Augantį žmonių susirūpinimą aplinkosauga ir klimato kaita akivaizdžiausiai liudija tokių netipiškų lyderių kaip Greta Thunberg iškilimas. Dėmesys šiai temai kasmet tik augs, juolab, kad kitąmet įsigalioja ir Paryžiaus klimato kaitos susitarimas.

Tai dar vienas stiprus signalas verslams. Štai naujausias WE „Brand in Motion“ tyrimas skelbia, kad 51 % žmonių tikisi, kad technologijos padės prekės ženklams tapti tvaresniais ir draugiškesniais aplinkai. Kodėl jie to tikisi? Nes vis dažniau žmonės nori suteikti prasmę savo pasirinkimams ir vartojimui. Žmonės nori būti ištikimi sau ir pagal tai renkasi prekės ženklus.

Vieniems verslams tai aiškus ženklas keistis, kitiems suskubti atskleisti savo vertybes, įsipareigojimus bei sprendžiamas problemas. Tokie veiksmai ne tik suteikia papildomos vertės organizacijos paslaugoms ar produkcijai, bet ir stiprina darbuotojų įsitraukimą, jų darbui suteikia papildomos vertės.

Tai svarbu, nes gyvename laikais kai žmonės vis dažniau stokoja ne pinigų, o prasmės. O galimybė prisidėti prie ko nors svarbaus, gero ir prasmingo yra kaip niekada patraukli.

Taigi senos geros ir būtinybe jau tapusios socialinės atsakomybės nebegana. Netrukus ir aplinkosauginiai įsipareigojimai iš papildomų pranašumų kategorijų persikels prie būtinybių. Žinoma, niekas nesitiki, kad verslo organizacijos staiga virs labdaros įstaigomis. Tačiau tikimasi ir netgi reikalaujama, kad verslai darytų daugiau. Ir klimato kaita – tik viena iš tokių temų.

P.S. Ar pastebėjote, kad šitame tekste nėra žodžio „vartotojas“? Vietoje jo rašau „žmogus“. Tai iliustruoja dar vieną svarbų požiūrio pokytį, kurio tikimasi iš verslų.