniai gebėjimai, bet ir žmogiškieji faktoriai. Svarbu to neignoruoti ir ieškoti sprendimo, o retsykiais išeitimi gali tapti ir projektų vadovo pakeitimas. Tad kalbėkitės su savo klientais ir ieškokite abiem šalims priimtinų sprendimų.

Ir pabaigai – pats svarbiausias patarimas, kuris klientą neabejotinai padarys laimingą: gilinkitės į kliento verslo subtilybes, jo verslo kasdienybę, problematiką. Stebėkite rinką, konkurentus, perpraskite specifiką. O galiausiai – švęskite ne tik bendras, bet ir kliento pergales, nes geriausi verslo santykiai paremti partneryste!