A. Rusbridgeris, šiuo metu dirbantis Oksfordo universiteto Lady Margaret Hall koledžo direktoriumi, teigė, kad pernai gegužę „The Guardian“ prognozavo 100 mln. svarų pajamas iš reklamos internete.

Tačiau laikraščio pajamos iš reklamos internete buvo 81,9 mln. svarų – 2,3 proc. mažiau nei 2014 m. Kalbėdamas praėjusį šeštadienį Londone vykusiame festivalyje „FT Weekend Live Festival“, A. Rusbridgeris pareiškė – „The Guardian“ prognozės nevirto realybe, nes dalį pelno pasiglemžė „Facebook“.

„The Guardian“ atstovė spaudai nekomentavo buvusio redaktoriaus pareiškimo. Liepą, kai buvo išplatinta metinė ataskaita, šaltiniai laikraštyje kaltino interneto milžines „Google“, „Facebook“ ir kt., kad pasiglemžė dalį pelno iš reklamos.

A. Rusbridgerio teigimu „Facebook“ suteikia šiokių tokių galimybių leidėjams, tačiau „pasiima visus pinigus“, kadangi „turi algoritmų, kurių nesuprantame, kurie yra filtras tarp to, ką darome, ir kaip žmonės tai suvokia“.

A. Rusbridgeris pridūrė: „Padėtis blogės, nes jie turi tokių platinimo priemonių, su kuriomis negalime susidoroti, o kuo daugiau žmonės rinksis tuos prietaisus, tuo problematiškesnis bus šis klausimas.“