Kai dauguma verslų bando išgyventi krizę – laukimas ir nieko nedarymas yra lyg tiksinti bomba. Ką daryti, kai klasikiniai rinkodaros įrankiai jau nebeveikia, o klientų lojalumas yra aukso vertės? Vienas svarbiausių dalykų – rizikuoti ir pasitelkiant naujus kūrybinius sprendimus pasakoti ne nudailintas, o realybe paremtas savo verslo istorijas – tai, kas visuomenei yra aktualiausia konkrečiu laikotarpiu.

Būkite autentiški, jei norite būti įvertinti

Vizualinės komunikacijos įtaka yra milžiniška. Prekinių ženklų pasakojimai traukia auditoriją ir daro įspūdį. Bet reikia atkreipti dėmesį, kad turinys privalo būti autentiškas, nes būtent tokia informacija kuria pasitikėjimą ir suburia lojalius klientus.

Niekam nebeįdomus nugludintas, klasikinis turinys, viršelių istorijos, prilygstančios Miegančiosios gražuolės pasakojimui. Kiekviena įmonė, verslas – pulsuoja daugybe istorijų – sėkmingų, keliančių iššūkius, linksmų ir liūdnų – ir visos jos svarbios, tereikia rasti būdą jas perteikti.

Šiuo metu verslas išgyvena tai, apie ką gali papasakoti savo klientams taip pat – su kokiais iššūkiais susiduria karantino metu, kaip su jais kovoja ne tik dėl to, kad išgyventų, bet ir dėl savo klientų – pačios svarbiausios verslo ašies. Įsitikinau verslininkų pozityvumu ir tikėjimu, kai prasidėjus karantinui ir ieškant kūrybinės prasmės, praktiškumo – tobulinti savo įgūdžius, bei noro tiesiog padėti, sumaniau socialinį projektą, kurį galima vadinti ir savotiškomis tobulėjimo dirbtuvėmis ar karo manevrų pratybomis komandai: Verslas, kuris kovoja“.

Reikėjo išanalizuoti, išbandyti bei koreguoti savo komandinio darbo specifiką, kad taptume produktyvesniais ir produktą sukurtume per trumpesnį laiką nei anksčiau. Karantinas tam suteikė puikias sąlygas. Nepaisant viso streso, šis laikotarpis yra nuostabus būtent tuo, kad daugeliui verslininkų atveria tas žaidas, kurios prieš tai buvo apklijuotos pleistrais“, tik kažkam reikės gipso, kažkam amputacijos, o kažkam teks pamatyti ir prisipažinti, kad jau kurį laiką tiesiog merdėja.

Ką mes darėme? Projekto metu savanoriškai įmonėms filmavome įvaizdinius video ir surengėme fotosesijas. Kokia pagrindinė to mintis? Padėti įmonėms nelikti pamirštoms, papasakoti, kaip verslo atstovai gyvena karantino metu, kaip prisitaikė prie iššūkius keliančių sąlygų. Jau nufilmavome Sporto centrą, valymo įmonę, restoraną – žmonės spinduliavo energija ir noru nepasiduoti. Ši situacija yra būdas kurti autentišką turinį, remiantis savo verslo realybe ir taip palaikyti ryšį su klientais.

Ką mes gavome? Buvo peržiūrėti projekto valdymo procesai, patobulinti lygiagretaus komandinio darbo įgūdžiai, peržiūrėti atsakomybių, sprendimų priėmimų komandoje klausimai ir paskirstymai. Teigiamus rezultatus pajutome tik įsibėgėjus projektui. Kita nauda – nauji klientai. Panašu, kad socialinis požiūris tikrai daro įtaką. Abejoju, ar gautume tokių užklausų, kurias gavome, jei šiuo laikotarpiu būtume viešinę tiesiog gražų, nugludintą, klasikinį turinį.

Darykite poveikį, jei norite, kad jus įsimintų

Galbūt verslas nesiekia būti kitu „Apple“, tačiau verta paklausti: ar verslas turėtų būti tik produkto ar paslaugų teikėjas, ar vizija, kuria auditorija tiki ir ją priima?

Pasakojimas turi nepaprastą išliekamąją galią. Pagalvokite apie savo vaikystę. Tikriausiai turite keletą istorijų apie savo draugus, šeimą, mokyklos dienas ir patirties, kurią galite greitai prisiminti – nuo aplinkinių žmonių iki aplinkos vaizdų ir garsų. Vaizdo įrašo naudojimas pasakojimams gali turėti panašų poveikį. Vaizdo įrašas ne tik yra veiksmingiausias būdas perduoti savo istoriją didelėms žmonių grupėms vienu metu, bet ir eksponentiškai padidina jūsų istorijos įsiminimo tikimybę.

„Forrester Research“ duomenimis, informacija, išsaugota per vieną internetinio vaizdo įrašo minutę, yra lygi 1,8 milijono užrašytų žodžių – tai yra vienas iš efektyviausių būdų perduoti jūsų žinią.

Vizualus pasakojimas padeda perteikti įmonės vertybes ir požiūrį. Gera istorija verčia susimąstyti, atspindi žmonių emocijas, kurios padeda užmegzti ryšį su klientais ir patikėti verslu, todėl kuriant video turinį nereikėtų bijoti papasakoti apie nesėkmes ir iššūkius.

Pažinkite savo auditoriją ir būkite nuoširdūs

Kasdien sukuriama dešimtys milijonų turinio kūrinių, o dar daugiau jais dalijamasi. Vartotojai yra perpildyti informacija, tačiau pats svarbiausias dalykas – juos pažinti. Žinodami savo auditorijos vertybes, gebėsite pateikti jiems įdomų ir aktualų video turinį. Būkite nuoširdūs – kalbėkite ir pasakokite istorijas, kurios nutiko jums, jūsų komandai, tuomet žmonės supras, kad mato tai, kas yra tikra ir nesumeluota. Ilgalaikį poveikį ir lojalumą prekės ženklui sukuria verslas, suprantantis prigimtinį žmogaus potraukį užmegzti ryšį, galintis savo viziją perduoti auditorijai pasitelkiant būtent veiksmingą ir nuoširdžią video rinkodaros strategiją.

Svarbu nebijoti asmeniškumo, mūsų žmonės “ šiauriečiai, kuriems įskiepyta nuo vaikystės kuklumo vertybė. Labai dažnai norisi paslėpti po savo iškabomis, paslėpti po jomis tikrus žmones – tiek vadovą, tiek komandą, kuri daro nuostabius dalykus, nes tuo gyvena. Po sėkmingo verslo šydu visuomet yra įdomios ir charizmatiškos asmenybės. Nebūtina būti Elonu Musku, Richardu Bransonu ar Styvu Jobsu. Rokiškyje savo kepyklą atidaręs ir kepantis tobulas bandeles Pranas yra toks pats lyderis, bet Pranui tiesiog reikia papasakoti savo bandelių istoriją, nes žmonėms neįdomios reklaminės iškabos, jiems įdomios istorijos. Būtent tokie yra mūsų herojai, būtent tokių su degančiomis akimis ir širdimis, ieškome toliau.

M360