1. Gyvos transliacijos taps kasdienybe.

2016-ieji buvo metai, kai daugelis žiniasklaidos priemonių eksperimentavo su gyvomis transliacijomis, pateikdavo jas kaip savo konkurencinį pranašumą ir pasitelkdavo savireklamos tikslams. Tačiau 2017-aisiais jomis nieko nebenustebinsi: gyvos transliacijos bus kiekvienos žiniasklaidos priemonės įprasta kasdienybė.

Prie šios tendencijos stiprėjimo daug prisideda socialiniai tinklai. 2016 m. feisbukas skyrė didžiules investicijas „Facebook Live“ populiarinimui, jam priklausanti kompanija „Instagram“ lapkritį taip pat pristatė gyvų transliacijų funkciją. Lietuvoje mažai populiarus, bet pasaulyje svarbų vaidmenį vaidinantis „Twitter“ taip pat tampa gyvu transliuotoju: jis jau pasirašė sutartį gyvai transliuoti 10 Nacionalinės futbolo lygos JAV varžybų. Tuo tarpu „Snapchat“ atsidūrė žiniasklaidos dėmesio centre, kai pasiūlė rezidentams chirurgams praktikuotis su kompanijos virtualios realybės akiniais „Spectacles“, kurie leido jiems jaustis lyg patys dalyvautų atliekant operaciją.

Prekės ženklai taip pat išnaudoja gyvas transliacijas kurti unikalioms vartotojų patirtims, pavyzdžiui, per produktų pristatymus. 2016 m. gruodį „Xbox“ naudodami „Twitter“ įrankį „Periscope“ gyvai transliavo naujo žaidimo anonsą ir tai pritraukė daugiau nei 300 tūkstančių žiūrovų. Tikėtina, kad panašių pavyzdžių 2017 m. bus kur kas daugiau ir prekės ženklai stengsis intensyviai bendradarbiauti su žiniasklaidos priemonėmis, kad jų transliacijos pasiektų kuo platesnį žmonių ratą.

2. Daugiau skaidrumo perkant reklamą žiniasklaidoje.

2016 m. susirūpinimas dėl sandorių skaidrumo perkant reklamą žiniasklaidos priemonėse pasiekė piką. JAV Nacionalinės reklamos asociacijos atliktas tyrimas pažėrė įrodymus, kad rinkoje yra plačiai paplitusi praktika, kai žiniasklaidos priemonės suteikia didžiules nuolaidas žiniasklaidos planavimo agentūroms, priklausomai nuo jų išleidžiamos pinigų sumos. Dėl to agentūros pirmiausia renkasi tas žiniasklaidos priemones, kurios yra naudingiausios jų pačių finansiniems tikslams, o ne yra labiausiai tinkamos kliento komunikacijos strategijai.

„Guardian News & Media“ atstovas Hamishas Nicklinas portalui „MarketingWeek“ sakė, kad duomenų skaidrumo didinimas, jo nuomone, bus pagrindinė 2017 m. tendencija. Jis priduria, kad šiuo metu rinkos dalyviai didele dalimi naudojasi nepatvirtintais ir abejotino patikimumo duomenimis, kad trečiosios šalys, valdančios duomenis, nenori atskleisti per daug informacijos ir parodyti, kokie nebrandūs yra jų duomenų naudojimo būdai.

H. Nicklinas spėja, kad 2017 m. taps rinkos apsivalymo metais, kai tiek žiniasklaidos priemonės, tiek žiniasklaidos planavimo agentūros suvienys pajėgas dėl skaidresnių duomenų, o tikslesni duomenys leis agentūroms geriau įvertinti konteksto ir auditorijos kokybę, taip kuriant efektyvesnes komunikacijos kampanijas.

3. Lauko reklama (out-of-home) taps tikrai interaktyvia.

Supratimas, kas yra lauko reklama, smarkiai keičiasi ir 2017 m. tai tik dar labiau išryškės. Lauko reklama bus siekiama ne tik tiesiog didinti prekės ženklo žinomumą, bet ir edukuoti, informuoti vartotojus, įtraukti juos į prekės ženklo siūlomas patirtis. Tad lauko reklamose bus siekiama kuo didesnio interaktyvumo.

Rinkodarininkai pradėjo atrasti naujus būdus, kaip lauko reklama paveikti vartotojų elgesį. „Ipsos Mori” ir „Outsmart” atliktas tyrimas parodė, kad jei vartotojai būna matę prekės ženklo lauko reklamą, jie yra 17 proc. labiau linkę sureaguoti į to paties prekės ženklo komunikaciją mobiliuosiuose telefonuose. Tuo remiantis daroma prielaida, kad vis daugiau rinkodarininkų derins lauko reklamą ir reklamą mobiliuosiuose telefonuose, pavyzdžiui, parodys specialiai pritaikytą reklamą tam tikroje vietoje esantiems žmonėms – žinoma, jei jie savo telefonuose bus leidę viešai rodyti vietos nustatymo duomenis.

4. Ekranų sinchronizavimo strategija.

2017 m. prekės ženklai mažiau galvos apie atskirus žiniasklaidos kanalus ir susitelks į bendrą turinį ir vartotojų patirtis. Vis labiau siekiama sinchronizuoti komunikaciją televizijos, kompiuterių, mobiliųjų telefonų ir lauko ekranuose, pavyzdžiui, video iškart kuriami taip, kad tiktų ir internetui, ir televizijos reklamai. Kitas dažnas pavyzdys: lauko reklamose transliuojami įrašai iš socialinių tinklų, taip didinant vartotojų įsitraukimą. Kiek ši tendencija įsigalės, priklausys ir nuo to, kaip ji padės sutaupyti reklaminių kampanijų kaštus.