Skolos klampina Skaitmeninio sertifikavimo centro valdomą periodinių leidinių prenumeravimo platformą prenumerata.lt. Jos paslaugų atsisakė ir GM žurnalų leidybos grupė.

Kaip Eltai sakė GM žurnalų leidybos grupės direktorė Gitana Markovičienė, toks sprendimas priimtas skolininkams neatsakinėjant į skambučius, vengiant tartis, kaip likviduoti skolas.

Žurnalų „Moteris“, „Mano namai“, „Tavo vaikas, „Panelė“, „Cosmopolitan“ prenumeratą galima užsisakyti tiesiai iš leidėjo, platformoje prenumerata.gmzurnalai.lt, taip pat Lietuvos pašto skyriuose bei prenumeratos pardavimo partnerių kanaluose „Gera dovana“, „Laisvalaikio dovanos“, zurnaluprenumerata.lt ir kt.

Pasak G. Markovičienės, prenumerata.lt ilgą laiką buvo patikimas žurnalų pardavimo partneris, tačiau kurį laiką vengia laiku atsiskaityti už parduotas žurnalų prenumeratas, nors iš pirkėjų mokėjimus gauna iš karto.

Bendrovė nėra atsiskaičiusi su GM žurnalų leidybos grupe nuo liepos 31 dienos. Skola siekia 2134 eurus. Kadangi dėl skolos likvidavimo su bendrove nepavyko susitarti, ji perduota išieškoti.

„Liūdniausia, kad žurnalų prenumeratas užsisakiusių, bet jų negavusių žmonių akyse dėl situacijos kalti mes, leidėjai”, - sakė G. Markovičienė.

Apie žurnalų prenumeratų per sistemą prenumerata.lt nutraukimą buvo informuotas Skaitmeninio sertifikavimo centro direktorius Moudrikas Dadaševas.

„Sutartį su prenumerata.lt nusprendėme nutraukti iki didžiojo prenumeratų pardavimo sezono pradžios, kad nedidėtų skolos ir kad netektų nuvilti savo skaitytojų. Tikimės, jie pasinaudos kitais patogiais prenumeratos užsakymo kanalais ir žurnalai savo prenumeratorių nepraras“, - pridūrė GM žurnalų grupės savininkė.

Spalio 5 dieną Prenumeratos.lt buvo paprašyta nedelsiant nutraukti GM grupės leidžiamų žurnalų „Moteris”, „Mano namai”, „Tavo vaikas”, „Panelė”, „Cosmopolitan” prenumeratos pardavimus per portalo prenumerata.lt platformą, tačiau žurnalų viršeliai iš portalo buvo išimti tik spalio 10 dieną.

G. Markovičienei nesuprantama ir nepriimtina, kad GM žurnalų grupei nutraukus sutartį su prenumerata.lt leidiniai nebuvo pašalinti iš prenumeratos.lt siūlomų prenumeruoti leidinių sąrašo ir toliau buvo jais prekiaujama. „Taip buvo gadinama prenumeratos paslaugos kaip tokios reputacija. Prenumerata.lt pardavinėjo tai, ko ne tik neturi teisės, bet ir negali parduoti“, - atkreipė dėmesį ji.

Skaitmeninio sertifikavimo centro direktorius M. Dadaševas informuotas, kad nuo spalio 5 dienos GM žurnalų leidybos grupė nebepriims prenumeratorių užsakymų iš prenumerata.lt, prenumeratoriams nebesiųs žurnalų, už kuriuos neatsiskaityta.

Pasak įmonės „Press Express“ vadovo Viginto Bartaševičiaus, su prenumerata.lt tikrai yra bėdų.

„Jie priiminėja prenumeratorių užsakymus, bet neatsiskaitinėja su leidėjais. Mes jiems nebesuteikiame teisės priiminėti savo leidinių prenumeratų, nes jie iš žmonių, kurie per juos prenumeruoja leidinius, pinigus gauna iš karto, o mes jų atsiskaitymų nesulaukiame mėnesių mėnesiais. Prenumeratorius, kurie per prenumerata.lt užsiprenumeravo leidinius, informuojame, kad jie tų leidinių negaus, jei tik disponuojame informacija apie juos”, - Eltai sakė UAB „Press Express“ vadovas.

Kaip pabrėžė V. Bartaševičius, platintojų tikslas, kad nenukentėtų klientai. „Bet šiuo atveju ne viskas mūsų galioje. Galutiniame rezultate prenumeratoriams liekame atsakingi mes, tiekėjai, leidėjai, tad nemanyčiau, kad prenumerata.lt elgiasi sąžiningai”, - pridūrė „Press Express“ vadovas.

Kol nebus padengtos skolos ir galutinai atsiskaityta su šia įmone, už leidinių prenumeratas per sistemą prenumerata.lt, „Press Expres“ taip pat nevykdys jų užsakymų.

Prenumerata.lt skolinga ir žurnalui „Sodo spalvos”. Kaip Eltai sakė jį leidžiančios bendrovės „Katikauga” vadovė Birutė Stanislauskienė, bendradarbiavimo su šia įmone žurnalas nenutraukė, skolas bando susigrąžinti pagal sudarytą grafiką.

Komentarą apie Skaitmeninio sertifikavimo centro (SSC) portalo www.prenumerata.lt skolas leidėjams ir prenumeratoriams jo atstovai Etai pateikė raštu.

„Atsakydami į jus dominančius klausimus atkreipiame dėmesį, kad informacija apie prenumerata.lt klientus ir sutartis yra konfidenciali. Tuo pačiu metu užtikriname, kad klientams, kurie dėl kokių nors priežasčių negavo arba žinotina, kad negaus leidinių, yra grąžinama atitinkama suma. Išsamesne informacija apie susidariusias situacijas nuolat atnaujinama portalo www.asmenskodas.lt skiltyje „Oficialūs dokumentai“, - rašoma komentare.

Detalizuoti, per kiek laiko bus atsiskaitoma su prenumeratoriais ir leidėjais, Skaitmeninio sertifikavimo centras nebuvo linkęs.

ELTA primena, kad 2001 metais veiklą pradėjusi Prenumerata.lt, be tradicinių leidinių prenumeratų, siūlo ir elektroninius leidinius, prenumeratos dovanų kuponus. Skelbiama, kad portalas bendradarbiauja su daugiau kaip 60 leidėjų, gali pasiūlyti per 400 leidinių.

Reaguodami į šį pranešimą bendrovė „Penki kontinentai“ atsiuntė papildomą komentarą.

„Apgailestaudami turime pranešti, o kartu ir norime padėkoti, kad apie susidariusią situaciją sužinojome iš žiniasklaidos. Nebuvome laiku informuoti, kad viena iš įmonių grupei priklausančių bendrovių delsia su atsiskaitymais. Vertiname ilgalaikį ir konstruktyvų mūsų bendradarbiavimą su visomis leidybos grupėmis, todėl norime pranešti, kad įmonių grupė „Penki kontinentai“ padengė didžiąją dalį SSC skolų, likutis bus padengtas šiandien. Atitinkamai apie tai bus informuotos visos leidyklos, su kuriomis bus atnaujintos paslaugų teikimo sutartys, jų tolesnę kontrolę užtikrinant įmonių grupei „Penki kontinentai“. Siekdami užtikrinti, kad tiek leidybos grupės, tiek prenumeratoriai ir toliau gautų kokybiškas paslaugas bei nepatirtų nepatogumų, planuojame plėsti Prenumerata.lt platformos funkcionalumą, įtraukdami papildomų funkcijų, užtikrinančių patogų puslapio valdymą, paslaugų užsakymą ir atsiskaitymą“, - teigė įmonių grupės „Penki kontinentai“ korporatyvinės komunikacijos skyriaus vadovas Germanas Kavalskis.

ELTA