Itin sėkmingų lietuvių kilmės youtuberių, tokių kaip JAV gyvenantis Dominykas Zeglaitis-Durte Dom (844 tūkst. prenumeratorių) bei keliautojas Jacob Laukaitis (477 tūkst. prenumeratorių) „Youtube“ platybėse tikrai galima rasti, tačiau didelė jų pasisekimo dalis yra platesnę auditoriją pasiekiantis anglų kalba kuriamas turinys.

Siekiant suprasti, kaip ir kiek yra užsidirbama iš „Youtube“ patalpintų vaizdo įrašų, galima vadovautis „Influencer Marketing Hub“ pateikta finansinės jų grąžos formule. Puslapio apačioje įvedus konkretų kanalą, parodomos apytikrės jo pajamos, gaunamos už vieną vaizdo įrašą.

„Influencer Marketing Hub“ informacija

331 tūkst. prenumeratoriumi galintis pasigirti, šiuo metu populiariausiu youtuberiu Lietuvoje laikomas Vaidotas Grincevičius-Whydotas savo kanalą kuria jau septynerius metus ir reguliariai į jį talpina dviprasmiškai vertinamą turinį.

„Visi sėkmingiausi mano vaizdo įrašai turi po daugiau nei 1 mln. peržiūrų, tokių yra gal 8 ar 10. Kadangi kuriu aštrų turinį, vaizdo įrašai yra demonetizuoti, jie negeneruoja pajamų „Youtube“ platformoje“, – paaiškina tik pilnamečiams turinį kuriantis autorius.

Vaidotas atskleidžia, kad vien tik iš „Youtube“ susirinkti atlyginimą yra labai sudėtinga.

Youtuberiai nelabai išgyvena tik iš „Google“ reklamų. Jie uždirba iš kuriamos atributikos, autorių rėmimo platformos „Patreon“ bei integruotos reklamos“, – sako pašnekovas.

Vaikinas patikslina, kaip Lietuvoje yra gaunamos pajamos iš „Youtube“.

„1 mln. lietuvių parodo apie 500 tūkst. reklamų. 1 tūkst. reklamų kaina lygi 1 JAV doleriui. Jei vaizdo įrašas trunka 10 min., „Google“ į jį gali patalpinti daug reklamų. Taip su 1 mln. peržiūrų galima sugeneruoti 500 JAV dolerių vien iš „Youtube“ reklamų, jei vaizdo įrašas nėra demonetizuotas“, – detalizuoja kūrėjas.

2. „Kitokie pasikalbėjimai“

Daugiausiai uždirbantis „Youtube“ kanalas Lietuvoje – „Kitokie pasikalbėjimai“ (113 tūkst. prenumeratorių) – pasižymi ilgos trukmės (nuo 2 val. iki 3 val.) vaizdo įrašais, į kuriuos galima patalpinti net iki 10 reklamų. Taip pat jo pokalbiai su didžiausiomis šalies žvaigždėmis yra peržiūrimi net ir po kelių metų, tad kiekvienas video turi išliekamąją vertę.

Laidos prodiuseris Mantas Bertulis teigė, kad rekordiškai daug uždirbę pasikalbėjimai buvo su Radistais, kurie truko net 3 val. 11 min. ir buvo peržiūrėti 831 tūkst. kartų. Kiti du – „Kitokie pasikalbėjimai“ su Mantu Katleriu & Mantu Stonkumi“ bei „Šventiniai „Kitokie pasikalbėjimai“ su Mantu Katleriu“ – surinko po daugiau nei 1 mln. peržiūrų.

M. Bertulis pastebėjo kai ką įdomaus: laida su Rolandu Kazlu truko trečdaliu trumpiau nei su Radistais, buvo peržiūrėta tris kartus mažiau – 231 tūkst. – kartų, tačiau ji sugeneravo 40 proc. „Kitokių pasikalbėjimų“ su Radistais“ pajamų.

„Tai reiškia, jog „Youtube“ sumoka daugiau pinigų už vyresnę auditoriją“, – įžvalgomis dalinasi vėlyvojo vakaro pokalbių šou autorius.

Vos prieš 5 mėnesius „Youtube“ platybėse atsiradęs kanalas „Negyvas Eteris“ (81 tūkst. prenumeratorių) su laida ironišku pavadinimu „Vėl Tie Patys...“ tapo vienas iš sparčiausiai augančių Lietuvoje. Kas savaitę išeinantis naujas Manto Katlerio, Rolando Mackevičiaus ir Manto Stonkaus aktualijų aptarimas yra peržiūrimas maždaug po 300 tūkst. kartų ir trunka nuo 1 val. 30 min. iki 2 val.

„Labiausiai šoktelėjusi „Negyvo Eterio“ laida buvo „Pora Kaip Tvora“ su Ieva Kvietinskaite ir Mantu Bartuševičiumi, kurią sukūrė Mantas Katleris su Aiste Kabašinskaite. Šis epizodas turėjo iškart daug peržiūrų ir tuo pačiu atnešė labai gerus skaičius“, – komentuoja tinklalaidės bendraautoris R. Mackevičius.

Paklaustas, kodėl, jo nuomone, porų vaizdo įrašas buvo toks sėkmingas, Rolandas pabrėžia kitokį formatą ir tematiką.

„Mūsų laidų struktūra yra vienokia, žiūrovams ji tinka, bet jiems galbūt patiko kiek kitoks turinys: kalbasi jau nebe vyrukai, o poros apie jų reikalus, santykius ir panašius dalykus, todėl ir pasiekė geresnes peržiūras.

Man atrodo, kad nuspėti, ar bus pasisekęs vaizdo įrašas, ar ne – neįmanoma. Jei kas nors būtų atradęs tam tikrą formulę, tikrai visi ją naudotų“, – sako vyras.

Broliai iš Nemenčinės – Artūras ir Miroslavas – savo kurtus filmukus į „Youtube“ pradėjo kelti jau prieš aštuonerius metus. Dabar naujų jų vaizdo įrašų laukia 150 tūkst. sekėjų.

Artūras Traška nurodė, kad daugiausiai pelno jam su broliu atnešę filmukai pastaraisiais metais yra 2-iejų dalių „Kai sustabdo policija“ (705 ir 402 tūkst. peržiūrų), 2-iejų dalių „Mediniai prikolai“ (619 ir 456 tūkst. peržiūrų). Ankstesniaisiais metais populiariausi darbai buvo „17 senelių frazių“ ir „10 budų, kaip sutaupyti pinigų“ (po 1,1 mln. peržiūrų).

„Jau seniai supratome, kad žmonėms patinka paprastumas – kuo primityviau, tuo juokingiau. Auditorijai patinka žiūrėti „žmonių tipų“ kategorijos filmukus, nes jie atpažįsta save, todėl jiems yra juokinga“, – teigia vienas iš dabartinių „Pildyk“ herojų.

Andrius Talžūnas, 2018-aisiais vos per kelis mėnesius patekęs į populiariausių Lietuvos youtuberių gretas, taip pat pasidalino savo patirtimi ir nurodė daugiausiai pajamų jam atnešusį videokūrinį – dainą „Kosulys“ bei jai sukurtą vaizdo klipą, turintį 582 tūkst. peržiūrų.

Kūrejas tvirtina manantis, kad šio vaizdo įrašo sėkmę labiausiai lėmė netikėtumo faktorius – jo prenumeratoriai nesitikėjo išvysti ir išgirsti jo dainuojančio.

„Šis vaizdo įrašas, manau, turėjo tokį pasisekimą, nes aš nesu dainininkas ir niekada nedainuoju, o čia kažkaip iš kažkur išleidau dainą. Aišku, visa tai buvo juoko forma.

Daina apie kosulį yra ironiška ir, mano nuomone, žmonės ją vis dar perklauso bei prisimena, kai suserga ir pradeda kosėti, – juokiasi Andrius. „Aišku, prie sėkmės stipriai prisidėjo vaizdo klipo kokybė, už kurią reikėtų padėkoti mano draugui, kolegai Lukui Čestovui. Be jo nei daina, nei klipas nebūtų toks pasisekęs“, – prisipažįsta vaikinas.

Kaip tik antrąjį gimtadienį šią savaitę švenčiantis dviejų komikų – Manto Grimalio ir Airido Jankaus – podkastas „Pralaužk Vieną Šaltą“ renginyje „Social Media Fest 2019“ buvo paskelbtas „Metų tinklalaide“. Vaikinai pirmieji į Lietuvą atnešė roast formato komedijos renginį, kurio vaizdo įrašas sulaukė tiek žiūrovų, tiek piniginio įvertinimo „Youtube“ platformoje.

