1. Jūsų mygtukai nekontrastingi

Pradėkime nuo paprasčiausio – šiuo patarimu pasinaudoti galite vos per kelias minutes.

Nueikite į savo svetainę ir pažvelkite į svarbiausius pardavimus atnešančius mygtukus (pvz.,
Įdėti į krepšelį, Užsakyti ). Ar jie pakankamai kontrastingi?

Įvairūs testai rodo, kad ryškiai išsiskiriantis mygtukas sulauks daugiau dėmesio, nei su fonu susiliejantis mygtukas. Pavyzdžiui, žemiau pateikta svetainė viso labo sumanė pakeisti pagrindinio mygtuko spalvą ir sulaukė 21 proc. išaugusių konversijų (pardavimų).

Tokią sėkmę galima aiškinti ne tik tuo, kad raudonas mygtukas labiau krenta į akį, tačiau ir tuo, kad pasąmonėje jį lengviau „suvirškiname“. Nė nemąstydami suvokiame, kad šis ryškus mygtukas yra pagrindinis tikslas, todėl esame labiau linkę ant jo spausti. Mokslininkai, tiriantys pirkėjų elgseną, tai vadina apdorojimo sklandumu (angl. processing fluency).

.

2. Naudojate šliaužiančius paveikslėlius (sliders)

Ko gero, tai dažniausiai pasitaikanti klaida. Vadinamąsias slenkančias skaidres (ang. „slider“) pamatysite kone kiekvienoje mažesnėje el. parduotuvėje. Tai – didžiuliai, automatiškai besikeičiantys paveikslėliai, pastatyti pradinio puslapio viršuje ir visa gerkle maldaujantys jūsų dėmesio.

.

Didelės el. parduotuvės turi nuolat lankytojų elgesį analizuojančių specialistų komandas ir šie jau seniai judančias skaidres vadina „absoliučiu blogiu“.

Pirma priežastis, kodėl šių judančių paveikslėlių turėtumėte atsisakyti yra reiškinys, vadinamas aklumu reklamjuostėms (angl. banner blindness . Mūsų akys skaidres tiesiog ignoruoja.

Be to, judantys paveikslėliai blaško – net jeigu pirmoje skaidrėje žmogus ir susikaups kažką skaityti, tuoj pat atlėks antra.

Skaidrės taip pat sulėtina svetainės spartą, tad tai neprotinga ir iš techninės pusės.

Šios ir kitos priežastys lemia, kad ant skaidrių paspaudžia tik apie 1 proc. lankytojų (!), o iš to paties 1 proc. 9 iš 10 spaudžia ant pačios pirmos skaidrės, tad užkimšti savo parduotuvę judančiais paveikslėliais nėra prasmės – retas juos pamatys.

Vietoje didžiulių plakatų siūlyčiau iškart eiti prie reikalo ir rodyti išpardavimo prekes ar kitą konkretų pasiūlymą.

.

3. Jūsų pradinis puslapis per ilgas

Apie savo darbą kiekvienas žinome tiek daug, kad ilgainiui nebemokame apie jį papasakoti trumpai. Tačiau juk kiekvieną iš mūsų žavi ekspertai, turintys talentą kalbėti trumpai ir paprastai. Tokios pat taisyklės turėtumėte laikytis savo internetinėje svetainėje.

Viena rinkodaros agentūra savo tinklapyje atliko itin žymų A/B testą, kuomet daliai lankytojų rodoma viena svetainės versija, daliai – kita, o tuomet stebima, kurioje versijoje užsisako daugiau lankytojų. Vieniems lankytojams ir toliau buvo rodoma senoji versija – svetainė, springstanti nuo tekstų ir informacijos gausos. Kitiems lankytojams imta rodyti nauja versija – trumpa, nuotaikinga svetainė su pirkėjo nuotrauka. Rezultatas pribloškė: naujojoje versijoje mokamų prenumeratų užsakymai išaugo net 102,5 proc.! Užteko tiesiog ištrinti dalį informacijos.

.

4. Mygtukus vadinate antruoju asmeniu

Vienas žymiausių konversijų veteranų M. Aagard viename savo testų pastebėjo, kad mygtukas, siūlantis prekę Įdėti į mano krepšelį veikia geriau, nei mygtukas, siūlantis Įdėti į jūsų krepšelį .

Įvairiuose savo valdomose svetainėse pervadinęs šiuos mygtukus, šis specialistas kai kur išvydo net 90 proc. išaugusius paspaudimus (CTR).

Kaip tai paaiškinti?

Psichologai, tiriantys pirkėjų elgesį pastebėjo, kad jeigu mintyse galime įsivaizduoti save imantis tam tikro veiksmo (pvz., įsidėti džinsus į parduotuvės krepšelį), tampame labiau linkę jo iš tikrųjų imtis.

.

5. Naudojate šablonines nuotraukas

Lankytojai jau seniai nebėra kvaili. Iš „Shutterstock“ ar kito nuotraukų banko įsigytas nuotraukas atpažįstame akimirksniu ir jas ignoruojame.

Todėl jeigu turimą blankią pirktinę nuotrauką pakeisite kad ir megėjiška, kad ir pigiu telefonu daryta nuosava nuotrauka, turėtumėte sulaukti išaugusių rezultatų. Eidami šiuo keliu nebūsite banalūs, be to, nuoširdžiai įrodysite, kad iš tikrųjų turite įmonę, komandą, patalpas,ir esate tikri žmonės.

Pavyzdžiui, ar galime pasitikėti vairavimo mokykla žiūrėdami į kairėje esančią pirktinę nuotrauką? Vargu. Tokią sielos neturinčią nuotrauką įsikelti gali bet kas, sumokėjęs 2 eurus nuotraukų bibliotekai.

O ką matome žiūrėdami į dešinėje esančią nuotrauką? Akivaizdu, kad įmonė turi mokinių, vilkiką, yra profesionaliai apsipavidalinę, tad daryčiau išvadą, kad bendrovė dirba seniai, o komanda – pasikausčiusi.

.
Parengė Arnas Mikulskis