Kokias metodikas ir žingsnius šiais metais profesionalai pažymi kaip svarbiausias SEO rinkoje?

Skirkite laiko užtikrinti, kad Jūsų tinklalapis yra tvarkingas

Profesionaliai suprogramuotas, tvarkingas tinklalapis yra vienas pagrindinių efektyvaus SEO aspektų. „Googlebotai negeba atpažinti, identifikuoti ir suprasti puslapio turinio, jeigu pastarasis yra nekokybiškas, sudėtingas, neteisingai suprogramuotas. Norėdami pagerinti SEO rodiklius, stenkitės savo puslapį supaprastinti, teikti pirmenybę kokybei, o ne kiekybei. Taip „Google“ botai lengviau atpažins jūsų turinį bei puslapio temą, gebės juos kategorizuoti ir sėkmingai parodyti tikslinei auditorijai.

Ar Jūsų tinklapis kraunasi pakankamai greitai?

2019 metais technologijos vystosi neįtikėtinu greičiu. Vartotojui ieško greičio ir patogumo, tad didžioji dalis naršymo yra atliekama būtent išmaniuosiuose telefonuose. Natūralu, kad „Google“ ėmė kelti didelius reikalavimus mobiliosioms svetainėms – jūsų puslapis privalo būti pritaikytas skirtingų gamintojų bei modelių išmaniesiems.

Pritaikę puslapį skirtingiems prietaisams bei naršyklėms, pagerinsite puslapio atidarymo greitį, tačiau tai tik vienas iš dalykų, kuriuos galite padaryti, norėdami pagerinti šį rodiklį. Sparčiai besikraunantis puslapis yra vertinamas tiek vartotojų, tiek „Google“ sistemų. Vidutiniškai vartotojas nėra linkęs laukti ilgiau nei 3 sek., idealiu atveju puslapis turėtų pilnai atsidaryti per mažiau nei 2 sek.

Patikrinti jūsų puslapio mobiliosios ir kompiuterio versijų greičius galite naudodami oficialų „Google“ tinklalapį „PageSpeed“. Šis įrankis suteiks ne tik dabartinio tinklalapio greičio vertinimą, bet ir rekomendacijas bei gaires, kaip krovimosi greitį padidinti.

Puslapio turinys – svarbiausias aspektas. Pradėkite formuluodami teisingas antraštes

Skirkite daug dėmesio antraštei, juk tai pirmas dalykas, kurį pamato skaitytojas, atvykęs į jūsų puslapį. Teisingai suformuluota puslapio antraštė, geriau pažįstama kaip title, turi būti patraukli, informatyvi ir, žinoma, paminėkite raktažodžius (angl. keywords). Sprendžiant ar jūsų puslapis atitinka vartotojo užklausą, „Google“ visų pirma nuskaito antraštę. Vartotojas, atvykęs į puslapį ir pamatęs antraštę, priima sprendimą, ar jis atsidūrė reikiamoje vietoje, ar šis puslapis yra jam naudingas ir įdomus.

Žinoma, nepamirškite ir aprašymo (angl. description). Pastarasis ne ką mažiau svarbus nei antraštė. Puslapio aprašyme trumpai, keliais sakiniais nupasakokite puslapio ar straipsnio turinį, minėkite raktažodžius. Kurkite savo puslapio struktūrą, dėkite informaciją į aiškias pastraipas ir grupes, suteikdami antraštes ir pavadinimus. Tai padės „Google“ įvertinti ir nustatyti jūsų puslapio turinį ir jį reitinguoti.

Auksinė turinio taisyklė

Daugelis ekspertų rinkodaros, marketingo ir turinio kūrimo srityse yra ne kartą girdėję „auksinę“ turinio taisyklę – „TURINYS YRA KARALIUS“. Didelė bėda, kad šiandien sunku išlikti originaliam – internete galima rasti milijonus tinklalapių su labai panašiu ar net identišku turiniu. Įvedę į „Google“ paiešką žodį „batai“, gauname daugiau nei 11 000 000 paieškos rezultatų!

Efektyviam SEO nepakaks surasti patrauklų turinį, jį perrašyti ir šiek tiek pakeisti, o tuomet patalpinti į savo puslapį. Norėdami reitinguose pakilti į pirmąsias paieškos rezultatų pozicijas, turėsite įdėti pastangų, laiko ir kurti originalų, unikalų, itin kokybišką turinį. Jis turi ne tik suteikti naudingos informacijos, bet ir mokyti, padėti išsirinkti geriausią variantą iš keleto. Jūsų puslapio turinys turi būti aktualus, kupinas šių dienų aktualijų, vertingas plačiai auditorijai. Taip sėkmingai pritrauksite skaitytojų dėmesį, jie noriai dalinsis informacija, bus kuriamos aktyvios nuorodos vedančios į jūsų įrašus.

Nepamirškite reguliariai atnaujinti anksčiau sukurtą turinį

Sukūrę įrašą, gidą ar naujienų straipsnį, nepamirškite reguliariai juos atnaujinti, pritaikyti einamiems metams, sistemų versijoms ar kontekstui. Jeigu jūsų kurtas turinys yra išties kokybiškas, tikėtina, kad netrukus konkurentai ims jį kopijuoti. Skirdami laiko reguliariam savo puslapio atnaujinimui, išvengsite informacijos dubliavimosi, jis išliks šviežias ir aktualus vartotojui. „Google“ botai pastebi, kad turinys yra unikalus, dažnai atnaujinamas ir sukurtas būtent jūsų puslapiui. Taigi, tai yra vertinama palankiai tiek paieškos variklio sistemų, tiek vartotojų, kurie, radę puikią medžiagą, noriai ją skaito, ja dalinasi ir grįžta vėl.

Kurkite pasitikėjimo vertą prekės ženklą

Pasitikėjimo verto prekės ženklo įvaizdžio kūrimas 2019-ais metais yra ypač svarbus. Internete kaip niekad gausu netikslios, nekokybiškos, netgi melagingos informacijos. Taigi, paieškos variklių sistemos turėjo prisitaikyti informacijos kokybės ir patikimumo vertinimui.

Šiandien „Google“ atpažįsta ir slepia netikras bei kenkėjiškas naujienas. Išgrynintas, patikimas, kokybišką turinį publikuojantis prekės ženklas yra vertinimas palankiai, priskiriamas kategorijoms ir rodomas tikslinėms auditorijoms. Paieškos varikliai įvertina, jeigu skaitytojas gauna jam naudinga informaciją ir tai parodo likdamas puslapyje, į jį grįždamas, skaitydamas. Kuo daugiau skaitytojui aktualios informacijos pateiksite – tuo labiau „Google“ algoritmas jumis pasitikės.

Vertinant savo prekės ženklą, visų pirma palyginkite savo puslapį su konkurentų, stebėkite kaip atrodo jų tinklalapis, kokio tipo informacija yra publikuojama. Taip pat galite naudoti puikų „Google“ sukurtą įrankį – „Google Trends“. Jis efektyviai parodys jūsų bei konkurentų prekės ženklo stiprumą.

Algoritmai: už ką baudžia, o už ką apdovanoja?

Šiek tiek algoritmų istorijos – 2011 metais vasario 24 d. pasirodė „Google“ „Pandos“ algoritmas. Šis masiškai baudė visas svetaines, kuriose buvo galima rasti kopijuoto turinio ir itin didelį kiekį raktažodžių. Algoritmui aptikus tokį spam'ą, tinklalapis nebebuvo indeksuojamas.

Ilgai nelaukus „Google“ nustebino 2012 metų balandžio 24 dieną išleidę algoritmą pavadinimu „Pingvinas“. Pastarasis pakeitė paieškos sistemos veikimo principus, taip sukeldamas daug sąmyšio ir nepatogumų to meto SEO specialistams. Priešingai nei „Pandos“ algoritmas, „Pingvinas“ veikė realiu laiku, bausdamas svetaines, į kurias vedė pernelyg daug ir akivaizdžiai nenatūralių, pirktų ir pernelyg dažnų nuorodų, susietų specifiniais raktažodžiais.

Šis algoritmas, gerokai paaugęs ir patobulėjęs, vis dar veikia šiandien, 2019-aisias, ir nesilaikant SEO taisyklių, grasina skaudžiomis pasekmėmis.

Kokios SEO tendencijos laukia ateityje?

Viena svarbiausių tendencijų, laukiančių mūsų ateityje, – 2012 metais sukurta ir sparčiai tobulinama „Google“ balso paieška. Kol kas ši inovacija nėra plačiai pritaikyta Lietuvos rinkoje, tačiau pravartu domėtis ir užbėgti konkurentams už akių.

Atsižvelgiant į „Google“ komunikuojamą informaciją, manoma, kad jau 2020 metais apie 50 proc. paieškų bus atliekama balsu. Norėdami savo tinklalapį adaptuoti šiai tendencijai įvertinkite, kad paieška atliekama paieškos varikliu uždavus klausimą. Pavyzdžiui, vartotojas, galėtų klausti „Kur Vilniuje geriausia kava?“, o Jūsų tinklalapio tekstas turėtų būti formuluojamas taip, tarsi atsakytų į pastarąjį klausimą: „Skaniausią Vilniuje kavą rasite….“

Sustiprinkite savo SEO rodiklius šiandien

Iš tiesų taisyklė kaip niekad paprasta – kurkite kuo geresnį bei kokybiškesnį turinį. Tokiu būdu aktyvios nuorodos į jūsų tinklalapį bei puslapį bus kuriamos organiškai, dėl jūsų turinio kuriamos vertės. Tai efektyviausias būdas tapti savo rinkos lyderiu SEO srityje.

Jeigu norite kurti savo nuorodų tinklą patys, turėkite omenyje, kad tai nėra paprasta užduotis. Klaidos ir netikslumai procese gali kainuoti reitingų pozicijas. Skirkite laiko ir resursų mokymams. Jeigu norite pasiekti efektyvius ir matomus rezultatus greitai, geriausias sprendimas – bendradarbiauti su profesionalia, lyderiaujančia, plataus spektro paslaugas siūlančia skaitmeninės reklamos agentūra. Taip gausite analizes, įžvalgas, o atlikto darbo rezultatas tenkins jūsų lūkesčius.