Žmonių rekomendacijos, ar tradicinė reklama?

Kiekvienas iš mūsų puikiai pažįsta „Google“ paieškos sistemą. Jos pagalba vartotojai gali lengvai surasti informaciją apie jiems patinkantį produktą. Tačiau sprendimas pirkti vieną ar kitą produktą neapsiriboja vien prekės ženklo pateikta informacija: prieš priimdamas pirkimo sprendimą žmogus dažniausiai tikrina, ką apie tą produktą mano jo draugai, ar tiesiog žmonės, išbandę produktą.

Reklama, kuriama pačios kompanijos ir transliuojama, pavyzdžiui, „Facebook” ar kituose socialiniuose tinkluose tampa vis mažiau efektyvi. Mes daug labiau linkę išgirsti draugų, kolegų nuomonę apie produktą, neretas iš mūsų seka įžymybių įsigytus pirkinius „Instagram” paskyroje. Verta apsvarstyti, ar tai tikrai neskatina didesnio žmonių įsitraukimo ir noro pirkti? Rinkodaros tyrimai pateikia būtent tokius rezultatus: 92% žmonių labiau pasitiki kitų žmonių rekomendacijomis nei tradicine reklama. Tarptautiniai prekiniai ženklai daug dažniau renkasi iš „lūpų į lūpas” rinkodaros būdą, kuris padeda sukelti didesnį pirkėjų dėmesį produktams bei išsiskirti iš minios kompanijų, kurios vis dar renkasi tradicinę reklamą.

Kodėl „micro - influencerių” kuriamas reklamos turinys pranašesnis nei įžymybių?

Jei kompanija pasirenka rinkodaros „iš lūpų į lūpas“ būdą, kyla klausimas, kas tą žinią apie produktą platins? Kieno kuriamas turinys - paprastų žmonių ar įžymybių - sulaukia didesnio dėmesio ir labiau įtraukia vartotojus? Garsenybės turi milijonus sekėjų, tačiau tai dar nereiškia, kad jie yra tinkami jūsų prekės ženklui ir gali sukurti didžiausią žmonių įsitraukimą. Taip pat ne paslaptis, jog įžymybių kuriamas turinys turi didžiulius įkainius. Super žvaigždės Kardashian sesės už „Instagram“ įrašą gauna nuo 250 tūkst. Iki 500 tūkst. dolerių. Natūralu, kad didžioji dalis prekinių ženklų sau to negali leisti. Taigi, kas padėtų sutaupyti bei turėtų tokį patį pirkimo skatinimo efektą?

„Micro – influenceriai”, arba kitaip sakant, žmonės, besidomintys konkrečia sritimi ar keliomis sritimis, galintys išbandyti produktus, bei tuo atveju, jei produktas patiko, parekomenduoti jį savo sekėjams. Lyginant juos su įžymiais žmonėmis, šie turi mažiau sekėjų (<100 tūkst.), tačiau jų kuriamas turinys gali pasiekti net 60% didesnį įsitraukimą. Pagal „Go2 Experticity“ tyrimo rezultatus, „micro-influenceriai” sukuria 22,2 kartus daugiau pardavimų konversijų. Verta paminėti, jog toks turinys yra ypač autentiškas ir nepriimamas kaip tiesioginė reklama. „Micro-influencerių” rinkodaros būdas gali padėti sustiprinti vartotojų pasitikėjimą prekiniu ženklu, pirkėjų lojalumą bei padidinti pardavimus.

Kaip tai veikia?

Šie penki žingsniai trumpai apibūdina procesą, kurio metu „micro-influenceriai” išbando jūsų produktus ir pasidalina patirtimi socialiniuose tinkluose:

1) Apsibrėžkite, kas yra jūsų tikslinė pirkėjų auditorija (pomėgiai, amžius, lytis, lokacija).

2) Ieškokite panašių į jūsų auditoriją žmonių socialinėje medijoje („micro-influencerių“), arba išnaudokite esamus savo klientus. Sekėjų skaičius yra mažiau svarbus nei tų sekėjų įsitraukimas į „micro-influencerio“ turinį.

3) Skatinkite surastus žmones išbandyti jūsų produktus, motyvuokite juos (pavyzdžiui, atiduodami produktą nemokamai) ir kvieskite pasidalinti patirtimi socialinėje medijoje.

4) Sekite kiek susidomėjimo ir įsitraukimų sulaukia „micro-influencerių“ paskelbti įrašai, jei reikia - įsitraukite į diskusijas apie jūsų produktus.

5) Panaudokite „micro-influencerių“ sukurtą turinį (nuotraukas arba video) kituose rinkodaros kanaluose (pavyzdžiui, „Facebook“ reklamoje, kompanijos puslapyje, e-komercijoje), prieš tai gavę „micro-influencerio“ sutikimą.

Sėkmingi „micro-influencer” rinkodaros kampanijų pavyzdžiai

Vienas iš sėkmingiausių „micro-influencer” rinkodaros pavyzdžių yra Manhatano grožio ir kosmetikos produktų įmonė „Glossier“, kuri buvo apdovanota kaip viena iš inovatyviausių įmonių 2017 metais. Šios kompanijos sėkmės paslaptis yra didelis dėmesys paprastoms moterims iš skirtingų žemės kampelių. „Glossier“ rinkodaros kampanija skatina jas nevaržomai dalintis savo patirtimi apie grožio produktus.

Kita taip pat įspūdinga kampanija buvo atlikta drabužių prekinio ženklo GAP rinkodaros ekspertų. Šie, pasinaudodami „micro-influencerių” pagalba, skatino kiekvieną pirkėją įvesti GAP drabužius į savo kasdieninę aprangą. Šis „micro-influencerių” kuriamas turinys buvo tiesiogiai sujungtas su internetine parduotuve, kurioje pirkėjai galėjo įsigyti jiems patinkančius drabužius.

Taigi, tradiciniai reklamos būdai vis labiau pasislepia paprastų žmonių „micro influencerių” rinkodaros „iš lūpų į lūpas“ šešėlyje. Vartotojai diena iš dienos tikisi naujovių, todėl jei kompanija yra pasiruošusi pasiūlyti pirkėjui kažką naujo, ji neabejotinai susilauks teigiamo atsako bei aukštesnių pardavimo rezultatų. Ar nevertėtų kompanijoms keisti savo rinkodaros metodus ir pateikti pirkėjui autentišką ir labiau įtraukiančią alternatyvą?