Šiais metais Lisabonoje vykusioje didžiausioje Europos technologijų konferencijoje „Web Summit“ idėjomis dalijosi daugybė IT, technologijų, skaitmeninės rinkodaros bei reklamos ekspertų ir didžiąją dalį jų įžvalgų galima apibendrinti penkiomis populiarumo bangą kitais metais pagausiančiomis tendencijomis, apie kurias kalbės visi, rašoma pranešime žiniasklaidai.

1 tendencija. Populiarėjantys „podcastai“

Lietuviškai dar vadinamosios tinklalaidės – įvairios trukmės ir temų garso įrašai, kuriais dalijasi kūrėjai. Konferencijoje dalyvavę Estijos kompanijos „Ria.com Marketplaces“ analitikai ir ekspertai pastebi, kad tokia turinio forma jau vejasi „Youtube“ platformą. Tiesa, „podcastai“ intensyviai populiarėja Europoje bendrai, tačiau Lietuvoje „Youtube“, kaip naujas komunikacijos kanalas, vis dar paklausus ir nuolat kylantis. Vis dėlto, „podcastai“ atkeliauja ir į mūsų šalį.

„Tinklalaidės šiuolaikiniam žmogui yra patogesnis informacijos apdorojimo formatas – jų galima klausytis bet kada: turint ir dvi laisvas minutes, ir valandą stovint kamštyje. Ryškėja ir europiečiams įdomiausios temos – savęs tobulinimas, kalbų mokymasis, pokalbiai su nuomonės formuotojais ir lyderiais, naujienos, mokslas, technologijos, sėkmės istorijos, humoras bei sveikata“, – teigia „Ria.com Marketplaces“ valdybos narys Artem Umanets.

Eksperto teigimu, garso tniklalaidės jau dabar yra, o ateityje dar stiprės, kaip įrankis savišvietai ir reklamai. Jos gali sustiprinti prekių ženklą, suteikti daug informacinės naudos yra lengvai pasiekiamos ir naudojamos. Kas gali būti patraukliau?

2 tendencija. Emocijos, kuriančios ryšį

Šiandien vienas didžiausių iššūkių prekių ženklams – užtikrinti, kad klientas grįžtų ne kartą. Neseniai, norėdami suprasti, kokios reklamos veikia efektyviau, „New York Times“ atliko tyrimą. 1200 skaitytojų klausė – kokią emociją jie patiria skaitydami straipsnį. Rezultatai parodė, kad reklamos daug geriau veikė šalia straipsnių, kurie kėlė tokius jausmus kaip meilė, liūdesys ir baimė.

„Gilios istorijos, kurios paliečia žmogaus emocijas, tiesiog veiks geriau, nei tos, kurios suteikia daug informacijos. Taigi, iššaukiant skirtingus jausmus, galima sukurti tikrą ryšį su klientu, o tas ryšys skatins žmogų grįžti vėl ir vėl“, – teigia A. Umanets.

3 tendencija. Prekių ženklo vertybių svarba

Konferencijoje Richard Edelman, ryšių su visuomene kompanijos „Edelman“ vadovas, akcentavo dar vieną tendenciją. Jo teigimu, prekių ženklo rinkodara yra aukščiausia demokratijos forma.

Jeigu politiniuose rinkimuose mes renkamės ir balsuojame vieną kartą per ketverius-penkerius metus, tai lygiai taip pat vartotojas kiekvieną dieną balsuoja už vieną ar kitą prekių ženklą. Kompanijos, kurios turi savą poziciją, prisideda prie visuomenei svarbių iššūkių sprendimo, keičia pasaulį, todėl vartotojas, rinkdamasis jų prekę ar paslaugą, balsuoja už vertybes ir prioritetus – visai kaip politikoje. Tai ir yra tikra demokratija, veikianti kiekvieną dieną.

4 tendencija. Dirbtinis intelektas – patikimumui

Ši tema pastaraisiais metais yra neišsemiama dėl vienos priežasties – dirbtinis intelektas vis tobulėja ir keičiasi. Taigi, siekdamos išlaikyti klientus, kompanijos turi nuolat kartu eiti į priekį ir siūlyti vis įdomesnius sprendimus.

„Pavyzdžiui, automobilių skelbimų platforma „Auto.Ria.com“ šiais metais dirbtinį intelektą pasitelkė siekiant didinti vartotojų pasitikėjimą įkeliamais automobilių skelbimais. Ši technologija automatiškai nuskaito numerius ir patikrina viešai prieinamą istoriją. Tikriausiai visų kompanijų, siekiančių išlikti konkurencingomis, pirmasis prioritetas turi būti analize ir didžiaisiais duomenimis pagrįsti sprendimai bei dirbtinis intelektas“, – svarsto A. Umanets.

5 tendencija. Mobiliesiems pritaikyta aplinka

Šiais metais internete mobiliaisiais telefonais naršančių vartotojų skaičius pasiekė 60 proc. Tai – įrodymas, kad mobiliųjų vartotojų srautas tampa neįtikėtinai svarbus ir kompanijos privalės optimizuoti savo puslapius, jeigu dar to nepadarė. Konferencijoje ekspertai pasidalijo ir keliais patarimais plėtojant savo svetaines.

Visų pirma – svarbiausią turinį rodyti iš karto. Pavyzdžiui, jeigu esate maisto restoranas – neslėpkite jo meniu ir kontaktų, taip pat verta neapkrauti pertekline informacija. Kuriant svetainę ir ją plėtojant visų pirma mobiliųjų prietaisų turėtojams, o tik po to – kompiuterių, suteikia reikšmingų privalumų daugumai vartotojų, kurie atranda puslapį per mobilųjį įrenginį.