„Pelningiausias mūsų „Youtube“ video – „Roast Of Paul deMiko“. Jis tapo sėkmingiausias, nes tai tikriausiai pirmasis tokio komedijos formato renginys, kuris buvo filmuojamas, na ir, žinoma, pagrindinis šio vakaro dalyvis buvo vienas populiariausių interneto žmonių Lietuvoje.

Sunku pasakyti tikslų uždarbį, nes „Youtube“ generuoja vieną sumą, tačiau mums sumoka „Google“, kurie perskaičiuoja kitaip, bet apytikslė suma būtų apie 550 Eur“, – teigia M. Grimalis.

Tinklalaidės bendrakūrėjas neslepia, kad laidų populiarumą kol kas nulemia garsesni ar mažiau visuomenei žinomi svečiai, tačiau jiedu su Airidu džiaugiasi užsitarnavę rėmėjų pasitikėjimą.

„Žinoma, mūsų podkastas turi ir kitų remėjų, tokių kaip „Hostinger“, „Crocs“ ir „Eneba“, kurie labai padeda finansiškai, bet šioje vietoje aš negaliu atskleisti sumos“, – neišsiduoda pašnekovas.

108 tūkst. prenumeratorių į savo kanalą sutelkęs Antanas Jakimavičius-AntanasJ taip pat prisipažįsta, kad vien iš kuriamų filmukų peržiūrų išgyventi yra sudėtinga.

„Kalbant apie pajamas iš peržiūrų, tai vaizdo įrašas „30 mėsainių challenge“ buvo sėkmingiausias, nes surinko daugiausiai pamatymų kanale – 850 tūkst. Bet kadangi Lietuvoje už peržiūras, galima sakyti, neišgyvensi, o turinį visgi norisi kurti, ir kuo daugiau, tai ieškaisi rėmėjų“, – tvirtina vyrukas ir prisipažįsta, kad net pats nelabai supranta, kodėl toks, jam gėdingas turinys susilaukė sėkmės: „Kodėl būtent šis, tai net neįsivaizduoju, nes man pačiam dėl jo netgi truputį gėda“, – juokiasi kūrėjas.

Tačiau jis vis tik įžvelgia galimą rekordinio vaizdo įrašo raktą į sėkmę.

„Į pagalbą pasikviečiau savo tėvus, tai galbūt todėl, kad visa tai padariau ne vienas, o kartu su tėveliais“, – su šypsena spėlioja Antanas, pridėdamas, kad ne visada gali nuspėti, kas bus žiūrima, o kas – beveik ne: „Kartais pavyksta pataikyti, o kartais, atrodo, įdedi ir pastangų, ir pinigėlių, tačiau niekas nežiūri“.

Populiarus vlogeris pabrėžia, kad youtuberiams, lygiai taip pat kaip ir žurnalistams, labai svarbu sekti naujienas – visada matyti pačias naujausias ir aktualiausias vaizdo įrašų formatų, turinio madas.

Jis išskiria vieną, jau nebe pirmus metus itin daug dėmesio sulaukiantį formatą.

„Labai sunku pasakyti kas yra trendy, nes visi kuriame skirtingą turinį, bet, kiek pastebėjau, žmonės labai noriai žiūri įvairius iššūkius (angl. challenges). Man irgi tokio tipo filmukai patinka labiausiai, o kas man patinka, tą kuriu ir pats“, – sako pašnekovas.

Televizijos laidų režisierius ir jų autorius Šarūnas Jasiukevičius, auditorijos turbūt labiausiai asocijuojamas su laida „Praeities žvalgas“, teigia, kad daugiausiai pelno jam atnešė epizodai apie žymiąsias atomines elektrines.

„Kol kas žiūrimiausi yra apie Černobylio zoną ir Ignalinos atominę elektrinę. Toliau rikiuojasi Rummu kalėjimas Estijoje, Fukušimos zona, Buranai ir objektai Lenkijoje. Manau, kad žiūrimiausi, nes Černobylis vis dar ant bangos, o kiti objektai – šiaip neeiliniai“, – dalinasi vyras.

