Interneto rinka Lietuvoje ruošiasi naujovėms. Interneto rinkos tyrimų bendrovė „Gemius“, reguliariai skelbianti portalų lankomumo rezultatus, keičia savo metodologiją. Remiantis ja, kiekvieną dieną bus galima matyti kiekvienos praėjusios dienos realius rezultatus, kurie, atnaujinus technologiją, bus kur kas tikslesni nei iki šiol.

„Nuo gegužės mėnesio keičiasi „gemiusAudience“ interneto auditorijos tyrimo Lietuvoje teikimo dažnis bei metodologija, kuria bus siekiama greičiau ir tiksliau išmatuoti Lietuvos interneto rinką. Mūsų klientai galės matyti praėjusios dienos, savaitės ir mėnesio duomenis. Jei iki šiol rinkai pateikdavome pasibaigusio mėnesio statistiką kiekvieno mėnesio dešimtą dieną, tai dabar kasdien pirmoje dienos pusėje bus matomi skaičiai už vakarykštę dieną – ne prognozė, bet realūs duomenys, kuriuose bus matoma ir demografinė statistika, ir platformų bei svetainių persidengimai“, – pasakojo „Gemius“ regiono vadovė Baltijos šalims Gryta Balserytė.

Preliminarius duomenis „Gemius“ jau turi ir ryškiausias augimas yra stebimas telefono platformoje. Kaip sako G. Balserytė, telefonais naršančiųjų vartotojų srauto fiksavimo tobulinimui buvo skiriamas ypatingas dėmesys. „Įvertinus ryškius vartotojų naršymo šiuo įrenginiu pokyčius bei skirtingų turinio pateikimo kanalų svarbą interneto rinkoje, kiekvienam jų sukūrėme techninius bei metodologinius sprendimus. Jei anksčiau skaičiuodavome tiesiog bendrą telefono srautą, jo neskirstydami į skirtingus kanalus, tai nuo šiol mobiliojo telefono statistikos duomenys bus gaunami atskirai įvertinus mobiliųjų svetainių, „Facebook“ platformos bei mobiliųjų aplikacijų srautus. Kitaip sakant, tas pats turinys žmogų gali pasiekti skirtingais kanalais: vieni į interneto svetaines ateina per telefonų naršykles, kiti per mobilias aplikacijas ar per „Facebook“ aplikaciją, todėl mes tiksliai paskaičiuosime kiekvieno kanalo pasiekiamumą atskirai, įvertinsime persidengimą tarp jų bei galutinius skaičius pateiksime rinkai“, – aiškino G. Balserytė.

G. Balserytė pabrėžia, kad naujoji metodologija leis tiksliau kalbėti apie statistiką, susijusią su konkrečiais žmonėmis, o ne naršyklėmis ar įrenginiais.

„Žiūrint iš leidėjų pozicijų, manau, kad jiems bus naudinga turėti galimybę kasdien įsivertinti faktinius savo dienos auditorijos duomenis, palyginti juos su konkurentų svetainėmis ar rubrikomis,bei pasižiūrėti, kur jų auditorijos sutampa ir kur skiriasi“, – sakė G. Balserytė.

Ar tai reiškia, kad dienos auditorija taps svarbiausia interneto rinkos valiuta? „Kaip visada, rinka pati sprendžia, kas jai yra valiuta. Anksčiau pats svarbiausias rodiklis buvo realių vartotojų pasiekiamumas, vėliau pradėta vis daugiau dėmesio skirti praleistam laikui svetainėse. Šie rodikliai ir toliau liks svarbūs, o kad jie taps dar svarbesni, kai bus prieinami kasdien, neabejoju“, – svarstė G. Balserytė.

Interneto reklamos platformos „Adform“ verslo plėtros vadovas Baltijos šalims Audrius Janulis sakė, kad nors jie patys beveik nedirba su „Gemius“ duomenimis, vertinant visos rinkos mastu, svarbu, kad duomenys būtų pateikiami kuo tiksliau. „Mes patys vadovaujamės kitokiais matavimais: žiūrime ne į prognozes, kokias pateikia „Gemius“, bet į realią rinkos situaciją. Matome, kiek yra užklausų rodyti reklamą, į visas stengiamės atsakyti ir tada žiūrime, kaip greitai pasiekiame rezultatą. Tačiau jei, pavyzdžiui, yra skelbiamas viešas konkursas, ten dažnai nurodoma, koks turi būti auditorijos pasiekiamumas pagal „Gemius“ duomenis, tad svarbu, kad jie būtų kuo tikslesni“, – kalbėjo jis.

Žiniasklaidos planavimo agentūros „BPN Lietuva“ vadovas, Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos pirmininkas Linas Šiautkulis priduria, kad taip bus galima tikėtis ir didesnio rinkos skaidrumo. „Reklamos užsakovams, žinoma, svarbiausias rezultatas – stengiamės taip valdyti kampanijas, kad reklamos reikiamu dažniu būtų parodomos reikiamiems žmonėms. Mes patys sprendimus remdamiesi dienos lankomumo svyravimais internete priimame rečiau, bet leidėjams bus naudinga iškart matyti, iš kur ir kiek atėjo jų lankytojų“, – sakė jis.

„Pokyčiams seniai buvo laikas. Visi rinkoje seniai žinojo, kad lyginti mėnesio pasiekiamumą yra juokinga, nes tai tikrai neparodo realaus vaizdo. Jei paimtume, pavyzdžiui, dviejų mėnesių statistiką, tikėtina, kad bent kartą visi interneto vartotojai būtų užsukę į visus didžiuosius naujienų portalus, tad visi portalai būtų lygūs“, – pastebėjo DELFI direktorius Vytautas Benokraitis.

„Jei internetą vertintume spaudos terminais, naujienų portalai šiais laikais prilygsta skaitmeniniams dienraščiams. Internetui nukonkuravus laikraščius, kas ypač ryškiai pastebima Lietuvoje, akivaizdu, kad turime stebėti ne mėnesio, o dienos auditorijas: bent mums tai yra pagrindinis matavimo kriterijus, parodantis, kiek tu turi aktyvios, lojalios, įsitraukusios auditorijos“, – sakė V. Benokraitis.

Remiantis interneto tyrimų kompanijos „Gemius“ duomenimis, 2018 metų pirmus tris mėnesius mobiliuosiuose telefonuose DELFI vidutiniškai skaitė 171 tūkstantis, 15min.lt – 149 tūkst., lrytas.lt – 122 tūkst. Lietuvos gyventojų per dieną.

Kompiuteriuose DELFI per pirmus tris metų mėnesius vidutiniškai skaitė 303 tūkstančiai, 15min.lt – 198 tūkst., lrytas.lt – 172 tūkst. Lietuvos gyventojų per dieną.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją