Esminis pastarųjų metų pokytis yra tai, kad bendrovės tobulina savo duomenis ir jų naudojimo būdus ne tam, kad galėtų savo produktus pateikti daugiamilijardinei miniai, bet tam, kad juos pasiūlytų milijardams pavienių žmonių, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Pramogų ir žiniasklaidos sektoriaus sukurtą turinį galime „suvartoti“ keliais skirtingais būdais. Kaip pavyzdį paimkime HBO serialą „Sostų karai“ ir vieną keturių asmenų šeimą. Pirmąją paskutinio sezono seriją tėvas pasirinko žiūrėti per plačiaekranį televizorių premjeros vakarą. Mama po kelių dienų ją įsijungė HBO „Go“ programėlėje savo planšetėje, o sūnus – išmaniajame telefone ir tuo pat metu žaidė kompiuterinį žaidimą. Dukra seriją išsisaugojo asmeniniame kompiuteryje ir pasižiūrėjo po mėnesio kelionės namo iš universiteto metu. Ir tai tik minimalus skirtingų būdų rinkinys, nes, įdėmiau paanalizavus skaitmeninę pasiūlą, rastume šimtus variantų, kaip turinys gali pasiekti vartotoją.

„Personalizavimo tendenciją, kurios plitimą skatina besikeičiantis klientų elgesys, dar labiau populiarina tokie veiksniai kaip technologijos, globalizacija, agresyvus investavimas ir konkurencija. Bendrovės turi ypač didelį dėmesį skirti savo pagrindiniams gebėjimams ir geografinėms rinkoms bei tuo pačiu metu nuolat analizuoti naujas tendencijas ir reguliavimo aplinką bei būti pasirengusios reaguoti į technologinius pokyčius, tokius kaip 5G ryšys. Laikas pereiti prie asmeniško bendravimo su klientais, arba rizikuoti prarasti galimybę bendrauti,“ – situacijos pokyčio svarbą ne tik pramogų ir žiniasklaidos, bet ir verslo sektoriui, komentuoja „PwC“ partnerė Lietuvoje Rasa Radzevičienė.

Rasa Radzevičienė

Pasaulinio sektoriaus augimas ir toliau viršija BVP augimą

Šie esminiai pokyčiai vyksta tuo pat metu tebeaugant pasaulinio pramogų ir žiniasklaidos sektoriaus pajamoms. Verslo konsultacijų bendrovės „PwC“ apžvalgoje, kurioje pateikiami 14 pramonės segmentų 53 teritorijose pajamų duomenys ir prognozės – prognozuojama, kad išlaidos pasauliniu mastu pramogoms ir žiniasklaidai per kitus penkerius metus iki 2023 m. iš viso ūgtelės 4,3 % bendro metinio augimo koeficiento.

„Dabar vartotojai gali kontroliuoti savo žiniasklaidos priemonių naudojimą rinkdamiesi iš gausybės išmaniųjų įrenginių, asmeniškai pasirinkti pageidaujamus žiniasklaidos kanalus pasitelkdami virštinklines paslaugas (angl. over-the-top services, OTT) ir į savo kasdienį gyvenimą įtraukti daugiau medijų, kaip antai išmanieji namai (angl. smart home). Greitai šią sistemą papildys ir 5G ryšys. Vis dėlto, apjungtame pasaulyje tampa ypač svarbu matyti atskirus segmentus ir verslo sprendimus pritaikyti net ne šalies, o individo poreikiams. Ir nors kasdien girdime apie milžiniškų įmonių susijungimus, tačiau tuo pat metu vyksta labai smarki lokalizacija visko, kas yra jų sukuriama,“ – teigia R. Radzevičienė.

Augimo tempas atskiruose segmentuose labai skiriasi

Žvelgiant į tam tikrus pramogų ir žiniasklaidos segmentus, virtualiosios realybės segmentas išlieka sparčiausiai augančiu segmentu, tačiau po metų, per kuriuos vartotojų pritraukta mažiau nei tikėtasi, jo vaidmuo OTT vaizdo segmentui gerokai sumenkęs. Ypač didelis augimas prognozuojamas didesniems segmentams priklausantiems prenumeruojamiems garso bei vaizdo įrašams (angl. podcast, tinklalaidė) ir elektroniniam sportui (angl. esport, esportas). Tikimasi, kad jų pajamų bendras metinio augimo koeficientas atitinkamai sudarys 28,5 ir 18,3 %.

Augimo kreivės dugne – tradicinės televizijos ir namų vaizdo įrašų segmentas. Tai pirmas kartas, kai šio segmento augimo lūkesčiai yra neigiami, nes vartotojai vis dažniau renkasi belaides technologijas, o DVD pardavimai ir toliau krenta. Prasčiausia prognozė iki pat 2023 m. – spausdintų laikraščių ir vartotojams skirtų žurnalų segmentui. Prognozuojama, kad šio segmento pajamos kris 2,3 % per metus.

Išsamiau čia.