Tyrimų bendrovė „Spinter“ 2022 m. gegužės 18-27 dienomis atliko reprezentatyvią 1013 respondentų apklausą, kuria tyrė Lietuvos naujienų portalų žinomumą ir vertinimą, taip pat nagrinėjo televizijos ir kitų žiniasklaidos kanalų vartojimą.

Portalas „Delfi“ ryškiai atsiplėšė nuo konkurentų, vertinant pirmo prisiminimo kriterijų (ang. Top of mind, kai prašoma įvardinti pirmą prisimintą naujienų portalą). „Delfi“ pirmu prisimintu naujienų portalu įvardino 57 proc., „15min.lt“ – 18 proc., „lrytas.lt“ – 8 proc., „lrt.lt“ – 6 proc., „tv3.lt“ – 3 proc., „diena.lt“ – 0,4 proc. respondentų.

Lyginant su 2021 m., „Delfi“ šį rodiklį išaugino 4 procentiniais punktais.

Vertinant spontaninį paminėjimą (kai prašoma išvardinti žinomus portalus), „Delfi“ paminėjo 74 proc., „15min.lt“ – 57 proc., „lrytas.lt“ – 35 proc., „lrt.lt“ – 18 proc., „tv3.lt“ – 9 proc., „diena.lt“ – 1 proc. respondentų.

„Delfi“ portalą daugiausiai respondentų įvardino kaip dažniausiai skaitomą (63 proc.), antroje vietoje buvo „15min.lt“ – 51 proc., „lrytas.lt“ – 40 proc., „lrt.lt“ – 23 proc., „tv3.lt“ – 15 proc., „diena.lt“ – 2 proc.

Vertinant portalams priskiriamas savybes, „Delfi“ vertinamas kaip pateikiantis daugiausiai turinio (36 proc.), paprasčiausias naudotis (36 proc.), turintis daugiausiai gyvų transliacijų (34 proc.), pagrindinis naujienų šaltinis (33 proc.), greičiausiai pranešantis informaciją (33 proc.), siūlantis daugiausiai video turinio (33 proc.), turintis aiškiausią tinklapio struktūrą (31 proc.), pranešantis daugiausiai verslo žinių (26 proc.), atspindintis plačiausią nuomonių įvairovę (26 proc.), siūlantis daugiausiai turinio tvarumo temomis (14 proc.).

Pagal video platformų naudojimą, pirmauja „LRT Mediateka“ (26) proc., toliau seka „delfi.lt video“ ir „Go3“ (po 23 proc.), „tv3.lt video“ – 14 proc., lrytas.lt video“ – 12 proc., „15min video“ – 11 proc., „lnk.lt video“ – 10 proc., „Teliaplay“ – 10 proc., „viaplay“ – 4 proc..

Vertinant mokamo turinio platformų žinomumą, daugiausiai respondentų žinojo „Delfi Plius“ (57 proc.), toliau sekė „15min MAX“ (35 proc.), „VŽ Premium“ (25 proc.), „Verslas Plius“ (15 proc.), „Login.lt“ – 10 proc., M360“ – 5 proc.

Televizija išlieka pagrindiniu kanalu, per kurį respondentai sužino svarbiausias dienos naujienas (63 proc.), ją vejasi naujienų portalai (56 proc.). Socialiniuose tinkluose naujienas sužino 23 proc., per radiją – 14 proc., spaudoje – 3 proc. respondentų.