„Krizė baigsis, bet žmonės prisimins, ką jūs darėte blogai ar gerai“, – kalbėdamas apie verslo komunikaciją sunkmečio laikotarpiu, sakė „Tele2“ komunikacijos vadovas Andrius Baranauskas. Pasak jo, šios koronaviruso sukeltos krizės metu įmonėms ypač svarbu sąžiningai ir atvirai komunikuoti su savo klientais, verslo partneriais ir darbuotojais.

„Šioje krizėje galime matyti tirs etapus. Pirmasis – išlikimo, kuriame esame dabar. Antrasis – atsigavimas, kai pargriuvę turėsime atsikelti ir pasiruošti bėgti. Galiausiai paskutinysis – augimas. Nors stadijos skirtingos, sąžininga komunikacija svarbi kiekvienos jų metu. Reikia prisiminti, kad augti galima tik su partnerių ir klientų, o atsigauti – su darbuotojų pagalba. Jeigu šiandien nesąžiningai elgsitės su darbuotojais, galbūt rytoj jie padės atsigauti kitai įmonei, o jei nuvilsite klientus – galbūt augti ateityje jie padės jau ne jums“, – apie vieną svarbiausių komunikacijos principų sakė specialistas. Mintimis apie komunikaciją krizės metu A. Baranauskas dalinsis gegužės 7 dieną internete įvyksiančiame Lietuvos verslo forume, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Kalbėdamas apie darbuotojų motyvaciją, A. Baranauskas pažymi, kad krizė kartu yra galimybė įgalinti savo žmones, suteikti jiems progą save realizuoti, pastebėti ir išauginti naujus lyderius.

„Visiems žmonėms yra svarbu save realizuoti. Krizės pradžioje buvo tikrai didelis pasimetimas tiek visuomenėje, tiek įmonėse, tačiau paaiškėjo, kad yra žmonių, kurie veržiasi, daro ir nori keisti situaciją, kurie problemą išsprendžia skambučio metu. Tad krizės laikotarpiu yra ypač svarbu žiūrėti į savo organizaciją, pastebėti tokius žmones, juos įgalinti, skatinti ir galbūt net paaukštinti“, – pastebėjimais dalijosi komunikacijos vadovas.

Jei vis tik komunikacijoje buvo padaryta klaidų, anot komunikacijos specialisto, pirmasis žingsnis, kurį turite žengti – pripažinti tai.

„Turite būti sąžiningi patys su savimi ir pripažinti, ar yra krizė, ar ji kelia grėsmę jūsų reputacijai. Viena didžiausių problemų – visi klysta, tik ne visi pripažįsta klydę. Tačiau tik pripažinę klaidą galime ją ištaisyti, ir geriausia – kuo greičiau“, – pataria telekomunikacijų bendrovės komunikacijos vadovas.

Nors šios krizės scenarijus – visiškai naujas ir negirdėtas, A. Baranauskas džiaugiasi, kad šalies verslas šiuo metu demonstruoja gerokai brandesnę ir pozityvesnę komunikaciją nei prieš 2008-ųjų metų sunkmetį.

„Tiek šalies verslai, tiek pati visuomenė – daug brandesni ir labiau susitelkę. Mūsų žmonės laikosi atstumo, prisižiūri ir elgiasi atsakingai. Matome ypatingą savanorystės proveržį, kokio nebuvo praėjusios krizės metu. Tūkstančiai žmonių padeda vieni kitiems, renka lėšas ir užsiima labdaringa veikla, o verslas demonstruoja ypač aukštus standartus“, – vertino specialistas.

A. Baranauską kartu su „Maxima“ komunikacijos departamento ir korporacinių reikalų direktore Ernesta Dapkiene, agentūros „Virtuozai“ vadovu Viliumi Mackoniu, „Delfi“ vyriausiąja redaktore Rasa Lukaityte – Vnarauskiene, komunkacijos specialiste Vija Valentukonyte – Urbanavičiene bus galima sutikti Lietuvos verslo forumo diskusijoje, skirtoje komunikacijai krizės akivaizdoje. Ekspertai diskutuos, ką ir kaip verta komunikuoti, kokius naratyvus rinktis, kokius lūkesčius formuoja komunikacija.

Lietuvos verslo forume, skirtame ieškoti COVID-19 krizės sprendimų, gegužės 7 d. dalyvaus daugiau nei 100 pranešėjų ir diskusijų dalyvių – verslininkų, ekonomistų ir konsultantų. Visos dienos metu renginyje internete pranešimai paraleliai vyks 8 salėse, kartu su interaktyviomis diskusijomis ir tinklaveikos sesijomis. Visa informacija: www.versloforumas.org.

M360