Nors įprastas sporto sezoniškumas nesutampa su kalendoriniais metais, marketingo specialistams metų sandūra dažnai yra tas laikas, kai vertinami ankstesnių metų rezultatai ir planuojami nauji biudžetai. Taigi, kartu grįžtama prie sporto marketingo ir rėmimų įgyvendinimo.

Beveik dvejus metus esu „Olympic Casino Group Baltija“ rinkodaros ir pardavimų skyriaus vadovas. Vieno iš mūsų valdomo prekės ženklo „Olybet“ pozicionavimas – sportas ir su juo susijusios laimėjimų bei pasiekimų emocijos. Šios asociacijos kuriamos nuodugniai, kryptingai ir būtinai išlaikant vientisumą.

Laikomės pozicijos, kad, remdami sporto šakas, prisidedame tiek prie sporto istorijos kūrimo ir jos kultūros puoselėjimo, tiek prie įmonės įvaizdžio formavimo – tai yra kur kas daugiau nei vien tik prekių ženklo žinomumo didinimas. Pasirinkdami komandą keliame tikslą, kad linksniuodami jos pavadinimą aistruoliai lygiagrečiai jaustų mūsų prekės ženklą šalia, išgyvendami išskirtines emocijas, ir atvirkščiai, kad mūsų prekių ženklas keltų asociacijas su konkrečia komanda ir laimėjimais.

„OlyBet“ paskutinius du sezonus iš eilės buvo krepšinio klubo „Žalgiris“ pagrindiniu rėmėju, naująjį 2017-2018 sezoną bendradarbiavimas pratęstas pasirinkus rėmėjo poziciją. Taip pat „OlyBet“ 2017 m. bendradarbiavo su automobilių sportu – „1006 km“ lenktynėmis, „Moterų raliu“, „Adrenalino“ orientacinėmis varžybomis, šiuo metu remia Mini futbolo lygą, Sostinės krepšinio lygą, Smuklės krepšinio lygą, Klaipėdos mėgėjų krepšinio lygą, lauko teniso čempionatus, įvairių sporto šakų renginius ir varžybas.

Kokia rėmimo vertė?

Natūralu, kad, esant tiek didesnėms, tiek mažesnėms rėmimo apimtims, svarbu kelti klausimą, kokią vertę rėmimas sukuria ar gali sukurti. Be abejonės, sportininkams, komandoms, sporto renginiams rėmimas yra labai svarbus, nes užtikrina jų veiklos finansavimą, tad rėmimų paieška su reklamos galimybių pardavimu yra lyg bazinis sporto rinkodaros pamatas, nuo kurio atsispiriant atsiveria pasiekimų galimybės. Be abejonės, verslo atstovai ne ką mažiau suinteresuoti propaguoti ir remti sportą – įmonės prekės ženklui svarbu būti šalia sporto prekės ženklo, kuris kuria teigiamas emocijas.

Šiame kontekste svarbu pabrėžti, kad abiems pusėms – tiek įmonėms, tiek sporto atstovams – turėtų būti lygiai taip pat svarbu nustatyti bendradarbiavimo tikslus. Aiškus tikslų įvardinimas bendradarbiavimo pradžioje leidžia jo eigoje ir pabaigoje įvertinti rėmimo kuriamą vertę bei apsispręsti sutartį pratęsti arba ne. Rėmimas vien dėl paties veiksmo nėra vertingas, nes tai jau labdara ar socialinė atsakomybė atitinkamame kontekste, tačiau jokiu būdu ne rinkodara.
Kiekvienam rinkodaros ekspertui suprantama, kad pozicionavimas – tai asociacijų su prekės ženklu klientų pasąmonėje kūrimas, pasitelkiant įvairias priemones. Be abejonės, kartu su rėmimu komunikuodamas prekių ženklas turėtų pasakoti pozicionavimą atspindinčią istoriją, o galutinio rezultato siekiamybė – vartotojas pats toliau skleidžia prekės ženklo istoriją (word of mouth).

Taktiniai rėmimo aspektai

Vertindamas sporto marketingo veiksmų patirtį galiu drąsai teigti, kad egzistuoja paprasta formulė – jeigu skiri vieną eurą rėmimui, privalai atsidėti dar tiek pat jo įgyvendinimui. Atskirai vertinant strateginius užmojus kaip žinomumą, asociacijų kūrimą ar pozicionavimą, sporto rinkodarą išskaidyčiau į kelis taktinius aspektus: turinį, socialines medijas ir vartotojų įtraukimą į jas, ryšius su visuomene.

Turinys. Teisingas ir geras turinys yra tas bazinis motyvatorius, kuris segmentuotą tikslinę auditoriją privers sugrįžti plačiau pasidomėti aktualiomis temomis. Ir čia svarbu ne informacijos kiekis, o kokybė, tinkamai parinktos „razinos“, tokios kaip subtiliai integruojamas produktas (product placement) ar prekės ženklo pozicionavimas (brandingas).

Socialinės medijos bei vartotojų įtraukimas į jas. Socialinė žiniasklaida šiais laikais yra neatsiejamas įrankis savo tikslines auditorijas informuoti apie naujausius įvykius bei su tuo susijusias naujienas. Šio kanalo pranašumas – didelis ir nebrangus pasiekiamumas (reach). Čia gali būti replikuojama turinio informacija, statististinio pobūdžio informacija ir kiti įtraukiantys momentai. Sakyčiau, kad tai yra gyvas organizmas, ypatingai šiais laikais, kai rinkoje vis aktyvesni (ir perkamąją galią turintys) jaunesnės kartos atstovai. Jų socialinių medijų vartojimas yra keleriopai didesnis. Dauguma jaunosios kartos atstovų informacijos apie prekes ar paslaugas ieško socialinėse medijose. Tačiau būtent socialinėse medijose išryškėja svarba komunikuojant įtraukti pačius vartotojus (engagement), pavyzdžiui, dauguma sporto aistruolių tikisi, laukia galimybės laimėti prizus. Tad aktyvacijos su galimybe laimėti prekės ženklu žymėtų aksesuarų, bilietų ir panašiai yra neatsiejama šios šakos dalis.

Ryšiai su visuomene. Akivaizdu, kad svarbu plačiąją visuomenę, esamus ir potencialius klientus (B2C) informuoti apie rėmimus, bendradarbiavimo naujienas, pasiekimus, projektus. Konkurencinėje aplinkoje ne ką mažiau svarbu išlaikyti komunikaciją verslas verslui (B2B) segmente, kurios tikslas – informuoti esamus arba potencialius partnerius apie naujas galimybes bei poziciją rinkoje.
M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją