Stereotipas nr. 1. Azartinių lošimų ir pramogų sektorius yra uždaras, jam trūksta skaidrumo.

Prieš pradėdamas dirbti azartinių lošimų ir pramogų srityje buvau „Čili Pica“ rinkodaros departamento direktoriumi. Apsisprendus dėl karjeros posūkio labiausiai nustebino aplinkinių reakcijos – didelė dalis žmonių, net iš artimos aplinkos, kritiškai vertino šią paslaugų sritį, bandė nuo tokio žingsnio atkalbėti.

Neabejoju, kad visų pirma stereotipus sukūrė būtent informacijos apie šį sektorių trūkumas. Taip, praktiškai visa azartinių lošimų ir pramogų sektoriaus reklama yra draudžiama, išskyrus statinę informaciją apie prekių ženklą. Tačiau tai nereiškia, kad šis sektorius yra uždaras ar jam trūksta skaidrumo.

Reikia atkreipti dėmesį, kad būtent šis sektorius įstatymuose yra papildomai reglamentuojamas ir prižiūrimas atsakingų institucijų. Be to, kalbant konkrečiai apie mūsų pavyzdį, „Olympic Entertainment Group“, kuriai priklauso ir „Olympic Casino Group Baltija“, akcijos yra įtrauktos į pagrindinį vertybinių popierių sąrašą ir jomis prekiaujama Talino vertybinių popierių biržoje.

Stereotipas nr. 2. Azartinių lošimų ir pramogų paslaugos yra pavojingos.

Azartiniai lošimai yra ne kas kitas kaip pramogų – aptarnavimo verslas, kuris moka mokesčius valstybei, kuria darbo vietas, aukoja labdarai. Tiesa, azartinių lošimų ir pramogų sektoriui būdingos nestandartinės savybės – čia pirmiausia kaip prekė parduodama emocija, kuri yra sunkiai apčiuopiama. Taip pat prekės gamyba ir vartojimas vyksta tuo pačiu metu, o gamybos procese dalyvauja ir jos vartotojas.

Nemenkus iššūkius tiek kalbant apie profesinę karjerą, tiek viso verslo valdymą, kelia valstybės lygiu vykdomas demarketingas, kurio pagrindinis tikslas – slopinti naudojimąsi paslaugomis. Be abejonės, azartiniai lošimai gali sukelti tam tikrų padarinių, todėl skatiname saikingo bei atsakingo lošimo idėją, laikomės visų įstatymuose apibrėžtų reikalavimų, bendradarbiaujame su atsakingomis institucijomis.

Stereotipas nr. 3. Azartinių lošimų organizatorių tikslas yra palikti klientus tuščiomis kišenėmis.

Pirmiausia save pozicionuojame kaip pramogų organizatorius, kurių vertybės ir misija neatsiejama nuo verslo esmės – pamatuotų aukščiausio lygio pramogų. Žinoma, kaip ir kiekvienas sveikas verslas siekiame pakartotinų klientų apsilankymų, tačiau praktikoje ne kartą susidūriau su atvejais, kai kazino personalas, įvertinęs situaciją, klientui pasiūlė padaryti pertrauką neterminuotam laikotarpiui ar tiesiog neleido tęsti žaidimo dėl potencialios grėsmės viršyti savo galimybes.

Tik trumparegiškas verslas galėtų siekti ištraukti iš kliento visus pinigus ir palikti jį tuščiomis kišenėmis. Tačiau, siekiant ilgalaikių tikslų, būtina laikytis visų įstatymais nustatytų reikalavimų, taip pat savo veiklai kelti aukščiausius standartus.

Stereotipas nr. 4. Kazino renkasi tik papildomų pinigų ieškantys žmonės.

Azartinių lošimų ir pramogų sektoriaus klientų skirstymas panašus visame pasaulyje. Tiek Las Vegase, tiek Lietuvoje išskiriami keturi pagrindiniai segmentai: „Non-players“, „Fun players“, „Time on device players“, „Gamblers“.

Didžioji kazino lankytojų dalis yra būtent pramogų ieškotojai, vadinamieji „Fun players“, kurie kazino suvokia kaip pasvertas pramogas, todėl iš anksto numato planuojamą išleisti sumą kaip ir vykdami į naktinį klubą. Tokie žmonės kazino dažniausiai apsilanko savaitgaliais, renginių metu, o pagrindinis motyvas vizitui yra pramogos, prabanga, mada, stilius.

Be to, nemaža dalis lankytojų, vadinamųjų „Non-players“, į kazino užsuka visiškai ne lošti, o tiesiog pasimatyti su draugais ar kolegomis, taip pat čia organizuoja verslo susitikimus, ieško alternatyvaus laisvalaikio praleidimo būdo. Vyresnio amžiaus lankytojai dažnai priskiriami vadinamiesiems „Time on device players“, kuriems svarbu kazino kokybiškai praleisti laiką, užmegzti pažinčių, bendrauti.

Būtent pramogų ieškotojai yra pagrindinė tikslinė auditorija ir Lietuvoje, o tai iš esmės paneigia taip pat dažną stereotipą, kad kazino renkasi tik papildomų pinigų ieškantys žmonės.

Pačių lošimų svarbą akcentuoja tik vienas ir palyginus nedidelę dalį sudarantis klientų segmentas, vadinamieji „Gamblers“ – tai azartiškos asmenybės, kurios priima su žaidimu susijusią riziką, jas traukia žaidimai, turintys rungtyniavimo elementų.