Spalvingas įpakavimas ir dovanėlė kiekvienai dienai iki švenčių – taip trumpai galima apibūdinti šiuo metu rinkoje esančius advento kalendorius, kurie sudomina vis platesnę auditoriją.

Advento kalendorius pristatančios įmonės dalinasi – auga ne tik jų paklausa, bet ir pasiūla. Komunikacijos agentūros „Budinti komunikacija“ rinkodaros specialistė Toma Jakavičiūtė pranešime žiniasklaidai pastebi, kad advento kalendorių populiarumas ypač išaugo per pastaruosius kelerius metus.

„Rinkoje pasiūla vis didėja, o advento kalendoriai pritaikyti kiekvieno skoniui, kūrybiškai įpakuojami, todėl natūralu, kad sudomina vis didesnę auditorijos dalį ir jų paklausa didėja. Jie padeda auginti klientų lojalumą, nes beveik visą mėnesį klientas naudoja to paties prekės ženklo produktus. Dažnai kalendoriai sudaromi iš privačių prekės ženklų asortimento. Ir nors kalendorių pasirinkimas yra platus, lyginant su kitomis šalimis, dar yra plačios galimybės šiai nišai vystytis Lietuvoje“, – dalijasi įžvalgomis specialistė.

Pasak rinkodaros specialistės, populiarumas didėja ir dėl to, kad jau užaugo karta, kuri visą vaikystę turėjo šokoladinius advento kalendorius, todėl natūralu, kad ir suaugusi nori patirti tą magišką laukimą.

Galimybė atrasti

Neretai advento kalendoriai gali būti pasitelkiami ir kaip įrankis, padedantis pristatyti naujienas, pamėgti dar neišbandytus produktus.

Šiandien rinkoje galima rasti ne tik šokoladinių kalendorių skirtų vaikams, bet ir kosmetikos, kavos, augintinių ar net erotinių prekių kalendorių. „Fantazijos.lt“ prekės ženklo atstovė Deimantė Norvilaitė pastebi, kad išskirtiniai kalendoriai taip pat sulaukia didelio susidomėjimo.

„Erotinius advento kalendorius dažniausiai perka poros, kaip dovaną vienas kitam, arba juos įsigyja kartu, nes jų sudėtis ir yra subalansuota naudoti drauge: daug įvairių žaisliukų ir kitų dovanėlių skirtų būtent poroms (porų vibratoriai, antrankiai, priemonės masažui, vibruojantys penio žiedai ir pan.)“, – sako atstovė.

Anot jos, advento kalendorius dažnai leidžia išbandyti tai, ko klientas įprastai neįsigyja, atrasti naujus produktus, todėl ypač dažnai juos renkasi ir pradedantieji, neturintys daug patirties ar žinių tam tikroje srityje. Kalendoriaus įvairovė leidžia išsiaiškinti poreikius, suprasti, kas patinka, bei ką norėsi naudoti ateityje.

Ne tik sau, bet ir dovanų

Dažnai advento kalendorių ieškoma dar tik artėjant šventiniam laikotarpiui. Prekės ženklo „L’occitane“ atstovė Agnė Kazernovičiūtė pasakoja, kad klientai jų laukia jau nuo spalio – tai viena populiariausių prekių šventiniu laikotarpiu, ji leidžia klientams išbandyti ir atrasti grožio produktus, kurie tinka būtent jiems.

„Advento kalendoriais dažnai lepinasi arba yra lepinamos moterys, žinoma, tai puiki dovana sukaktuvių, įkurtuvių ar gimimo dienos proga. Advento kalendoriai dovanojami ir kaip išankstinė kalėdinė dovana“, – pasakoja A. Kazernovičiūtė.

Tiesa, advento kalendoriai gali būti puiki dovana ir augintiniams. Pasak „VET1“ vaistinių tinklo atstovės Justinos Maniušienės, advento kalendoriai nėra tik mados tendencija, tai puikus įrankis, padedantis kurti ar palaikyti ryšį su augintiniais: „Advento kalendorius augintiniams dažniausiai ir perka tie, kuriems jų augintinis yra draugas, šeimos narys, vaikas. O tikslas labai paprastas – noras rūpintis savo augintiniu ir lepinti jį kaip tikrą šeimos narį. Advento kalendorius augintiniui patrauklus tuo, kad be didelių pastangų, kiekvieną dieną, iki pat švenčių, savo mažąjį draugą gali nustebinti skaniu ir sveiku skanėstu, parodyti papildomą dėmesį jam, kurti ryšį su juo ir padaryti švenčių laukimą dar ypatingesniu, tiek augintiniui, tiek sau pačiam.“

Be to, anot J. Maniušienės, įmonėms advento kalendoriai padeda edukuoti klientus. „Galėdami pasiūlyti specialiai gyvūnams sukurtą ir pritaikytą Advento kalendorių, skleidžiame žinią visiems auginantiems gyvūnus, kad net ir šventiniu laikotarpiu augintinius reikia lepinti atsakingai ir rūpintis jų gerove, nepaisant metų laiko, oro, švenčių ir kitų situacijų“, – sako ji.

Rinkodaros specialistė T. Jakavičiūtė pritaria, kad advento kalendorius gali būti ir personalizuota dovana: „Nors iš vienos pusės atrodo, kad tai labai patogus pasirinkimas, kita vertus – labai dėmesingas, nes pagalvoji apie žmogų, jo pomėgius, pavyzdžiui, saldumynų mėgėjui dovanosi saldainių kalendorių arba kavos entuziastui kasdien galimybę išbandyti vis naują kavos rūšį, taip dovanodamas ne tik daiktą, bet ir atradimo jausmą.“