Ar dar gali būti ne tvarus verslo modelis? Verslas be socialinės atsakomybės? Fintech startuolis, kuris nieko negriauna? Galiausiai, ar gali būti vertė kuriama tik akcininkams?

Sprendžiant apie savo unikalią verslo kryptį rekomenduoju tiesiog pridėti žodį „ne“ ir nuoširdžiai įvertinti, ar paneigus savo strateginės krypties raktažodį, toks verslas apskritai begali išlikti – pavyzdžiui, ar gali mados namai kurti ne išskirtinius rūbus? Ar gali finansinės paslaugos būti ne patikimos? Ar gali chirurgas būti ne kompetentingas? Jei atsakymas vienareikšmis – „negali“, tuomet minėta savybė nėra nei išskirtinumas, nei konkurencinis pranašumas, o elementarus šakos standartas. Jūsų pasirinkimas, ar tą standartą formuoti, ar juo vadovautis, tačiau ambicingiesiems standartas bet kuriuo atveju yra tik „planas minimum“.

Žengiant į taktinį lygmenį, pastebiu, kad svarūs raktažodžiai naudojami išties bet kur ir bet kada –pavyzdžiui, baziniai skaitmenizacijos sprendimai traktuojami kaip inovacijos. Socialinė atsakomybė apsiriboja šiukšlių rūšiavimu. Lyderystė „prisiklijuojama“ tuomet, kai apyvarta tampa didesnė nei konkurentų.

Inovacijos, žiedinės ekonomikos principai, tvarumo filosofija, socialinė atsakomybė nebėra darbų sąrašiukas, kurį reikia padaryti, ir „tada jau bus gerai“ – šie raktažodžiai turėtų būti nuolatinė būsena. Tokia būsena yra neatsiejamas progreso variklis ir ją matuoti reikėtų ne tik kietaisiais rodikliais.

O dabar – apie raktažodį, kuris padės išvairuoti šiame COVID-19 etape. Apie kurį nedaug kas kalba, nes jis yra pernelyg žemiškas. Tai – PAPRASTUMAS (angl., simplicity). Kaip bebūtų, žemiškiems iššūkiams – žemiški sprendimai. Žvelgiant iš rinkodaros požiūrio taško, turbulencijų, įtampos ir nestabilumo kupiname laikotarpyje, kuriame informacijos srautas visais frontais nebeaprėpiamas, rekomenduoju skirti dėmesį paprastumui ir aiškumui. Ką tai reiškią konkrečiau?

– Rinkodaros strategijos trumpėja iki vieno sakinio (dėl to tiek daug dėmesio ir skiriame tiems raktažodžiams);

– Taktikos trumpėja iki vieno, aštraus ir teisingo veiksmo;

– Sutartys susitraukia iki vieno lapo (esu pasirašiusi sutartį ir ant servetėlės – veikė taip pat gerai, kaip po mėnesio due diligence);

– Susirinkimai – iki 15 min;

– Pranešimai žiniasklaidai – iki 500 žodžių;

– Dizaino sprendimuose laikomasi vizualinės dietos (sąvoka sukurta dar 2019 m. festivalyje „Kanų liūtai“);

– Prisiminus Marko Twaino posakį „neturiu daug laiko parašyti trumpo laiško“, to laiko visgi reikėtų surasti ir laiškus trumpinti iki 5 sakinių.

Prisiminiau vieno čiužinių gamintojo įžvalgą apie tai, kad dalyvavimas užsienio parodose tapo efektyvesnis, kai vietoje dvidešimties vienetų į ekspoziciją pradėta vežti tik vieną. Tą vienintelį, kuris geriausiai atspindi įmonės pranašumus. Kai parodos sustojo, galbūt dabar pakaks tą čiužinį parodyti tik kompiuterio ekrane.

Visuomet prieš kuriant ką nors nauja verta pagalvoti, ar nebūtų galima supaprastinti ko nors jau esamo. Visgi kalbant apie naujus sprendimus rinkoje, be abejonės nugalės tie, kurie padės žmonėms čia ir dabar SUPAPRASTINTI gyvenimiškus reikalus. Puikūs pavyzdžiai yra visų būtinų ir nebūtinai malonių reikalų perkėlimas į internetinę erdvę: notarų paslaugų, gydytojų konsultacijų, maisto pristatymo ir pan., – tokių pavyzdžių gali būti daug daugiau. Beje, vis laukiame ir balsavimo internetu sprendimo.

Taigi, paprastinkite: strategiją, taktiką, vertes, žinutes, asortimentą, kainodarą, procesus, net ir susirinkimus – paprastinkite viską urmu ir grynoji vertė sužibės kaip deimantai. Būkite nuoširdūs sau, darbuotojams, klientams ir dar kartą paprastinkite: išgryninkite esmę, sutelkite dėmesį ir aiškiai komunikuokite tai, kas svarbiausia, nes antrinė informacija tiesiog nebus aktuali.

O aš prie raktažodžių-žvaigždžių, tokių kaip „tvarumas“ (angl. sustainability) ir „socialinis poveikis“ (angl. social impact), pridedu žemišką, bet orų „paprastumas“ (angl. simplicity) ir šiuo laikotarpiu keliu jį kaip vėliavą į prioritetų viršūnę.

#paprastumas #rinkodarosprioritetai