Kadangi Dakaras – ne vietinis ralis pažįstamais žvyrkeliais, pasiruošimas šiam sunkiausiam bekelės maratonui yra ne ką mažesnis iššūkis nei pats dalyvavimas jame. Ralio komandoms aktualiu pradeda darytis ir finansiškai galinčių paremti partnerių paieškos klausimas. O pasiūlymus bendradarbiauti gaunantiems prekės ženklams kyla klausimas: remti ar neremti į Dakarą norinčią ralio komandą?

Lietuvoje prekės ženklai su automobilių sportu vis dar sunkiai bendradarbiauja. Manau, taip yra dėl kelių priežasčių: dalis prekės ženklų bijo rizikos, kurią savyje turi ši sporto šaka – tavo remiama komanda sudaužo automobilį, o jei, neduokdie, sužeidžia žmogų, kaip tada su tuo tvarkytis?

Kitas dalykas, ne visi prekės ženklai sugalvoja, kaip tokią partnerystę naudoti, juk jeigu esi ne alyvos gamintojas, ne kuro tiekėjas ar automobilių pardavėjas, tai kokias aktyvacijas daryti? Ką komunikuoti? Ir iš kitos pusės – ne tiek daug pas mus yra auto sporto komandų, suprantančių, kad partnerystė tai ne tik prekės ženklo logotipo užklijavimas ant automobilio šono.

Tačiau apie viską nuo pradžių.
Kodėl Dakaro ralis?

Prisipažinsiu, dažnai sulaukiu klausimų, kodėl mes, „General Financing“, bendradarbiaujame su Benediktu Vanagu? Kodėl jį ir komandą palaikome Dakaro ralyje? Mėgstame skaičius ir jais, o ne patinka-nepatinka emocijomis, pagrįstus sprendimus priimame. Maždaug prieš mėnesį su „Synopticom Ad Research“ atlikome visuomenės nuomonės apklausą (tokias apklausas, padedančias įvertinti projekto naudą, darome kasmet). Net 97,8 proc. respondentų, paklaustų, ar jie žino Dakaro ralį, atsakė taip.

Be to, praėjusių metų „Google“ paieškų Lietuvoje statistika parodė, kad Dakaras kaip raktažodis buvo vienas populiariausių tarp lietuvių. Dažniau žmonės ieškojo tik FIFA ir „Eurovizijos“, Dakarui populiarumu nusileido netgi Popiežiaus atvykimas į mūsų šalį.

Pažiūrėjęs į visą šią statistiką supranti, jog Dakaro ralio, kuris vyksta tūkstančius kilometrų nuo mūsų, populiarumas Lietuvoje dabar yra fenomenalus.

Kaip pasirinkti komandą?

1500 turinio vienetų per 5 Dakaro komunikacijos mėnesius. Tai praktiškai po 10 vnt. kasdien, jei vestume standartinį matematinį vidurkį. Tokią komunikacinę sklaidą sugeneravo Benedikto Vanago vedama „General Financing team Pitlane“ prieš ir per šių metų Dakarą. Tekstai, nuotraukos, vaizdo įrašai. Socialiniai tinklai, TV, radijas, portalai. Visuose juose buvo galima rasti „General Financing“ prekės ženklą. Kosminė sklaida kalbant apie tai, kad turinys – ralis, kitaip sakant, automobilių sportas.

Štai jums pavyzdys komandos, suprantančios, kad partnerystė tai ne tik prekės ženklo logotipo užklijavimas ant automobilio šono, kurį, bolidui pralėkus vietinio ralio greičio ruožu, pamato tik grupelė vietoje esančių fanų. Kuo didesnę sklaidą apie save ir savo dalyvavimą automobilių sporte geba sugeneruoti komanda, tuo daugiau naudos gauna jos partneriai, norintys žinomumo, įvaizdžio, taip pat ir pardavimų. Priešingu atveju prekės ženklui sklaidą gali tekti organizuotis pačiam. Klausimas, ar tam bus noro, laiko ir žmogiškųjų resursų, juk dažniausiai ir tiesioginės veiklos būna sočiai.