Trumpų situacinių filmukų kūrėjas ir pagrindinis jų aktorius Laurynas Zmejauskas-Safas (64 tūkst. prenumeratorių) įvardino tris daugiausiai jam iš „Youtube“ uždirbusius videokūrinius: „Lil Safas – Tindi Rindi“ (674 tūkst. peržiūrų), „Penktokų muštynės“ (798 tūkst. peržiūrų) ir „Nevykėlis mokosi krepšinio pagrindų“ (739 tūkst. peržiūrų). Suma, gauta už kiekvieną iš šių darbų nesiekė net 200 Eur.

Kūrėjas papasakojo detaliau, kodėl, jo nuomone, būtent šie darbai sulaukė didžiausios sėkmės.

„Pirmasis, muzikinis video aprėpė plačiausią auditoriją, nes dainelė „Tindi Rindi“ yra visiems artima ir sentimentali. Nusprendžiau ją įvynioti į dabartinį kontekstą ir surepuoti kaip šių laikų reperis. Komedijos žanrui būdinga, kai įprastam objektui sukuriama labai neįprasta aplinka, tikriausiai todėl šis vaizdo klipas, muzikos žanro ir teksto santykis padėjo pasiekti tokius skaičius.

Manau, kad „Penktokų muštynių“ pasisekimą lėmė sukurti visiems pažįstami veikėjai, situacija ir įdomus, nenuspėjamas siužetas. Labai daug lemia temos aktualumas ir kokiai auditorijai tai skirta. Visi pažinojome mokykloje žmogų, kuris daug kalba, bet nieko nedaro, ir priešingai – žmogų, kuris yra ramus, tylus, tačiau kai reikia, nustebina visus. Tokie skirtingi veikėjai sukuria įdomią atmosferą ir pritraukia dėmesį.

O trečiasis – „Nevykėlis mokosi krepšinio pagrindų“ – juk apie krepšinį!“, – juokiasi Laurynas. „Dažnai smagu stebėti veikėją, kuriam viskas nesiseka, tada tu jautiesi patogiai, nes esi geresnis už jį. Šis filmukas neturėjo aiškaus scenarijaus, didžioji jo dalis – improvizacija, tačiau improvizacijos metu kartais gimsta labai smagūs kadrai. Taip pat daug reikšmės turi montažo stilius. Greitas, be nereikalingų pauzių vaizdo montažas ir neįpareigojantis komiškas turinys žiūrisi labai lengvai“, – sako ilgametis vaizdo įrašų kūrėjas.

Nors iš aplinkinių dažnai girdi nusistovėjusią nuomonę, jog iš „Youtube“ galima labai daug užsidirbti, anot Lauryno, Lietuvoje realybė kiek kitokia, nes mūsų šalyje pajamos, gaunamos iš reklamų, yra labai mažos. O ir rinkodaros atstovai produktui reklamuoti retai renkasi youtuberius, todėl jis pastebi, kaip pasikeitė didelės dalies jų aktyvumas ir turinio kūrimo įpročiai.

„Pastebėjau, jog dauguma Lietuvos youtuberių nebėra tokie aktyvūs ir deda mažiau pastangų, tikriausiai dėl to, jog kitoje platformoje galima kur kas greičiau ir paprasčiau monetizuoti turinį. Populiariausi formatai šiuo metu yra įvairūs podkastai, vlogai ir komiški filmukai, tačiau dabar visi stengiasi sukurti bent 10 min. trukmės video, nes tokiu atveju „Youtube“ suteikia galimybę turėti daugiau reklamų ir didesnių pajamų“, – savo pomėgio užkulisiais dalinasi šmaikštų turinį visai šeimai kuriantis Safas.

10. Vėjas

Sąraše – ir technnologijų, kompiuterinių žaidimų apžvalgininkas Gediminas Gabalis-Vėjas (109 tūkst. prenumeratorių), kai kuriems geriau žinomas Vėjavaikio vardu. Dėl kuriamo specializuoto turinio vaikinas sulaukia pasiūlymų iš stambių technologijų įmonių susukti naujų įrenginių apžvalgas.

„Daugiausiai pajamų atnešė „Asus“ nešiojamojo kompiuterio apžvalga. Ne „Google“ reklamų pajamų, bet iš paties filmuko rėmėjo „Asus“. Vaizdo įrašas buvo neįprastas, nes išėjo kaip vlogas su humoro elementais. Netradicinė technikos apžvalga.

O daugiausiai dėmesio pritraukęs vaizdo įrašas buvo pirmas GTA 5 epizodas – „Grėsmingi Trevoro Ūsai – GTA 5 #1“. Tiesiog tuo metu, kai filmavau, apie žaidimą kalbėjo visi. GTA 5 buvo lyg kultūrinis įvykis, todėl kaip tik palankiu metu kurtas ir video“, – pasakoja antrasis šiame straipsnyje aprašytas „Pildyk“ herojus.

Lietuvoje itin žymus komikas Mantas Bartuševičius, pirmąjį vaizdo įrašą į savo „Youtube“ kanalą įkėlęs prieš šešerius metus (iš jo paties pasirodymo „Humoro klube“), aktyviau pradėjo jį pildyti tik pastaraisiais metais ir šiuo metu yra užsidirbęs jau 75 tūkst. sekėjų. Jis atvirai prakalbo ir apie piniginį uždarbį iš „Youtube“.

„Daugiausiai pajamų atnešė „Vairavimo egzaminas“. Didžiausias skaičius peržiūrų (934 tūkst.), taip pat 13 minučių trukmės, kas yra visai nemažai. Aš neslepiu, kad už jį „Youtube“ man priskaičiavo 950 JAV dolerių, anksčiau trečdalį dar reikdavo atiduoti įmonei, kuri tarpininkauja tarp „Youtube“ ir kūrėjo, dabar tai nėra būtina, nes „Youtube“ gali mokėti tiesiogiai“, – pasakoja vyras.

Jis paaiškino, kad sėkmės paslaptis čia gali būti visuomenei aktuali tema.

„Dažnai kūrėjai bando rasti temas, kurios būtų bendros kuo didesniam žmonių skaičių (angl. relatability) ir, man atrodo, „Regitros“ egzaminas jungia labai daug žmonių. Turbūt čia ir yra didžioji paslaptis. Bet, aišku, kokybiškas turinys, geras scenarijus irgi nepakenkia“, – teigia komedijos meistras.

M. Bartuševičius taip pat priminė, kad labai svarbu atkreipti dėmesį ne tik į vaizdo įrašo turinį, bet ir techninius jo patalpinimo į „Youtube“ platformą niuansus. Galbūt kai kuriems tai gali pasirodyti tik smulkmena, tačiau yra ne tik svarbu laikytis „higienos“ „Youtube“ aplinkoje, bet ir naudinga.

„Dar vienas dalykas, norint, kad video būtų populiarus: reikia laikytis „Youtube“ taisyklių, tai yra, vadovautis visais techniniais nurodymais – pridėti aprašymą, įterpti rekomenduojamą vaizdo įrašą, prenumeratos mygtukus, nuorodas ir t. t. Visa tai atlikus, „Youtube“ net pats stengiasi tavo videokūrinį rekomenduoti“, – pataria pašnekovas.

12. Aqua

Vienintelė sąrašo mergina – Akvilė Bielo-Petravičiūtė – jau kelerius metus kuria vaizdo įrašus apie visa tai, ką mato aplinkui save (mokykla, laisvalaikis, atostogos ir pan.) Nors jos vaizduojamos situacijos yra daug kam tikrai puikiai pažįstamos, tačiau jos videotinklaraštį stebi 67 tūkst. prenumeratorių, o vienas vaizdo įrašas sulaukia nuo 60 iki 420 tūkst. peržiūrų.

„Populiariausio vaizdo įrašo statusą mano kanale gauna „Nusivežiau Kariną į Paryžių“. Iki dabar negaliu patikėti, kad peržiūros siekia 421 tūkst. Nieko įmantraus nefilmavau, tai buvo paprasčiausiai saulėta diena, kurią praleidome kartu su drauge kvailiojant.

Nedaug peržiūromis atsilieka ir paprasčiausio formato darbas kaip „diena su manimi“, – dalinasi mergina.

Akvilė teigia, kad turinys vis tik nėra toks svarbus kaip jo forma ir nuoširdžios vlogerio emocijos.

„Galėčiau daryti išvadą, kad nereikia nieko įmantraus ar labai apgalvoto, tam kad sukurtum įdomų turinį žiūrovams. Mano nuomone, svarbiausia yra emocijos. Mokėjimas jas perteikti ekranu žiūrovams. Tad galėčiau spėlioti, kad būtent veido mimikų gausa ir garsus, specialiai internetui nešlifuotas, o tiesiog natūralus kalbėjimas pritraukė dabartinius mano sekėjus“, – sako pašnekovė.