Atsiradus „Alexa“, „Siri“, „Google Assistant“ ir kitoms dar besivystančioms AI technologijoms balsu pagrįstos paieškos tapo itin populiarios. Paprasta balso komanda galima atlikti bet ką – užsisakyti maisto, paprašyti mėgstamos dainos ar ieškoti reikalingos informacijos.

Paieška balsu suteikia informaciją klientams, o įmonėms poreikis būti paieškos sąrašų viršuje ir toliau yra prioritetas. Norėdami užtikrinti, kad jūsų verslo svetainė būtų pateikta paieškos reitingų viršuje, turite įdiegti VEO (Voice Engine Optimization) – paieškos balsu optimizavimą.

Kas yra paieškos balsu optimizavimas?

Pirmiausia supraskime, ką vadiname paieška balsu. Tai yra technologija, kurią naudodami balsu galite pateikti paieškos komandą bet kuriame balsu valdomame įrenginyje, pavyzdžiui, „Alexa“, „Google Assistant“, „Cortana“ ir kt., ir ieškoti informacijos. ASR (Automatic Speech Recognition) arba automatinis kalbos atpažinimas naudojamas balso signalams paversti suprantamu tekstu paieškos sistemoms.

Paieškos sistemos, pvz., Google, Bing ir kt., naudoja šį tekstą kaip ir bet kurią kitą jūsų atliekamą paiešką ir atitinkamai pateikia rezultatus.

Nors komanda suteikiama balso formatu, paieškos sistemų užklausos ir toliau išlieka tokios pačios, todėl reikia optimizuoti turinį, kad jis būtų rodomas rezultatų pirmose pozicijose.

Procesas, kurio metu jūsų svetainės turinys ir informacija yra supaprastinami ir atnaujinami, kad jis būtų paieškos balsu sąrašų viršuje, yra apibrėžiamas kaip VEO arba paieškos balsu optimizavimas. Turėdami geresnį reitingą paieškos sistemose galite pritraukti daugiau organinio srauto ir padidinti konversijų rodiklį.

Paieškos balsu optimizavimas užtikrina, kad jūsų tinklalapyje būtų pateikti visi reikalingi atsakymai į
populiarias paieškas balsu ir jis būtų optimalus bet kuriai balso paieškos programai ar įrenginiui skaityti iš jo.

Kodėl jums reikia balso paieškos optimizavimo?

Paieškos balsu optimizavimas: kaip tobulinama technologija ir kokia nauda verslui?
© Bilger.lt vizualas

Tyrimai rodo, kad net 70 % klientų yra linkę ieškoti balso komandomis, o ne rašyti. Ypatingai kai jie užsiima vienu metu ir kita veikla, pavyzdžiui, vairavimu, maisto gaminimu, darbu ir pan.

Kai kurie statistiniai duomenys apie paiešką balsu rodo, kad:

● Daugiau nei 50% balso komandų informacijos ieškoma internete.
● Daugiau nei 50% vartotojų balsu ieško apie vietines įmones, pvz., artimiausius restoranus, prekybos centrus, degalines ir kt.
● Daugiau nei 50% žmonių, turinčių išmaniuosius balso asistentus, juos turi savo svetainėje, lengvai pasiekiamus ir įprastus visiems namų ūkio nariams.
● Beveik 25% žmonių tokius išmaniuosius balso asistentus, kaip Alexa, turi savo miegamuosiuose, o daugiau nei 20 % žmonių turi juos virtuvėje, norėdami klausytis muzikos ar ieškoti receptų gamindami maistą.
● Daugiau nei 60% interneto vartotojų teigia neįsivaizduojantys gyvenimo be išmaniųjų įrenginių, ypač išmaniųjų balso asistentų.

● Paieškos balsu rezultatas gali būti vienas, bet bent 75 % paieškų jis yra tarp trijų populiariausių bet kurios kitos darbalaukio paieškos rezultatų.

Kadangi paieška balsu visada pateikia aukščiausią rezultatą, o ne dešimtuką, kad klientai klausytų, svarbu optimizuoti savo svetainę, kad ji tiesiogine prasme būtų puslapio viršuje.

