„Wix“ tinklapyje skelbiama, kad jūsų misija – padėti kurti nepaprastai puikius tinklapius. Tačiau ką tai reiškia: gražų dizainą, patogumą naudoti, išskirtinumą iš konkurentų...?

– Tai apima labai daug dalykų. Vienas svarbiausių mūsų tikslų, kad vartotojams nereikėtų įdėti daug darbo, kad jų tinklapiai atrodytų gerai. Kiekvienas tinklapis yra tarsi verslo atspindys ir vizitinė kortelė skaitmeniniame pasaulyje. Čia žmonės apie tave susidaro pirmąjį įspūdį, kuriuo remdamiesi priima sprendimus. Taigi vienas dalykas yra tai, kad jie atrodo gerai, atitinka temą, kam siūlome daug skirtingų šablonų. Tačiau to neužtenka. Tinklapyje turi būti paprasta rasti svarbiausią informaciją, pavyzdžiui, turi būti sutvarkytas kontaktų puslapis. Taip pat reikalingos sąsajos su socialiniais tinklais: tai veikia kaip signalas, kad verslas tikrai yra teisėtas ir patikimas.

– Tačiau viena yra, kai šablonais naudojasi smulkūs verslininkai, o kas kita, kai kalbame apie didelius verslus. Jei jie naudosis šablonais, ar bus įmanoma išsiskirti iš konkurentų?

– Žinoma, kiekvienas nori būti unikalus. Tačiau naudojimasis šablonu nereiškia, kad turinys bus toks pats. Juk jame yra daugybė unikalių dalykų: paveikslėliai, video, vizualioji dalis ir pan. Mes siūlome tik struktūrą, užtikrinančią, kad bus išvengta esminių klaidų ir nebus nepamiršta nieko svarbaus. Šiandien didieji prekės ženklai švaisto labai daug pinigų kurdami tinklapius ir siekdami būti unikalūs. Tačiau juk galutinis jų tikslas nėra unikalus tinklapis: jie nori pasiekti kuo didesnę investicijų grąžą ir savo KPI (rezultatyvumo rodiklius – red. pastaba). Tad mūsų idėja yra kombinacija iš teisingos struktūros ir savito prisilietimo, kai pridedamas savas turinys, logotipas, spalvos, nuotraukos ir tt. Tokie elementai leidžia atrodyti visiškai nepanašiai į kitus prekės ženklus.

– Kai atsiverčiate nematytą tinklapį, ką pirmiausia pastebite? Kokias dažniausias klaidas daro jų kūrėjai?

– Kai kalbame apie per „Wix“ kurtus tinklapius, stengiamės pabrėžti vartotojams, kad kiek tik įmanoma jie nekeistų pačių šablonų. Kai kurie, pavyzdžiui, nusprendžia išimti miesto žemėlapį, nes jiems negražu, arba nedaryti dažniausiai užduodamų klausimų skilties. Tačiau vartotojai pasigenda tokių dalykų, jiems turi būti aišku, kaip naviguoti, kur jie gali kreiptis, jei trūksta kažkokios informacijos.

O kalbant bendrai apie visus tinklapius, labai svarbu, kad būtų aišku, kam jie skirti ir ką juose galima rasti. Būna, kiti bando manipuliuoti naudodami patrauklius žodžius, bet mano pirmą įspūdį nulemia tai, kiek tiksliai aš suprantu, ko atėjau. Jei esate fitneso treneris – tiksliai parašykite, kokią programą siūlote, galiausiai, kokiame mieste dirbate. Taip pat turi būti aišku, ko iš manęs, kaip vartotojo, norite: paspausti, užsisakyti prekę, palikti kontaktus. Pagalvokite apie tai, ar jūsų tinklapis atrodo taip, kad jame rastumėte tokią informaciją, kokios paprastai patys ieškote pas kitus.

Be to, būtina susitvarkyti higieninius klausimus. Tinklapiai turi būti pritaikyti skirtingiems ekranų dydžiams ir, kas šiandien ypatingai svarbu, mobiliesiems įrenginiams. Juk mes visi turime savo naršymo įpročius, kada ir kaip ieškome mus dominančios informacijos. Tinklapis turi kuo paprasčiau pateikti viską, dėl ko į jį atėjome.

– Susikurti gerą tinklapį nepakanka: reikia, kad jį rastų vartotojai. Ką daryti smulkaus verslo atstovams, kurie negali sau leisti samdyti specialistų, dirbančių su SEO ar kitais įrankiais?

– Maždaug prieš pusmetį, bendradarbiaudami su „Google“, pristatėme naują produktą „Wix SEO Wiz“. Jis veikia kaip labai paprasta instrukcija verslui, kaip galima suvesti raktažodžius, kad jo tinklapis būtų lengviau randamas internete. Mes patikriname, ar turinys, kurį jis skelbia tinklapyje, atitinka tai, kokius raktažodžius jis sugalvoja, tada patariame, ką jis turėtų pakeisti, ar ką būtinai paminėti, ir kai tik jis turi užpildęs visą tą sąrašą, mes automatiškai jį patvirtiname „Google“, ir taip per kelias dienas jis patenka tarp „Google“ indeksuojamų tinklapių. Tam tikra prasme, mes veikiame kaip gidai SEO pasaulyje.

Kita vertus, reikia sugriauti šiek tiek mitų apie „Google“: esminis dalykas, ko jie iš jūsų nori yra, yra aiški, tiksli ir greitai pateikiama informacija. Jei kas nors įves užklausą „SPA Lietuvoje“, o jūsų tinklapyje bus parašyta, kad esate SPA centras Lietuvoje, Vilniuje, vos už 500 metrų nuo miesto centro, „Google“ parodys vartotojams šią informaciją. Taigi, turinys vis dar yra karalius, ir jei tu tinklapyje turi reikalingą informaciją, paieškos sistemos ją atras.

– Esate nemažai dirbęs su socialiniais tinklais. Ką galite patarti, kaip verslui reikia su jais elgtis? Ar „Wix“ žiūri į juos kaip į konkurentus, ar ieško bendradarbiavimo būdų?

– Pirmiausia, kiekvienas, net labai smulkus verslas socialiniuose tinkluose turi elgtis taip pat kaip didieji prekės ženklai. Reikia stengtis kurti turinį, galvoti, kur jis geriausiai tinka: jei turi daug vizualaus turinio – „Instagram“, jei daug tekstinės informacijos – gal verta rašyti tinklaraštį ir pan. Žinoma, turinys feisbuke turi būti nuolat atnaujinamas. Ką aš patariu iš turinio pusės, tai sukurti prekės ženklui savaitės planą. Pavyzdžiui, sekmadienis gali būti skirtas įkvėpimui, pirmadienis – motyvacijai, antradienis – patarimams ir pan. Tada tu žinosi, kurią savaitės dieną kokio tipo turinį kurti, ir taip bus kur kas lengviau nei kiekvieną dieną galvoti, ką turėtum daryti.

Taip pat svarbu nepamiršti, kad šiandien feisbuke lemiamas vaidmuo atitenka video turiniui, tad turėtumėte jį kurti. Žinau, tai nelengva, brangiau kainuoja, reikia turėti daugiau įgūdžių, bet net su labai paprastais įrankiais galite kurti gražius video, tiesiog iš savo nuotraukų, ir tuomet jais dalintis socialinėje medijoje. Taip pat feisbuko naujienų sraute dominuoja gyvos transliacijos. Bent kartą per savaitę galite pateikti patarimą gyvos transliacijos formatu – tai padidins jūsų organinį pasiekiamumą, ir vartotojų įsitraukimą.

Kalbant apie „Wix“, prieš du mėnesius mes pristatėme įrašų socialinėje medijoje įrankį. Kol kas jis veikia tik „iOS“ sistemoje, bet greit bus ir „Android“. Naudodamiesi „Wix“ mobiliąja programėle vartotojai gali sukurti įrašus socialinėje medijoje. Ten irgi sukurti šablonai įvairiomis temomis, pavyzdžiui, motyvacija, išpardavimas, Helouvynas, Padėkos diena ir tt. Tuomet galima pasirinkti savo spalvas, paveikslėlius, ir lengvai pasidalinti rezultatu socialiniuose tinkluose. Mes tikime, kad vartotojai ateina į „Wix“ ne tik susikurti tinklapių, bet ir auginti savo verslo, tai yra, jie nori platformos, iš kurios galėtų dalintis turiniu per visus kitus kanalus. Mes žinome, kad daugelis sekėjų įsitraukimo vyksta „Facebook“ ir „Instagram“ ir tikiu, kad šiandienos rinkodaroje tai yra labai svarbu: tai, ką veiki ten, rodo tavo aktyvumą. Kita vertus, kai tu užeini į tinklapį, kuris nors taip dažnai ir nesikeičia, gali lengviau įsitikinti jo patikimumu, teisėtumu, gali užduoti klausimą ar prireikus kažką įsigyti.

– Kai kurie smulkūs verslai nusprendžia, kad jiems apskritai nereikia tinklapių, užtenka susikurti gerus profilius socialiniuose tinkluose.

– Pirmiausia, turėti savo domeną ir tinklapį yra lyg turėti pagrindinius skaitmeninius namus. Tai yra vieta, kur tavo vartotojai, tavo klientai žinos galintys gauti pačią patikimiausią informaciją. Dažniausiai, ką jie padarys toliau – iš ten keliaus į feisbuko puslapį ir ten kažką veiks, bet kai jie norės įsigyti produktą, užsirašyti į pamokas, arba užsisakyti staliuką, jie darys tai tinklapyje, ne feisbuke. Be to, tinklapyje gali sukurti daugiau vidinių puslapių specialiems įvykiams, atskiriems produktams ar pan, o socialiniuose tinkluose viskas, ką sukuriate, tuoj pat paskęsta bendrame naujienų sraute, tarp viso triukšmo, kurį vartotojas gauna iš draugų, iš žiniasklaidos, ir daugybės kitų šaltinių.