liuzijos apie nemokamą reklamą neliks

Agentūros „Socialus marketingas“ kūrybos ir procesų vadovas Aidis Dalikas sako, kad jo manymu, šie pakeitimai (plačiau skaitykite čia) visiems išeis į naudą. „Dabar yra susidariusi situacija, kai daug kas įsivaizduoja feisbuke galintys kažką padaryti nemokamai. Iš tiesų taip nėra, bet tokia iliuzija susidaro, kai kažkas pamato kito prekės ženklo įrašą ar kitokią informaciją. Taip pat atsitinka, kad žmonės perskaito straipsnį ar išklauso pranešimą, kur išgirsta žodžius organinis pasiekiamumas ir sako, kad dabar mes būtent taip komunikuosime. Prieš kokius ketverius metus tokia taktika, kad reikia tik turėti sekėjų ir kasdien skelbti įrašus, kai kuriems prekės ženklams veikė ir daug kas iki šiol bando tai daryti. Taip, kai kuriems tai gali pasisekti, pavyzdžiui, kokiam nors Klaipėdos butikui, kuris turi labai siaurą ir glaudų pirkėjų ratą, bet daugeliui nemokamų pietų iliuzija bus išsklaidyta ir, manau, prekės ženklai pradės atsakingiau žiūrėti į savo komunikaciją. Galbūt bus pradėta skaičiuoti, kad gal efektyviau padaryti vieną gerą, protingą įrašą, nei nuolat skelbti, kaip gerai, kad penktadienis, ar blogai, kad pirmadienis“, – ironizuoja jis.

Aidis Dalikas

„Vartotojų įtaka didėja ir, ką mes jau seniai kalbame, kad reklaminis turinys, turi sudominti/ įtraukti žmones. Tam, kad reklama pasiektų ir įtrauktų vartotoją, būtini tokie elementai kaip personalizacija, kontekstualumas, kūrybinis priėjimas, vertė. Kitais žodžiais tariant – tiesmukas eterio užpildymas baneriais brangs arba nebegeneruos pasiekiamumo. Savaime suprantama, prekės ženklai turės daugiau investuoti į turinį, kurį rodo, bei suvokti, kad pakliūti į dėmesio lauką kainuos brangiau“, – sako skaitmeninės komunikacijos agentūros „Ad Fingers“ vadovas Kristoforas Akromas.

Skatins koncentruotis į vartotoją

K. Akromas spėja, kad šia kryptimi vėliau pasuks ir kitos medijų priemonės. „Trumpuoju laikotarpiu vietinių medijų pajamos gali kažkiek paaugti, gali įvykti tam tikras pasistumdymas biudžeto eilutėse, bet, manau, jei žiūrėtume ilguoju laikotarpiu, suprastume, kad visi ten einame: vartotojas yra visa ko centrinė ašis ir visas tas brukalas, kuriuo užpilame eterį, jį erzina“, – sako jis.

Kristoforas Akromas

„Požiūris, kad vartotojas yra visada centre, turi pradėti dominuoti visur, visuose produktuose, kuriuos mes nešame į rinką. Tai tinka tiek kalbant apie produktų kūrimą, tiek apie jų komunikaciją: turi atsižvelgti į vartotoją, nes jei jam kažkas kelia nepasitenkinimą, jis anksčiau ar vėliau apleis tavo produktą, pakeis jį kitu, ar pradės mažiau ateidinėti: „Facebook“ jau dabar tai jaučia ir reaguoja. Atlikta labai daug tyrimų, kaip žmonės jaučiasi pabuvę feisbuke. Jie rodo, kad feisbuke apsilankiusių žmonių nuotaika tampa prastesne, slogesne, tad galbūt tai nebuvo tiesioginė koreliacija, bet buvo ženklai, privedė „Facebook“ į tokį sprendimą“, – svarsto K. Akromas.

Kaip „Facebook“ atsiims pinigus?

Naujieną pristatęs „Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas teigė susitaikęs su galimu pajamų sumažėjimu. Bet ar tikrai jie neatsiims savo rinkos dalies kitais būdais? „Nemanau, kad jie neturi pasidarę plano. Jie jį tikrai turi ir net jei jie šautų sau į koją, iš anksto žinotų, kaip jie tą koją labai greitai pagydys. Tačiau nemanau, kad apskritai šaus: net jei jie apskritai panaikintų reklamas naujienų sraute, jie rastų būdą jas parodyti kitur ar ar kitaip ir tai parduoti prekės ženklams“, – įsitikinęs A. Dalikas, kuris primena, kad šalyse, kur jau buvo pristatytos bandomosios feisbuko versijos su atskirtu draugų ir komerciniu turiniu, apmokėti įrašai naujienų sraute vis tiek buvo rodomi: į atskirą dalį buvo išskirtas tik neapmokėtas komercinis turinys.

K. Akromas prognozuoja, kad ilgalaikiu laikotarpiu atsipirkimą lems būtent vartotojų pasitenkinimas. „Pažiūrėkime į M. Zuckerbergo įrašą: jis sako, mes suprantame, kad nusipjausime dalį pajamų. Tai drąsus, finansines pasekmes atnešantis verslo sprendimas, ir nors galima numanyti, kiek daug spaudimo jis turėtų gauti iš investuotojų, mes tai laikome išmintingu sprendimu, nes, kaip minėjau, į vartotoją orientuotas požiūris turi pradėti dominuoti visur“, – sako jis.