Tarp tokių buvo pranešimas apie programuojamą TV reklamos pirkimą – tai yra tema, kuri ilgą laiką buvo eskaluojama kaip futuristinė pasaka, kuri lyg gali egzistuoti toli už Atlanto. Šis sprendimas jau čia ir dabar yra Europoje. Jei rašyčiau laišką Kalėdų Seneliui, programuojamo TV reklamos pirkimo paprašyčiau jau šiemet Lietuvoje. Be suasmenintos TV reklamos, kuri personalizuotai gali būti rodoma skirtingiems namų ūkiams, mane ypač sudomino aplikacijų (programėlių) push notificationų (pranešimų) galimybės.

Kadangi Lietuvos e-komercijos sprendimuose programėlės yra traktuojamos kaip papildomas (tikrai ne pagrindinis) pardavimų kanalas, niekas joms daug dėmesio neskiria. O veltui – pasirodo, kad programėlių pranešimai gali būti ne tik standartiniai tekstai, bet ir nuotraukos, vaizdo įrašai, dinaminis turinys, sujungtas su Jūsų el. parduotuvės prekių krepšeliu arba vartotojo elgsena svetainėje (net ne programėlėje).

Dinaminis pranešimas telefone primena paskutinę norėtą pirkti prekę

Galima sukurti scenarijų, kur vartotojas apsilankęs parduotuvėje, įsidėjęs prekę į krepšelį, bet jos nepirkęs, gautų priminimą telefone užbaigti pirkimą. Ir toks priminimas nieko nekainuoja. Šie pranešimai gali būti pilnai personalizuoti ir sujungti su Jūsų CRM sistema – rodomame pranešime gali būti į asmenį kreipiamasi vardu (pvz., Tadai). Jam gali būti primenama skrydžio kryptis, kurios jis ieškojo svetainėje (pvz., skrydžiui į Nicą - 20% nuolaida ). Segmentavimo ir auditorijos pasiekimo galimybės yra beribės: nuo mėgstamiausių brandų, darbo vietos ar šeimos statuso iki to, kiek ir kokių prekių jau asmuo yra pirkęs. Kurios kategorijos jam yra aktualios, arba kada atliko paskutinį pirkimą. Visa ši informacija gali būti prieinama iš Jūsų CRM sistemos.

Telefono paranešimai gali būti rodomi vartotojams pagal itin detalius kriterijus

Trečia įdomiausia, bet turbūt labiausiai nuspėjama tema, yra apie dirbtinio intelekto galimybes. Šiandien mes turime vidutiniškai po 4 nuolat prie interneto prijungtus įrenginius. Prognozuojama, kad 2020 m. kiekvienas iš mūsų turės po 10 ir daugiau nuolat prie interneto prijungtų įrenginių. Tam, kad visa tai sklandžiai veiktų, bus būtinas sprendimų delegavimas dirbtiniam intelektui ir botams. Niekaip kitaip mes nesugebėsime apdoroti masyvaus duomenų kiekio, kurį nuolat kurs sujungti įrenginiai.

Ši transformacija gali būti suvokiama kaip žemės drebėjimas, kurio reikia bijoti, arba kaip įgalinimas, kuriam reikia pasiruošti ir juo būtinai pasinaudoti. Iš verslo pozicijų prognozuojamas didesnis pelningumas ir auditorijos pasiekimas įmonėms, kurios bus pasiryžusios greitai judėti į priekį ir vartotojams pateikti inovacijas kaip natūralius verslo plėtros elementus. Tai galioje tiek prekybai, tiek ir paslaugų sričiai.

Jei pati skaitmeninė transformacija yra nauja tema, kylantys verslo iššūkiai tikrai ne nauji. Skirtumas yra tik tas, kad šiandien pokyčių pagreitis yra gerokai didesnis. Visais laikais verslo subjektai siekė įsitraukti ir patenkinti klientų poreikius. Skaitmeninė transformacija tiesiog palengvina ir pagreitina tą suvokimą. Kaip tobulinti ir gerinti suasmeninimą dideliu mastu? Kaip tobulinti personalizaciją kiekvieno vartotojo lygmeniu? Skaitmeninė transformacija ir dirbtinis intelektas padeda ne vien kurti inovacijas, bet ir diferencijuoti produktus ir gaminius. Tačiau ši transformacija prasideda ne nuo ko kito, o nuo galutinio vartotojo.

Galutiniai vartotojai mieliau renkasi tuos sprendimus, kurie juos atliepia. Jei Tadas yra technologijų fanatikas, marškinėliai su CRM sistemos logotipų jį labiau sudomins, negu marškinėliai su picos nuotrauka. #DMEXCO pateikti skaičiai rodo, kad 74% interneto vartotojų tikisi, kad jų patirtis skaitmeninėje erdvėje bus personalizuota. Todėl matydami generinį, visiems vartotojams skirtą turinį, jie tampa nepatenkinti. Paklausus rinkodaros specialistų, didžioji jų dalis sutiks, kad personalizacija yra pagrindinis prioritetas užtikrinti aktualiam turiniui. Personalizaciją rinkodaros specialistai jau seniai gali užtikrinti integruodami CRM duomenis į komunikacinę liniją, arba suasmenindami komunikacinę liniją pagal paieškos užklausas. Tiesą sakant, paieška šiandien yra didžiausias dirbtinio intelekto sprendimas, su kurio mes nuolat sąveikaujame. Ir šiandien paieška tampa holistiniu besimokančiu elementu, kuris įgalina dabarties ir ateities užklausas.

Paieška šiandien yra didžiausias dirbtinio intelekto sprendimas

Jau šiandien kaip savaime suprantamą darinį mes suvokiame tai, kad greitai šaldytuvai patys užsakinės mūsų maisto prekes. Kaip jie tai darys? Naudodami dirbtinio intelekto sprendimus ir patys generuodami paieškos užklausas, į kurias reaguos ne žmonės, o kiti autonominiai agentai. Tą dieną, kai mano televizorius pats perjungs kanalą todėl, kad pradėjo rodyti „Sostų žaidimą“, o šaldytuvas pats užsakys 10 picų, todėl, kad rytoj mano gimtadienis ir būtent tiek žmonių pažymėjo „Facebook“ renginyje, kad dalyvaus gimtadienyje, verslas bus sukūręs tikrai personalizuotą ekosistemą, kurioje mes gyvensime kurdami ir generuodami idėjas, o buities klausimus palikdami autonominiams agentams. Kodėl Tadui, Juliui arba Linai reikėtų rūpintis, kas bus jų pieno, morkų ar ekologiškos tyrelės tiekėjas? Šis sprendimas bus taip pat deleguotas autonominiams agentams, o tai reiškia, kad autonominių agentų elgsena gali būti prognozuojama ir nuspėjama. Rinkodaros specialistai galės kurti specialias kampanijas, kurių tikslas bus, pavyzdžiui, reitingų ir teigiamų atsiliepimų didinimas (jei agentai juos vertins, rinkdamiesi, iš ko pirkti morkas). Ir reitingus rašys ne vien fiziniai asmenys, bet taip pat ir šaldytuvai, jei pienas bus sugižęs, o morkos pradės pelyti anksčiau laiko. Visą tą fiksuos davikliai ir raportuos komentarų principu tiesiai tiekėjams.

Tai yra tik trys iš šimtų pranešimų, kurie buvo pristatyti #DMEXCO2017 renginyje. Aš net neabejoju, kad kažką sužavėjo ateities mobilieji sprendimai arba sudomino programuojamos reklamos subtilybės ir specifika. Visa tai yra temos, apie kurias kalbėsime ateityje, joms skirdami daugiau specifinio dėmesio.