Vizualinio diktato laikais tekstu paremti komunikacijos sprendimai nėra dažnas atvejis, tačiau be reikalo. Tai itin švarus ir pigus būdas kurti charakteriui, skleisti žinutes, neįspraustas į sudėtingas fotosesijas, ar laikui imlias iliustracijas. Aprašyti juk įmanoma ką nori ir atlikimas nuo to nebrangsta. Kita vertus, teksto nuogumas kelia kartelę jo kokybei — negali tiesiog prisidengti gražia nuotrauka, kai trūksta įžvalgumo, ar įjungti seksualumą, kai atjungta vaizduotė. Tekstas turi rėkti pats už save. Reklamos istorije pilna senų, apynaujų, tačiau nesenstančių to rėkimo pavyzdžių.

1. TV abėcėlė

Amerikos televizijos kanalas ABC (American Broadcasting Company) būdamas lyderiu ėmėsi švietėjiškos misijos ir gero humoro transliavimo: didžiulėje kampanijoje pasakojo apie TV (prietaiso ir medijos) privalumus.

2. „Volvo“ žino ateitį

1975-aisiais pagamintoje reklamoje patikimas švedų automobilių tiražuotojas skelbia tiksliai žinąs, kada jūsų pirkta mašina turės būti keičiama. Sveikintinas nevartotojiškumas!

3. „Air India“ neranda tigrų

Remdamos laukinių gyvūnų apsaugą „Air India“ avialinijos pasiskundė, kad šį sprendimą patvirtino saugomo objekto deficitas — jie nerado tigro, kurį galėtų nufotografuoti. Taip grėsmingai nyksta plėšrūnės katės.

4. Ką „Kenneth Cole“ galėjo nufotografuoti

Ranka rašyti skelbimai buvo ryškus Niujorko batų gamintojo „Kenneth Cole“ komunikacijos bruožas. Čia „jis“ rašo, ką trumpai planavo panaudoti reklamoje. O mūsų galvoje vis tiek gimsta neįvykęs ir nieko prekės ženklui nekainavęs klišinis vaizdinys su supermodeliais ir pliažais.

5. Dviejų raidžių kontracepcija

Pasirodo, žodis „Ne“ ne tik retai matomas įkyriai pozityviai nusiteikusioje komunikacijoje, bet ir turi daugiausiai galios kalbant apie apsaugą nuo nepageidaujamo nėštumo.

6. Pavydo pilnos kirpyklos

Negatyvumo reklamoje bijoma paniškai (nors, visiškai be reikalo), ką jau kalbėti apie nesveikai išsišiepusią grožio industriją. „Horst“ supranta, kad norėdami dėmesio, turės aštrinti žinučių žirkles ir pastebi, kad nekenčiomos moterys-konkurentės dažnai, kaip tyčia, atrodo pribloškiančiai. Tu irgi gali to pasiekti su „Horst“ pagalba. Tu irgi gali tapti ta, kurios nekęs.

7. Nuspėjamas šveicariškas nuobodulys

Bankas, kuris giriasi, kad yra nuobodžiai nuspėjamas. Turbulentiškais laikais tai yra didelis privalumas.

8. „Volkswagen“ socialinė atsakomybė

Rašymas ir vairavimas yra itin pavojingas duetas — į tai dėmesį atkreipti siekia „VW“ socialinio atsakingumo kampanija, kurios vaizdą atstoja žinutės ir auto-korekcija, įdiegta telefone.

9. Viešojo kalbėjimo kartelė

Baisiausių stresų topuose pirmoje vietoje dažnai karaliauja gan keista baimė — viešasis kalbėjimas. „Vander Zanden“, treniruojantys viešos retorikos įgūdžius, tam antrina, skelbdami, kad tik dukart gyvenime esi tikrai vienas. Tie, kam aktualus toks koučingas, nedvejodami linkteltų.

10. Protingesni už Šekspyrą

Reklamos, pasirodo, reikia ir aukštosios edukacijos etalonu laikomam Oksfordo universitetui. Jie provokuoja potencialius studentus kvestionuoti viską, net Šekspyro šedevrą „Hamletas“ ir garsiąją jo frazę.

11. Pakalbėkime apie Bradą arba gal geriau nuskriskime pas jį

Žodžių jėgą dažnai lemia topikalumas, tai yra kiek tai, apie ką kalbama, yra aktualijų dalimi. Vos išgirdę pasaulį apgaubusį gandą apie Brado Pitto ir Angelinos Jolie skyrybas, „Norwegian“ avialinijos nelaukė nė sekundės. Jų kryptis į Los Andželą, kino sostinę, kur Bradas manomai reziduoja, tapo puikiu pretekstu driokstelti kaininį skrydžių pasiūlymą. Paprasta, bet taikli reklama buvo apdovanota grandioziniu pasaulio dėmesiu, žinomumu, šlove ir glėbiu prizų.

12. Idėjų akrobatai iš „The Economist“

Baltos raidės raudoname fone, lydimos žurnalo apie pasaulio reikalus logotipo ėmė rodytis nuo pat 1984-ųjų, kai perspektyvus britų reklamos kūrėjas David Abbott pasiūlė savitą, tekstualų komunikavimo stilių. Šimtai versijų prirašyta nuo tų laikų, tačiau viena iš nepamirštamųjų yra šioji, nurodanti, kokį poveikį smegenims suteikia „The Economist“ skaitymas.

Daugybė teksto galios pavyzdžių telpa Tomo Ramanausko paskaitų cikle „Reklamos istorija“, kuris startuoja lapkričio 13 dieną ir vyks keturis vakarus po beveik dvi valandas. Bet tai vis tiek maža dalis visos istorijos, kurioje naivumas ir cinizmas, absurdiškos ir neįtikėtinos istorijos, įžvalgios strategijos ir neįveikiamas kūrybingumas susipina į vieną, turiningą temą.

Bilietus įsigyti galite tiesiai el. paštu reklamosistorija@zinojo.lt, apie renginį daugiau čia.