Kad jūsų svetainė būtų patogi paieškai balsu:

● Turėti mobiliesiems pritaikytą svetainę dabar yra įprastas reikalavimas, o jei josneturite, svarbu tai padaryti nedelsiant. Daugumą internetinių paieškų, ypač paieškų balsu, klientai atlieka keliaudami, mobiliaisiais telefonais.

● Ilgos sudeties raktiniai žodžiai yra sėkmės raktas į balsu pagrįstų paieškų reitingą. Kai kalbama apie atsakymus į konkrečius klausimus, naudojant ilgesnius suėtinius raktinius žodžius, jūsų atsakymų sąrašas bus viršuje.

● Rezultatai turi būti nepasenę, atnaujinti ir tinkami. Tai vienintelis būdas išlaikyti klientų susidomėjimą net atliekant paiešką balsu. Turite užtikrinti, kad jūsų turinys būtų reguliariai atnaujinamas ir optimizuotas paieškai balsu.

Paieškos balsu optimizavimas – strategijos, kurias reikia žinoti

Kadangi paieška tampa išmanesnė nei bet kada anksčiau, o įmonėse naudojami naujesni algoritmai, laikas atnaujinti savo svetainę, kad ji atitiktų besikeičiančius rinkos standartus, klientų lūkesčius ir, žinoma, „Google“ algoritmus.

Nors ir panašus į SEO (Search Engine Optimization - paieškos sistemų optimizavimą), VEO – paieškos balsu optimizavimas gali būti atliktas naudojant gerai apibrėžtas ir laikopatikrintas strategijas.

● Kliento elgesio supratimas yra jūsų raktas į geriausią strategiją. Balso paieškoje naudojami algoritmai, apimantys kelis duomenų parametrus, pvz., vietą, klientų pageidavimus, duomenis realiuoju laiku ir kt. Turėdami tinkamus duomenis ir tinkamą analizę, galite suprasti tikrąjį tikslą ir laiką, kada jūsų klientai naudoja paiešką balsu ir pakoreguoti ją į tai atsižvelgdami.

● Kai kalbama apie paieškas balsu, daugiau dėmesio skiriama ilgiesiems raktiniams žodžiams. Taip yra todėl, kad ieškodami balsu žmonės linkę suformuoti pilnus sakinius. Pavyzdžiui, kai ieškote restorano, galite tiesiog įvesti restoranus ir telefone gausite rezultatus. Tačiau kai naudojate paiešką balsu, dažniausiai klausiate: „Kokie restoranai yra šalia manęs? Todėl turinyje reikia turėti daugiau ilgųjų raktinių žodžių ir kai kurių šnekamosios formos raktinių žodžių.

● Jums reikia turinio, kuris tiksliai ir išsamiai atsakytų į vartotojų klausimus. Turite atsakyti į visus dažniausiai užduodamus ir galimus klausimus ir pateikti jiems aktualią bei atnaujintą informaciją. Šiuo metu daugelis svetainių laikosi strategijos, pagal kurią tinklalapio pavadinimas yra klausimas, po kurio pateikiamas paprastas ir trumpas atsakymas, o toliau pateikiamas išsamus to paties paaiškinimas.

● Schemos arba HTML priedai, pateikiantys informaciją apie ką yra jūsų svetainė, užtikrins geresnį reitingą tiek atliekant natūralias įvedamas paieškas, tiek atliekant paieškas balsu.

● Dauguma paieškų balsu atliekamos klausimų formatu, todėl puslapiai, kuriuose atsakoma į klausimus, padės pasiekti aukštesnį reitingą.

● Žinoma, turite įsitikinti, kad pagrindiniai dalykai, pvz., svetainės greitis mobiliajame ar bet kuriame kitame įrenginyje, yra vienodi ir leidžia lengvai naršyti.

Paieškos balsu optimizavimas: kaip tobulinama technologija ir kokia nauda verslui?
© Bilger.lt vizualas

Paieškos balsu yra kita populiari technologija, kuri neabejotinai auga. Svarbu prisitaikyti prie kintančios aplinkos, norint išlikti konkurencijos viršūnėje. Atėjo laikas optimizuoti savo svetainę paieškai balsu ir užtikrinti, kad ji išliktų paieškos rezultatų viršuje visus ateinančius metus.

M360
Bilger.lt