Pastaraisiais metais darbuotojų trūkumas – dažna problema, su kuria susiduria verslai. Pagal Oficialiosios statistikos portalo 2023 m. leidimo darbo rinkos Lietuvoje apžvalgą, 2022-aisiais šalyje buvo 25,7 tūkst. laisvų darbo vietų samdomiesiems darbuotojams. Bendrai, pasaulyje apie 75 proc. įmonių susiduria su sunkumais ieškant talentų: jų trūksta IT ir duomenų, inžinerijos, pardavimų ir kitose srityse. Tai lemia vis išradingesnius būdus pritraukti tinkamus kandidatus darbo pozicijoms užpildyti, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Vienas tokių atvejų Lietuvoje – strateginių konsultantų agentūros sukurtas interaktyvus iššūkis, raginantis potencialius darbuotojus įveikti dirbtinį intelektą. Juo tikimasi sužadinti darbo ieškančių asmenų susidomėjimą bei rasti kolegą stratego pozicijai užimti.

Sunkumai ieškant strategų

Strategų į savo komandą ieškančios įmonės „Synthesis CG“ partnerio ir vadovo Gedimino Užkuraičio teigimu, kad šią poziciją užimtų, potencialus kolega turėtų pasižymėti analitiniais įgūdžiais, geru verslų poreikių išmanymu, ekspertiškumu, leisiančiu valdyti didelio masto projektus bei gebėjimu spręsti sudėtingas užduotis bei iššūkius, su kuriais susiduria klientai.

Gediminas Užkuraitis

„Talentingi strategai yra gana netradicinė auditorija – juos sunku atrasti, todėl ir jų paieška turi būti kitokia. Vadinti juos netradicine auditorija norisi todėl, kad nėra būtent tokią profesiją atitinkančios kvalifikacijos, nėra ir „strategų mokyklų“. Dažniausiai pozicijai tinkantys asmenys – kokybiškos patirties verslo konsultavime, kūrybinių industrijų, technologijų ar kitose panašiose srityse įgiję ekspertai, – sako G. Užkuraitis. – Kadangi daugelį strategų mes jau pažįstame, mūsų tikslas sudominti ir pritraukti naujus žmones, kurie įveiktų sukurtą iššūkį – tai parodys kaip veikia kandidatų mąstymo procesai, jų atkaklumą ir kitas savybes, kurių joks CV neatskleistų.”

Potencialus strategas turi nugalėti dirbtinį intelektą

Kadangi potencialaus kandidato gyvenimo aprašymas tikrųjų įgūdžių ir protinio darbo atskleisti negali, įmonė sukūrė interaktyvų iššūkį, kuriam panaudojo savo kurtą dirbtinio intelekto varomą prekės ženklo pozicionavimo įrankį „CompOS“ – būtent su juo ir konkuruos norintys užimti stratego poziciją.

Šis įrankis, analizuodamas įvairių prekės ženklų svetaines, geba nustatyti jų brendotipą (tai yra įmonės sugalvotas terminas) ir leidžia verslui lengviau kurti ar vystyti stiprų identitetą, išsigryninti pozicionavimą.

Norėdamas įveikti iššūkį, kandidatas turi penkiems prekės ženklams pritaikyti brendotipą, taip parodydamas, ar jo analitiniai įgūdžiai gali konkuruoti su dirbtiniu intelektu.

Nors dirbtinis intelektas vis plačiau pritaikomas konsultavimo ir kūrybiniuose sektoriuose, G. Užkuraitis tiki, kad strategai turi būti bent tiek pat geri ar geresni nei dirbtiniu intelektu paremti įrankiai.

„Tam, kad kaip agentūra šiandien būtume aktualūs, turime geriau suprasti ir taikyti dirbtinį intelektą nei mūsų klientai, kad galėtume pasiūlyti naujų, išskirtinių sprendimų”, – teigia įmonės vadovas.

Iššūkį strategams galima rasti čia.