„The Guardian“ savo sekėjams feisbuke, kurių turi daugiau nei 6 milijonus, pateikė paprastą pasiūlymą – pasakykite, kokių produktų turite savo šaldytuve, o mes pasiūlysime receptą, ką iš jų galima pasigaminti. Šis botas buvo kaip mažas eksperimentas, kad įgavus daugiau patirties būtų galima pristatyti botą, pranešantį apie pagrindines dienos naujienas.

„The Guardian“ socialinių tinklų ir naujienų pateikimo redaktorius Martinas Belamas ir grupės produkto vadybininkas ne internete veikiančiose platformose Chrisas Wilkas dalinasi savo įžvalgomis po šių dviejų eksperimentinių mėnesių.

Svarbiausia – paprastumas

Kiekvienam vartotojui turi būti paprasta ir aišku, kaip naudotis botu. O jiems parengtos atsakymų žinutės turi būti kuo paprastesnės. Pavyzdžiui, kai skaitytojas parašydavo, kad nori gaminti kažką iš lašišos, botas pasiūlydavo receptą iš „The Guardian“ archyvų ir pridėdavo pastabą „Ar šis tau tiks?“, arba „Rezultatas tuoj bus paruoštas“.

Keblumas, su kuriuo susidūrė „The Guardian“, buvo toks, kad botas neatpažindavo slengo arba rašybos klaidų, tad teko pritaikyti dar vieną įrankį „wit.ai“, kuris galėjo geriau atpažinti klausimus ir pateikti daugiau atsakymų variantų.

Ch. Wilkas sako, kad svarbiausia – pernelyg neužkelti žmonių lūkesčių, kad vėliau jiems išties galėtumėte duoti tai, ką pažadėjote.

Naujienų pateikimas – skaitytojų pasirinktu metu

Didžioji dalis žiniasklaidos atstovų, įskaitant tokius kaip CNN ar BBC, siunčia pranešimus apie svarbiausius įvykius į skaitytojų mobiliuosius telefonus iš karto, kai tik naujiena paskelbiama. „The Guardian“ pasirinko kitokią taktiką: jie siunčia pranešimus apie svarbiausias tos dienos žinias kiekvieną dieną tuo pačiu metu. Tokiu, kokį nusistato patys skaitytojai. „The Guardian“ atstovai sako, kad tokiu būdu jie stengiasi formuoti skaitytojų įpročius.

Neutralaus tono išlaikymas

Kai kurie skaitytojai norėtų, kad informacija jiems būtų pateikta labai formaliai, kiti kaip tik vertina familiaresnį bendravimą, lyg informaciją gautų iš pažįstamo žmogaus. Kai sukuriamas botas, pateikiantis atsakymus visiems, tenka nelengva užduotis išlaikyti pusiausvyrą. „The Guardian“ pasirinko išlaikyti mandagų toną, kad neatbaidytų savo skaitytojų.

Žmonės nori suprasti bendraujantys su robotu

Aiškindamasis žmonių reakcijas, „The Guardian“ padarė eksperimentą: į kai kurias užklausas iš tiesų atsakinėjo ne botai, o realūs žmonės. Tačiau jei atsakymai pasirodydavo pernelyg taiklūs ir žmogiški, skaitytojus tai išgąsdindavo. „Jei būti pernelyg formalus, tai gali pasirodyti nuobodu, bet jei robotas yra pernelyg žmogiškas, skaitytojams tai atrodo šiurpiai“, – pastebi Ch. Wilkas.