Komandai būti patraukliai prekės ženklams gali padėti ir jos pilotų žinomumas bei aktyvumas ne tik sportinėje, tačiau ir visuomeninėje veikloje. Tos pačios mano aukščiau minėtos visuomenės nuomonės apklausos metu 83 proc. respondentų pažymėjo, kad žino lenktynininką Benediktą Vanagą. Savo vardo žinomumą jis užsidirbo tikrai ne už sėdėjimą ant sofos ir skrolinimą planšetėje.

Taigi, būti buzz’e, kurį sukelia Dakaras, ir dirbti su profesionaliausia ralio komanda, kokia yra „General Financing team Pitlane“, „General Financing“ žinomumui yra tikras rojus.
Aktyvacijoms – taip ar ne?

O bet tačiau noriu atkreipti dėmesį į tai, kad partneriui, norinčiam rezultatyvaus rėmimo projekto, nevalia palikti sporto komandos vienos, bandančios sustyguoti tinkamą komunikaciją ir kitus veiksmus. Pirma, komanda turi žinoti ir suprasti, ko iš jos tikisi partneris. Antra, papildomi partnerio veiksmai (rėmimo teorijoje tai vadinama aktyvacijomis), padedantys stiprinti bendradarbiavimo sklaidą ir siekti užsibrėžtų tikslų, labai prisideda prie rėmimo efektyvumo.

Beveik 500 000 minučių šiais metais žmonės praleido su „General Financing“ prekės ženklu projektuose, kuriuos papildomai įgyvendinome Dakaro komunikacijos laikotarpiu. „General Financing team Pitlane“ fanai kėlė savo nuotraukas į Vyčio mozaiką, kuri, virtusi lipduku, atsidūrė ant Benedikto Vanago lenktyninio bolido ir įveikė Dakaro ralį.

Visą Dakarą žmonės leido laiką dakaras.gf.lt, kur realiu laiku stebėjo ralio dalyvių rezultatus. Smalsiausieji tinklarastis.gf.lt skaitė „Dakaro užrašus“ – išskirtines ralio užkulisių istorijas, pasiekdavusias Lietuvą kasdien visas dvi savaites. Šie papildomi projektai padėjo mums kurti vertę ir teigiamas emocijas besidomintiems Dakaru bei siekti išsikeltų rėmimo tikslų.

4 dalykai išsinešimui

Pabaigai – kaip reziumė – 4 pagrindiniai dalykai, į kuriuos verta atsižvelgti vertinant pasiūlymą ir svarstant partnerystės galimybes su automobilių sporto komanda:

1. Kokie yra jūsų, kaip prekės ženklo tikslai, kurių sieksite, bendradarbiaudami su komanda? Ilgalaikiai jie ar trumpalaikiai? Gal norite greitai parduoti prekę? O gal svarbus ilgalaikis žinomumas?

2. Ką lenktynių komanda jums siūlo? Jei kalba sukasi tik apie logotipus ant automobilio bei drabužių ir vieną straipsnį portale automobilių sporto rubrikoje, tuomet tiesiog pagalvokite, gal galite padaryti gerą darbą ir tiesiog padėti sportininkams nesitikint didelės grąžos. Ypač jei prašoma paramos suma yra nedidelė.

3. Kokiuose sporto renginiuose ketina dalyvauti komanda? Pasiūlymas vienkartinis vienam sporto renginiui ar kalbama apie ilgalaikę partnerystę? Jūsų ir komandos bendri tikslai ir požiūris į partnerystę turėtų sutapti.

4. Kokias papildomas aktyvacijas galite įgyvendinti su komanda. Net jeigu jūsų veikla nėra niekaip susijusi su automobiliais, kūrybiškas pažiūrėjimas į projekto teikiamas galimybes gali padėti rasti įdomių ir prekės ženklui naudingų sprendimų.