Jei dar svarstote, ar tikrai jums to reikia, stebėtini jau prisijungusių įmonių rezultatai sako, kad tikrai taip.

Pavyzdžiui, kaip teigia „Forbes“, įmonė „EasyCall.io“, teikianti skambučių centro programinę įrangą, įkėlusi į „TikTok“ pirmąjį trumpą filmuką apie savo produktą, netrukus saulaukė 850 peržiūrų, 55 paspaudimų ir dviejų naujų klientų. Bazinė produkto kaina yra 50 JAV dolerių per mėnesį, o kliento viso gyvenimo vertė – 674 JAV dolerių. Įmonė džiaugiasi, kad pats vaizdo įrašo sukūrimas jiems visiškai nieko nekainavo.

Pagrindinis „TikTok“ patrauklumas yra didelis aktyvių platformos vartotojų skaičius. Pasak „Oberlo“, tokių ten yra net 800 mln. iš 155 šalių (kovo mėn. duomenys), kurių dėka jūsų vaizdo įrašas gali daug lengviau tapti virusiniu nei kituose socialiniuose tinkluose. Pasaulinė „TikTok“ ir Kinijoje vadinama „Douyin“ jau buvo atsisiųsta virš dviejų milijardų kartų.

„TikTok“ savo aktyvių vartotojų skaičiumi lenkia tokias populiarias platformas kaip „LinkedIn“, „Snapchat“, „Pinterest“ ir „Twitter“, o anot „The Influencer Marketing Factory“ jo fenomenalų plitimo greitį įrodo faktas, kad instagramui prireikė šešerių metų, kol pritraukė tiek aktyvių vartotojų, kiek šiuo metu turi „TikTok“.

Ir nors daugeliui tai gali pasirodyti kaip instagramo atitikmuo, jų skirtumas iš tiesų yra milžiniškas: instagrame karaliauja estetinis vaizdas, o „TikTok“ – filmukų turinys, kurio sėkmei estetika nebūtina. Tačiau, pasak „Later“, dėl savo vaizdo įrašų kūrimo įrankių ir efektų gausos „TikTok“ jau kurį laiką puikiai funkcionuoja kaip viena geriausių programėlių „Instagram Stories“ turiniui kurti. Tad vienu šūviu nušaunami du taikiniai.

Programėlės auditorija iš pradžių buvo vien juokingą turinį mėgstantys Z kartos paaugliai, tačiau situacija pasikeitė. Dabar atsidarę „TikTok“ neišsemiamų vaizdo įrašų platybes galite rasti ypač didelį vartotojų tipų diapazoną, kurį sudaro nuomonės formuotojai, įvairiausių sričių žvaigždės, vėlyvojo vakaro šou vedėjai, politikai, žiniasklaidos priemonės, prekės ženklai ir tiesiog privatūs žmonės, kurių kuriamo turinio peržiūrų skaičius kartais prilygsta įžymybių vaizdo įrašų pamatymų skaičiui.

„TikTok“ vartotojų pavyzdžiai

O dabar keliaukime prie praktinės dalies: kaip veikia ši platforma, ką daryti, ko geriau vengti „TikTok“ tinkle ir kaip jame reklamuotis?

Kaip veikia „TikTok“?

Lygiai taip pat, kaip ir instagramas, „TikTok“ susideda iš dviejų pagrindinių dalių: „Jums skirto“ puslapio (For You Page) ir „Sekėjų“ (Following) puslapio. Pasileidę programėlę, būsite automatiškai nukreipti tiesiai į „Jums skirtą“ puslapį. Čia pamatysite kelis žiūrimiausius vaizdo įrašus ir populiariausius jų kūrėjus. Kai tyrinėsite programėlę ir pradėsite sekti kitus žmones, galėsite pamatyti daugiau turinio. Paspaudus ant „Sekėjų“ (Following) skilties, bus rodomas naujausias jūsų stebimų „TikTokerių“ turinys, rašo „The Influencer Marketing Factory“.

Nepaisant to, vienas iš unikalių „TikTok“ aspektų, dėl kurio jis tampa patrauklia nuomonės formuotojų rinkodaros priemone, yra tai, kad jums nereikia nieko sekti bei turėti sekėjų, kad pamatytumėte kitų turinį, o kiti galėtų stebėti jūsų iki minutės trukmės keliamus vaizdo įrašus.

Jei jus domina naujausios tendencijos ir iššūkiai, galite jų ieškoti paspaudus mygtuką „Atraskite“ (Discover).

Pagrindinės „TikTok“ skiltys

Ką daryti ir ko vengti šiame socialiniame tinkle?

Kaip rašo „Forbes“ ir „Social Media Examiner“, prekės ženklai ir įmonės, suinteresuotos įsitvirtinti „TikTok“ tinkle, turėtų vadovautis keliomis svarbiomis taisyklėmis ir patarimais, kuriuos įvardina socialinių tinklų profesionalai:

- Kurkite linksmą, unikalų ir kūrybišką turinį. „TikTok“ yra puikus įrankis atskleisti kūrybingesnę ir komišką jūsų prekės ženklo pusę. Įmonės, siekiančios būti linksmos ar net pasijuokti iš savęs, čia gali būti greitai pastebėtos. Šiuo metu atrodo, kad tai ir yra kai kurių prekės ženklų sėkmingos rinkodaros šiame tinkle paslaptis.

- Būkite nuoširdūs. 15 sekundžių trukmės vaizdo įrašai, kurie yra nuoširdūs, informatyvūs ir komiški, pasiekia geriausių rezultatų.

- Naudokite muzikinį takelį. Muzika yra svarbi šios platformos dalis ir gali būti naudojama strategiškai siekiant, kad vaizdo įrašai būtų įdomesni ir patrauklesni.

- Kurkite turinį tinkamu formatu. Vaizdo įrašą filmuokite vertikaliai, o ne horizontaliai (kai atsiranda didelės juodos juostos viršuje ir apačioje).

- Naudokite iššūkius. Sukurkite kampaniją, kurioje vartotojai būtų skatinami sukurti vaizdo įrašus, susijusius su jūsų iššūkiu, naudojant žymą #HashtagChallenge (liet. grotažymės iššūkis) ir pažymint tris savo draugus, kad jie taip pat išbandytų iššūkį.

- Dalyvaukite kitų prekės ženklų iššūkiuose. Neapsiribokite vien savo iššūkiais, parodykite susidomėjimą ir kitų įmonių inicijuotais iššūkiais.

- Mėgdžiokite populiarų turinį. Svarbu kasdien stebėti, koks turinys tampa madingas ir jo idėją perkelti į savo vaizdo įrašą, kuris būtų aktualus potencialiems įmonės klientams.

- Bendradarbiaukite su nuomonės formuotojais ir partneriais. Pasinaudoję sukaupta „TikTok“ nuomonės formuotojų sekėjų baze, galite greitai paskatinti įsitraukimą ir išpopuliarinti savo prekės ženklą.

- Nekurkite akivaizdžiai pardaviminės reklamos. Jei jūsų verslas turi produktą, geriausia sukurti tokio tipo turinį, kuris kūrybiškai demonstruotų jūsų produktą, bet vartotojui jokiu būdu nesukeltų atviros, prekę brukančios reklamos įspūdžio.

- Panaudokite du stebuklingus ingredientus. Dvi sudedamosios dalys, dėl kurių „TikTok“ turinys tampa virusiniu, yra augintiniai ir vaikai. Kadangi 41 proc. platformos auditorijos sudaro 16–24 metų jaunuoliai, daugiau dėmesio sulaukia komiškas turinys, kuriame įtraukti gyvūnai ir vaikai. Jei jūsų biure yra augintinis, įtraukite jį į savo vaizdo įrašą. Taip pat būtinai apsvarstykite galimybę paprašyti savo ar savo kolegų vaikų išmokyti jus grotažymių iššūkio, kurį nusifilmuotumėte kartu.

Gyvūnai „TikTok“ tinkle

Reklama „TikTok“ platformoje

Savo turinį galite parodyti dar platesnei auditorijai, pareklamavę jį „TikTok“ reklamos platformos beta versijoje. Kaip M360 tekste teigia „Adverum“ skaitmeninės rinkodaros specialistas Žygimantas Pocius, „minimalus kampanijos biudžetas turi būti ne mažesnis nei 500 dolerių, o minimali vienos reklamos kaina yra nuo 50 dolerių. Vadinasi, kad vienoje kampanijoje gali būti daugiausiai 10 skirtingų reklamų“.

Norėdami sukurti savo pirmąją reklamos kampaniją, nueikite į pagrindinį „TikTok Ads“ puslapį ir spustelėkite mygtuką „Kurti reklamą“. „Social Media Examiner“ ir „The Influencer Marketing Factory“ nurodo keturis galimus reklamos formatus:

1. Prekės ženklo perėmimas (Brand takeovers): šio tipo reklamos yra rodomos vartotojų sraute, prieš jiems parodant bet kokį kitą turinį. Įterptas nuorodas platformoje galima susieti su nukreipimo puslapiais ar iššūkiais bei grotažymėmis. Iš esmės per dieną tam tikroje kategorijoje gali būti parodomas tik vienas skelbimas. Ši kategorija siūlo parodymus (impressions), unikalų pasiekiamumą (unique reach) ir paspaudimus (clicks).

2. Vietinės reklamos (Native ads): šios video reklamos įterpiamos į vartotojų turinį. Jos gali būti nuo 9 iki 15 sekundžių trukmės ir turėti raginimo atlikti veiksmą (call to action) mygtukus. Tačiau vartotojai tokias reklamas gali praleisti arba praslinkti. Vaizdo įrašų sėkmė matuojama paspaudimais (clicks), parodymais (impressions), vidutiniu mokesčiu už paspaudimą (click through rate), vaizdo įrašų peržiūromis (video views), peržiūrų trukme (play duration) ir įsitraukimų (patiktukų, pasidalinimų ir komentarų) skaičiumi.

3. Reklamuojami grotažymių iššūkiai (Hashtags Challenges): iššūkiai yra labai svarbi „TikTok“ dalis. Kai skiltyje „Atraskite“ (Discover) atsiranda naujas iššūkis, milijonai vartotojų gali jį pamatyti ir prisijungti prie jo.

Įmonė gali sumokėti pinigus, norint, kad jos iššūkis būtų pareklamuotas. Ten pat, „Atraskite“ dalyje, būtų parodytas įmonės sukurtas iššūkio baneris. Vartotojams paspaudus ant jo, jie yra nukreipiami į vaizdo įrašus, kuriuose yra paaiškinamas bei pademonstruojamas iššūkis, tuo pačiu reklamuojant kompanijos prekės ženklą.

Iššūkiai yra tam tikrų judesių, veiksmo atkartojimas, pridedant savo idėjų. Jūsų prekės ženklui tereikia turėti „TikTok“ programėlę ir sugalvoti sumanų prekės ženklo iššūkį – visa kita paliekama „TikTok“ bendruomenei. Žmonės, besidomintys iššūkiu, gali dalyvauti keliais paprastais žingsniais.

Pavyzdžiui, tarptautinis kosmetikos prekės ženklas „Aussie“ specialiai naujiems savo produktams sukūrė #JustAddGlitter iššūkį, kuriame sudalyvavo jau 4,3 mlrd. Vartotojų. Tad tai yra puikus būdas išprovokuoti pačių vartotojų sugeneruotą turinį ir tokiu būdu plačiai pareklamuoti jūsų prekės ženklą.

Grotažymių iššūkio pavyzdys

4. Papildytos realybės filtrai (Branded lenses): sukurkite specialų „TikTok“ papildytos realybės filtrą, susijusį su jūsų verslu. Vartotojams pasirinkus jūsų filtrą savo vaizdo įrašui, jis bus aktyvus 10 dienų.