Žaibišku greičiu visame pasaulyje išpopuliarėjusi vaizdo įrašų platforma „TikTok“ jau spėjo įsitvirtinti dažniausiai naudojamų socialinių tinklų sąraše. Trumpas, lengvo pobūdžio turinys į šią socialinę mediją kasdien pritraukia milijonus vartotojų. Skelbiama, kad dar 2020 metais „TikTok“ visame pasaulyje naudojosi 700 milijonų vartotojų, o 2021-aisiais – jau daugiau nei milijardas. Prognozuojama, kad iki 2022 metų pabaigos, šios platformos vartotojų skaičius išaugs iki 1,5 milijardo.

„TikTok’ui“ tampant neatsiejama socialinių tinklų naudotojų kasdienybės dalimi, prie šių pokyčių nepamiršti prisiderinti turėtų ir verslai. Tad į ką turėtų atsižvelgti prekių ženklai, rinkdamiesi reklamą pas „TikTok“ kūrėjus? Savo patarimais verslo atstovams pranešime žiniasklaidai dalijasi kūrybinės agentūros „Love Media“ socialinių medijų projektų vadovė Gerda Drevininkaitytė.

Gerda Drevininkaitytė
Gerda Drevininkaitytė
© Asmeninio albumo

Pasauliniais duomenimis, vidutiniškai vienas vartotojas socialiniame tinkle „TikTok“ per dieną praleidžia 52 minutes. Šios platformos didžiausią vartotojų dalį sudaro Z ir Alfa kartų atstovai. Būtent dėl šios priežasties, verslams „TikTok“ kanalas gali tapti idealiu pasirinkimu, norint pasiekti jaunąją auditoriją.

Prekių ženklai turi tris galimybes reklamuotis šioje platformoje: pirkdami reklamą, bendradarbiaudami su influenceriais arba kurdami savo ženklo autentišką turinį. Šiuo metu Lietuvoje „TikTok’e“ mokama reklama nėra galima. Tačiau jau trečiame 2022 metų ketvirtyje planuojama atverti prekių ženklams galimybę pirkti reklamą. Be jokios abejonės, su šia galimybe atsiranda ir papildomi iššūkiai – verslams reikės gerai pagalvoti, kaip kūrybiškai pateikti turinį ir būti pastebėtiems. Ir čia mokamos reklamos gali tikrai neužtekti. Tad norėdami jau dabar reklamuoti savo prekių ženklą „TikTok“ tinkle – drąsiai kreipkitės į šios platformos kūrėjus, kurių vaizdo įrašus peržiūri tūkstančiai ar net milijonai vartotojų. Žemiau pateikiame rekomendacijas, kurios pravers, nusprendus rinktis reklamą pas šio socialinio tinklo nuomonės formuotojus.

Nesitikėkite itin reklaminio turinio. „TikTok“ platformoje vartotojai mėgaujasi trumpu, lengvu, interaktyviu, dažniausiai humoristiniu turiniu, kuris išlaiko jų dėmesį. Būtent dėl tokio turinio pobūdžio šis socialinis tinklas taip sparčiai ir išpopuliarėjo. „TikTok“ nėra ta vieta, kurioje influenceris 3 minutes pasakos apie jūsų produktą. Vartotojui jau po keleto sekundžių nusibos žiūrėti tokį vaizdo įrašą, jis nedelsiant pereis prie kito ir jūsų reklama nueis niekais. „TikTok“ platformoje prekių ženklų integracija turi būti itin organiška – tik tuomet ji bus sėkminga ir sugeneruos aukštus peržiūrų skaičius. Jeigu vis dėlto norite būtent tokios reklamos, kurioje visas pagrindinis dėmesys būtų skiriamas jūsų prekių ženklui, tuomet geriau rinkitės „Instagram“ kanalą.

