Šių metų žaidynių specifika buvo ta, kad dėl laiko zonos skirtumų įprastai žiūrimiausios Lietuvoje vyrų krepšinio varžybos buvo transliuojamos ir naktį, ir paryčiais. Tad daliai ne tokių užkietėjusių fanų varžybas teko praleisti vardan miego. Tai atsispindi ir kanalų statistikoje.

Kantar TNS duomenimis, TV3 rugpjūtį išliko lyderiaujančiu kanalu ir padidino žiūrovų auditorijos dalį 1 procentiniu punktu (viso mėnesio vidurkis 20-50 m. tikslinėje auditorijoje), tačiau auditorijos padidėjimas toli gražu nebuvo toks, kokio sulaukė Lietuvos ryto TV. Šio kanalo rodikliai rugpjūtį padvigubėjo: nuo vidutiniškai 3-4% visų televizijos kanalų auditorijos kitais mėnesiais, Olimpinių žaidynių metu išaugo iki 7% (20-50 m. tikslinėje auditorijoje). Tad turėjome ir vieną savaitę, kai Lietuvos ryto TV buvo 3-ias kanalas pagal žiūrimumą Lietuvoje.

Žiūrimiausios sporto šakos pagal visų varžybų vidurkį Lietuvos ryto TV (20-50 m. tikslinėje auditorijoje) buvo:

Gimnastika (3,2 vid. TRP)
Bėgimas (3 vid. TRP)
Vyrų dviračio plentas (2,5 vid. TRP)
Stalo tenisas (2,4 vid. TRP)
Moterų dviračio plentas (2,3 vid. TRP)
Sinchroniniai šuoliai į vandenį (2,3 vid. TRP)
Dviračių trekas (2,2 vid. TRP)
Plaukimas (2,2 vid. TRP)
Vyrų boksas (2,1 vid. TRP)
Šiuolaikinė penkiakovė (2,0 vid.TRP)

Irklavimas, atnešęs Lietuvai didžiąją dalį medalių, nepateko į žiūrimiausių sporto šakų dešimtuką, tačiau tam trukdė ir transliacijų laikas (darbo dienos metu).

Palyginus laiką, praleistą prie TV ekranų per dieną, matome, jog komerciniuose TV kanaluose (kuriuose galime pirkti reklamą) šis rodiklis yra mažesnis nei pernai tuo pačiu metu. Tuo tarpu bendras laikas praleistas žiūrint TV pailgėjo nuo 156 iki 181 min. per dieną. Tai rodo, jog dalis TV žiūrovų Olimpines žaidynes rinkosi žiūrėti per mokamus / užsienio TV kanalus.

Į kitą žiūrimą laiką kol kas patenka ir prasuktas TV žiūrėjimas, tad tie, kurie naktines krepšinio varžybas per TV3 pažiūrėjo prabudę ryte, nepridėjo papildomų reitingų TV3 kanalui. Tai irgi galėjo daryti įtaką neįspūdingam TV3 kanalo žiūrimumo augimui Olimpiados metu.

Išankstiniais duomenimis TV3 žiūrovai yra labiau linkę žiūrėti įrašytas laidas (naudodamiesi operatorių teikiamomis paslaugomis arba įrašymo priedeliais) nei didžioji dalis kitų kanalų žiūrovų. Tad Kantar TNS oficialiai paskelbus įrašyto žiūrėjimo matavimo startą bus galima tiksliau pažiūrėti, kaip šie žiūrovai pakeistų Olimpiados žiūrimumo statistiką.

Žiūrimiausios rugpjūčio laidos taip pat atspindi olimpinę dvasią – tarp jų visos pagrindinės vyrų krepšinio čempionato rungtynės. Į populiariausių laidų 10-tuką patenka ir naujų TV sezonų laidos (pvz. „Moterys meluoja geriau“ 9 sezonas arba 20-oje vietoje atsidūrusi naujiena „Gero vakaro šou“), bet ši tema reikalauja atskiros apžvalgos ir ilgesnio periodo duomenų nei kelios paskutinės rugpjūčio mėnesio dienos (kadangi kai kurios kultinės laidos grįžo tik rugsėjo pradžioje), tad sekite naujienas media-house.com tinklaraštyje.

Daugiausiai rugpjūčio mėn. į TV reklamą investavusių reklamuotojų 20-tuke pirmauja „Procter&Gamble”, kuris yra oficialus Olimpinių žaidynių rėmėjas (lyginant pasvertus TV reitingus vienoje pagrindinių reklamuotojams, 20-50 m. tikslinėje auditorijoje). Tad padidėjusių aktyvumų buvo galima tikėtis. Telekomunikacininkai taip pat grįžo į lyderiaujančias pozicijas, nors palyginus su pernai, jų reklaminis triukšmas yra kiek sumenkęs (po 13%). Iš prekybos tinklų rugpjūtį pirmoje vietoje – „Lidl“ per plauką pralenkęs „Maxima“.

Sportiška vasara baigėsi ir į televiziją atkeliavo nauji sezonai ir naujos laidos, tad kito mėnesio TV apžvalgoje giliau pažvelgsime į tai kaip joms sekėsi pritraukti žiūrovus.

Šaltinis: Kantar TNS TV-metrų duomenys

Įrašo šaltinis.