„Norime skleisti gerą nuotaiką, paskatinti Marijampolėje gyvenančius žmones į savo veiklas ir aplinką žvelgti kūrybiškai, o išvykusius– sugrįžti ne tik atostogoms, bet ir „ant visam“. Ir tam mums nereikėjo dirbtinai kurti naujos, gražesnės ar tiesiog kitokios tapatybės – užteko prisiminti, kas esame, kuo Suvalkijos gyventojai kvėpuoja ir kaip kalba kiekvieną dieną. Drąsų, netipišką žingsnį žengiame siekdami dar garsiau pakviesti jaunimą „ant kultūros“, stiprinant jo ryšį su gimtuoju kraštu, kviesdami didžiuotis miesto laisve bei žaismingumu“, – pranešime žiniasklaidai sako Marijampolės savivaldybės administracijos direktorius Karolis Podolskis.

Toks sprendimas miesto bendruomenėje sukėlė daug aštrių diskusijų. Dalis marijampoliečių piktinosi, kad kalba šiurkščiai išdarkoma, nors Marijampolė – norminės lietuvių kalbos lopšys. Tuo tarpu kiti džiaugėsi ryškiu, žaismingu miesto akcentu ir realiai vartojamą kalbą atspindinčiu šūkiu, su kuriuo lengva tapatintis.

Pavadinimas Majemis, naudojamas kultūros sostinės plakatuose, programose, net laikinuose kelio ženkluose prie miesto. Vis dėlto, ieškant vizualinio sprendimo, kaip išspręsti Majemio atvaizdavimo klausimą, dizaino sprendimais akcentuojamas būtent neformalumas ir atvirumas.

Prieš keletą metų Londono architektas Paul Anthony Campbell, išgirdęs, kad vietiniai Marijampolę vadina Majemiu, pasiūlė idėją Marijampolės pagrindinę J. Basanavičiaus aikštę paversti Majemio paplūdimiu tam panaudojant sunkvežimį smėlio. Ant pasaulinio garso menininko Ray Bartkaus, pernai ištapytose pagrindinėje miesto aikštėje esančios tvorose taipogi užkoduotas pavadinimas Miami.

„Kodėl Majemis? Nežinau. Visi taip vadiname. Būna kartais, kad pasakai Majemis ir supranti, kad aplinkiniai žmonės nežino, apie ką kalbama: akivaizdu, kad ne apie Ameriką, bet apie ką tuomet? Visuomet paaiškinu, kad tai Marijampolė, nes čia visuomet geras oras ir puikiausia vieta pailsėti“, –apie savo gimtąjį miestą sako žurnalistė ir laidų vedėja Ugnė Galadauskaitė.

Anot Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus K. Podolskio, Majemis yra tapęs vietos kasdienybės dalimi: mieste yra ir Majemio sušinė (Miami wok & sushi), ir net Majemio vandenlenčių parkas (Splash Miami). Akivaizdu, kad vietiniai humoro ir ironijos nestokoja.

Socialiniuose tinkluose taip pat sklinda žinia apie neformalųjį Marijampolės vardą bei ypatingą krašto tarmę. Iš šio miesto kilę garsūs žmonės–Gintarė Gurevičiūtė, Ineta Puzaraitė-Žvagulienė ir kt., dalinasi nuotraukomis ar vaizdo įrašais, kuriuose jie pasidabinę proginiais marškinėliais su tarmiškais posakiais.

Marijampolės savivaldybės komunikacijos partnerės, išmaniosios komunikacijos agentūros „Idea prima“ direktoriaus Pauliaus Tamulionio teigimu, Marijampolės savivaldybė, pasiryžusi komunikuoti jaunimo slengu, pademonstravo drąsą.

„Norint būti pastebėtiems, matomiems, reikia elgtis drąsiai, naudoti nestandartinius komunikacijos sprendimus. Vis dar įprasta manyti, kad kultūros sostinės titulas įpareigoja pasirodyti, būti rimtiems ir „kultūringiems“. Tačiau kartu jis leidžia ir žaisti, provokuoti, atskleisti unikalias miesto puses. Tai tiesiog puiki proga, kurią būtina išnaudoti kuriant apie save nestandartinį pasakojimą“, – teigia P. Tamulionis.

Marijampolė kultūros sostinės vardą perėmė iš Klaipėdos, o kitais metais perduos jį Rokiškio rajonui.