Spalio 7 d. jau trečiąjį kartą vyksiantis kūrybiškumo festivalis „ADC*LT‘22“ skaičiuoja pirmuosius viščiukus – gautas dalyvių paraiškas. Iš viso konkurse šiemet bus vertinama daugiau kaip 250 reklamos ir dizaino profesionalų paraiškų, pretenduosiančių į aukso, sidabro ir bronzos titulus simbolizuojančias žvaigždes, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Pasak vieno iš apdovanojimų kuratoriaus, „Milk“ partnerio ir kūrybos vadovo Rimanto Stanevičiaus, paraiškų skaičius viršijo organizatorių lūkesčius.

„Džiaugiamės, kad šiemet pateiktų darbų gerokai daugiau nei galėjome prognozuoti. Iš viso į apdovanojimus septyniose skirtingose kategorijose pretenduoja 253 reklamos ar dizaino darbai. Daugiausia – net 80 – paraiškų sulaukėme „Dizaino ir meistrystės“ kategorijoje, turinčioje net 11 subkategorijų. Nepaisant to, reklamos darbų festivalyje vis dar bene dukart daugiau nei dizaino. Tai – nenuostabu, nes reklamos kategorijų ir subkategorijų turime gerokai daugiau“, – sako R. Stanevičius.

Pirmoje vietoje pagal paraiškas atsidūrė „Televizijos ir kino“ subkategorija, sulaukusi 23 darbų, antroje – „Naujo prekės ženklo vizualinis identitetas“ (20 paraiškų), o trečioje – „Vidaus ir išorės reklama“ (17). Ketvirtą vietą užėmė „Prekės ženklo atnaujinimas“ (14), o penketuką užbaigia „Socialinės reklamos ir labdaros kampanijos“ (12).

„Šiemet gerokai didesniu paraiškų derliumi nustebino socialinių darbų kategorija, tam įtakos, matyt, turėjo ir Rusijos pradėtas karas Ukrainoje, su juo susijusių kampanijų gausa. Taip pat smagu matyti, kad tuščių subkategorijų, kuriose nepateiktas nei vienas darbas, kasmet būna vis mažiau“, – teigia „Milk“ partneris ir kūrybos vadovas.

Sieks apdovanoti galinčius konkuruoti ir tarptautiniu mastu

Kalbėdamas apie ženkliai besiskiriantį kai kuriose subkategorijose pateiktų darbų skaičių, R. Stanevičius akcentuoja, kad komisija sieks išlikti objektyvi ir išskirtinai vertins tik kokybę.

„Iš viso turime net 44 subkategorijas, tad natūralu, jog paraiškų kiekis jose skiriasi. Tačiau skirtingai nei Olimpinėse žaidynėse, festivalio komisija turi teisę neskirti jokio apdovanojimo arba, pavyzdžiui, skirti tik bronzos apdovanojimą. Tokiu būdu norime užtikrinti, kad lietuviškame festivalyje apdovanoti darbai būtų ne tik santykinai geriausi Lietuvoje, bet ir turėtų šansų lenkiant ranką didesniuose festivaliuose Europoje“, – tvirtina „ADC*LT‘22“ festivalio kuratorius.

Kvies į Europos kultūros sostinę

Trečius metus nepajudinamą festivalio pagrindą sudaro geriausių kūrybos darbų apdovanojimai, paskutines reklamos ir dizaino tendencijas atliepianti konferencija bei jaunųjų talentų programa.

Tiesa, šiemet festivalio organizatoriai reklamos ir dizaino meistrus priims Kaune, „Romuvos“ kino teatre. 2022 m. Europos kultūros sostinėje jų lauks ne tik spalio 7 d. vyksianti tradicinė programa – organizatoriai skirtingomis veiklomis dalyvius stebins visą savaitgalį.

Už festivalio kuravimą šiais metais atsakingas ne tik R. Stanevičius – daugelio tarptautinių festivalių žiuri narys ir „Berlin School of Creative Leadership“ absolventas – bet ir Mantas Velykis, LRT savireklamos skyriaus vadovas ir buvęs agentūrų „CLINIC 212“ bei „TRUTH“ kūrybos vadovas, „The Atomic Garden“ dėstytojas.

Trečiojo „ADC*LT‘22“ festivalio komisijai šiemet diriguos gausus būrys vietinių ir tarptautinių reklamos bei dizaino pasaulių žvaigždžių. Tarp jų – André Toledo, „DAVID New York“ reklamos agentūros vyriausiasis kūrybos vadovas (CCO), Ieva Poviliauskaitė, „Jung von Matt“ meno vadovė, Pia af Hällström, „Works“ kūrybos vadovė, Miglė Rudaitytė, „15min group“ dizaino vadovė ir kiti.

Festivalio bilietus jau galima įsigyti www.adclietuva.lt

Apie „ADC*E“

„Art Directors Club of Europe“ yra organizacija, vienijanti Europos šalių reklamos, dizaino ir komunikacijų kūrėjus. Europoje veikia 23 vietiniai „ADC“ klubai, tai yra apie 6000 kūrėjų, kuriuos vienija „ADC*E“. 2019-ais metais prie šios bendruomenės prisijungė ir Lietuva.

M360