Nelyginkite „TikTok“ su kitais socialiniais tinklais. „TikTok“ savo pobūdžiu visiškai skiriasi nuo kitų socialinių tinklų. Jame neišvysite glamūrinių nuotraukų, nerasite ilgų reklaminių tekstų, o video turinys dažnai nufilmuotas itin buitiškai. Prekių ženklai, prieš tai dirbę su „Instagram“ ar „Facebook“ platformų influenceriais, reikalauja tokio paties vizualiai išdirbto bei profesionalaus turinio ir iš tiktokerių. Tačiau verslai turėtų suprasti, kad „TikTok“ tinkle armijas sekėjų subūrę kūrėjai tai pasiekė savo unikalumu ir būtent tai yra jų stiprioji pusė.

Leiskite kūrėjui būti savimi. Dauguma Lietuvos „TikTok“ influencerių kuria turinį pasitelkdami įvairius personažus, nevengia vartoti keiksmažodžių, humoro bei sarkazmo. Tad prekių ženklai neturėtų iš kūrėjo reikalauti viso to atsisakyti. Be jokios abejonės, derinant reklamą, visuomet galite sutarti, kad kūrėjas, reklamuodamas jus, nesikeiktų ar neminėtų tam tikrų frazių. Tačiau pasitikėkite juo – neapkraukite influencerio pertekline informacija, nerašykite jam reklamos scenarijaus, neįsprauskite į griežtus rėmus, leiskite jam pačiam nuspręsti, kaip turėtų atrodyti reklama.

Pamirškite ilgus tekstus. Kituose socialiniuose tinkluose prekių ženklai yra įpratę iš nuomonės formuotojų reikalauti ilgų, jų produktą ar paslaugą pristatančių tekstų, paaiškinančių jų naudas, vertes bei funkcijas. Bendradarbiaujant su „TikTok“ kūrėjais, neprašykite jų prirašyti ilgo reklaminio teksto – vaizdo įrašo aprašymo skiltyje simbolių skaičius yra itin ribotas (vos 150 simbolių). Tad reklaminis tekstas „TikTok“ turi būti trumpas, drąsus ir itin taiklus.

Pasitelkite grotažymes. Kurdami reklamą su influenceriu, sekite vyraujančias „TikTok“ tendencijas. Vartotojai daugiau laiko praleidžia žiūrėdami jiems rekomenduojamą, o ne sekamų kūrėjų turinį. Jei vaizdo įrašas bus aktualus ir pataikys į naujausias tendencijas, tikėtina, kad jis taps virusiniu. Populiariausi vaizdo įrašai pagal kategorijas čia yra pramoginio pobūdžio ir humoristinis turinys, įvairius šokio judesius demonstruojantys įrašai, sporto, „pasidaryk pats“, grožio, mados, maisto gaminimo, patarimų bei gyvūnų vaizdo įrašai. Prekių ženklams, bendradarbiaujant su „TikTok“ kūrėjais, rekomenduojama naudoti grotažymes, kurių pagalba vartotojai galėtų ne tik pasiekti didesnę auditoriją, bet ir rasti visą turinį tam tikra tema. Jeigu norite būti pastebėti, turėtumėte naudoti tiek su jūsų prekių ženklu susijusias, tiek ir jums tinkančias į bendrines kategorijas orientuotas grotažymes.

Apibendrindama, G. Drevininkaitytė priduria, kad, tikėtina, jog reklamą pas „TikTok“ kūrėją pavyks užsakyti žemesne kaina nei „Instagram“, „Youtube“ ar „Facebook“ kanaluose, o „TikTok“ kūrėjo reklamos pasiekiamumo ir įsitraukimo rezultatai dažnu atveju gali net ir viršyti „Instagram“ influencerio kampanijos rezultatus. Kol kas reklama „TikTok’e“ aktualiausia prekių ženklams, norintiems padidinti žinomumą. Jei norite siekti pardavimų, tuomet suteikite kūrėjui nuolaidos kodą – taip galėsite pamatuoti influencerio reklamos efektyvumą pardavimams. Specialistė ragina nebijoti šios platformos ir drąsina ieškoti originalių būdų, kaip jame reklamuotis. Šiuo metu čia turėsite mažą konkurenciją ir itin didelę erdvę kūrybai.

M360