Pradžiai – apie žvejybos naudą komunikacijos supratimui. Nereikia būti itin patyrusiu žveju, kad žinotum vieną esminių žvejybos principų: jei nori sėkmės, pirmiausia galvok ne apie tai, ko reikia tau, o apie tai, ko reikia žuvims. Lygiai taip pat ir verslo komunikacijos ringe: jei jau nusprendėte siekti žiniasklaidos dėmesio, tai susitaikykite su kai kuriais jos veikimo principais. Pastarieji, nepaisant patinka jums ar ne, bet egzistavo prieš jus, yra dabar ir turbūt veiks dar ilgai ateityje.

Pavadinime įvardinta dilema itin dažnai neleidžia ramiai miegoti tik į komunikacijos arba ryšių su visuomene rinką įžengusius arba dar tik norinčius ten žengti verslininkus. Jie, tikėtina, jau būna sau atsakę į klausimą, kodėl jų verslui verta būti matomu žiniasklaidoje, tačiau, kai reikia sugalvoti, apie ką galėtų kalbėti jų verslas – ištinka kūrybinė krizė. O be reikalo.

Sutarkime, kad čia kalbėsime ne apie reklaminę („paid media“) ar savo valdomą („owned media“) informacijos erdvę, o taip vadinamą „earned media“ arba žiniasklaidos ir visuomenės dėmesį, kurį užsitarnaujate geru turiniu.

Plėtoti savo komunikaciją žiniasklaidoje pradedančiam verslui šių bazinių patarimų turėtų visiškai pakakti bent jau suprasti, nuo ko pradėti. Arba to kol kas nedaryti.

1. Tapkite aktyviu žiniasklaidos vartotoju

Jei jau nusprendėte kovoti dėl dėmesio žiniasklaidoje, tai bandyti suprasti, kaip veikia šis komunikacijos kanalas – būtina. Ne tik matykite, bet ir analizuokite informaciją: pasidomėkite kaip sudarytas straipsnis ar eilinė naujiena, kokie yra žiniasklaidos naudojami turinio formatai, ką ir kaip kalba jūsų konkurentai, kodėl vienai žiniasklaidos priemonei svarbiau originali žmogaus istorija, o kitam – pelningumo rodiklių analizė, kokie yra jūsų verslo auditorijos vartojami žiniasklaidos kanalai ar konkrečios rubrikos ir lygiagrečiai, ką minėtos rubrikos skelbia.

Žiūrėkite, skaitykite, klausykite, bet dar svarbiau – bandykite analizuoti, kodėl informacija pateikiama vienaip, o ne kitaip. Nežinodami pagrindinių šio kanalo principų, būsite tiesiog pasmerkti nesėkmei ir, tikėtina, pakankamos apimties, kad pirmas susidūrimas su šia sritimi būtų stipriai nuviliantis.

2. Pasidomėkite, kas įdomu Jūsų klientams

Atrodo, kad neturite temų, apie ką kalbėti? Pradėkite tiesiog nuo savo elektroninio pašto dėžutės, pasikalbėkite su savo klientais, perskaitykite viešus forumus internete, pakalbėkite apie savo verslo kasdienybę su artimaisiais (atsargiai – nerizikuokite šeimos gerove dėl darbinių reikalų) – gausite gausybę temų, kuriomis galite kalbėti. Tik svarbu vėliau kruopščiai ir kritiškai įvertinti, kokios bus pasekmės. Bandykite atlikti bent jau minimalų SSGG (SWOT) turimų temų analizę, kurioje įsivardinkite, kas yra perspektyvu, o kas ne.

Dažnai savo srities specialistai nemato tų temų, kurios tiesiog „guli ant žemės“, nes jos tiesiog atrodo per daug paprastos, kasdienybės detalės, niekam neįdomios istorijos. Teisybė, kad galbūt 95 proc. gautos informacijos nebus naudinga viešai komunikacijai, bet likusieji 5 proc. gali jus padaryti rinkos ekspertu ar tiesiog naudingu patarėju. Tai aktualu žiniasklaidos kanalams, nes aktualu jų auditorijoms.

3. Turėkite savo verslo istoriją

Esate verslas, kuris nori išsiskirti savo drąsiais sprendimais ir metate iššūkį visai srities X rinkai? Pradėjote pasaulį pakeitusį elektroninį verslą nuo idėjos, kurią jums padiktavo močiutė? Esate verslo vadovas (-ė), kuris (-i) planuoja būti pirmuoju sėkmingu Lietuvos pavyzdžiu kosmoso technologijų pramonėje? Ekologiškumo idėjas laikote savo verslo pagrindu?

Apie ką mes čia? Tai vadinama – verslo istorija, kuri jus lydės ir galbūt padės išsiskirti rinkoje. Svarbu yra tai, kad minėta istorija turi būti sudėliota taip, kad būtų įdomi platesnėms auditorijoms, su kuriomis ir dirba žiniasklaida. Prisiminkite tai, kad antrą kartą pirmojo įspūdžio nepadarysi, todėl įspūdis turi būti stiprus. Tik nebūkite per daug rimti ir nuobodūs.

Mažai tikėtina, kad sulauksite sėkmės „dėmesio žvejyboje“, jei būsite tokie kaip kiti.

4. Parodykite savo kompetencijas

Darykime prielaidą, kad jūsų verslas dirba sėkmingai, o tai reiškia, kad išmanote savo sritį, o galbūt dar geriau – vienijate visą tikrų ekspertų komandą, kuri padeda siekti sėkmės derinant skirtingas verslo dedamąsias. Ką tai reiškia jūsų verslo komunikacijai? O gi tai, kad turite galimybę duoti n+k kokybiškų patarimų savo auditorijai, patraukti dėmesį savo ekspertinėmis žiniomis, rodyti verslo kompetencijas.

Iš esmės kalbėkite apie tai, kaip galima padaryti protingesnį sprendimą arba kaip veikti efektyviau. Nuo „kelionių eksperto“ patarimų apie galimybes keliauti pigiau, bet pamatyti daugiau iki teisininko patarimų, ką daryti nusipirkus nekokybišką daiktą – visa tai yra nauda skaitytojui, o tai reiškia ir žiniasklaidai. Bendradarbiaukite.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją