IT ekspertai sistemingai akcentavo dirbtinio intelekto naudą verslams internetinėje erdvėje, ypatingai e-komercijai. Chat botai gali pasitarnauti įvairiose verslo procesuose, įskaitant ir pirkimo, ir santykių su klientais kūrimo.

Inovatoriai taip pat kuria dirbtinio intelekto technologijas, kurios ateityje, tikėtina, netgi atstos programinės įrangos inžinierių darbą. Idėja kilo iš problemos – eksponentiškai augančio šių specialistų trūkumo.

Kita svarbi įžvalga, kurios negalima pamiršti – vartotojo kelionė e-komercijoje turi būti paprasta, tačiau individualiai pritaikyta jam. E-prekyba ateityje dar labiau augs, tad investuoti į vartotojo kelionę būtina tam, kad klientas grįžtų pas jus vėl ir vėl.

Diegiant technologijas svarbu užtikrinti sklandžią veiksmų eigą (ang. flow) ir kad žinutės būtų kiek įmanoma daugiau personalizuotos.
A. Šilinskaitė

Vienas iš konferencijoje pateiktų pavyzdžių: klientas atsako į dirbtinio intelekto sugeneruotus klausimus ir gauna unikalų pasiūlymą. Pagrindinis iššūkis, su kuriuo dirba ekspertai: išsiaiškinti, kokius klausimus kelti, kad jie neerzintų vartotojų, bet būtų pakankamai informatyvūs suteikti pasiūlymą.

IT sprendimai ir prekės ženklų partnerystė gali būti naudingi ir aplinkosaugai – štai „Formulė 1“ per pandeminį laikotarpį užmezgė partnerystę su „TeamViewer“ tam, kad sumažintų išmetamą CO2 kiekį: įvairiose valstybėse esantys mokslininkai ir netgi komandos pasitelkia šią programą, kad galėtų spręsti problemas realiu laiku – specialistų atvykimas į vietą tampa nereikalingas. Toks įmonės žingsnis stiprina ir prekės ženklo atsakomybę aplinkosaugai.

Turinio pokyčiai ir prekės ženklo svarba

Prekės ženklų kūrimo ekspertai atkreipė dėmesį į tendenciją, kurią verta iš naujo prisiminti.

Ne tik logotipas vienas žaidžia karą lauke. Vietoj to (arba kartu) turime pasitelkti ir kitus elementus: šriftą ar grafikos elementus, komunikacinės žinutės liniją. Nebijokime eksperimentuoti su savo prekės ženklo elementais.

Aktualijos iš turinio pokyčių: Z karta nepasitiki naujienų portalais – ji pasitiki savo karta ir jos sukurtu ir / ar komentuojamu turiniu soc. tinkluose, nes tai laiko objektyvia ir tikra nuomonės išraiška.

Ši tendencija ypatingai išryškėjo įvykus karui Ukrainoje, kai žmonės soc. tinkluose gali rasti ne tik parašytos, bet ir tikros vaizdo medžiagos iš karo zonų.

Z karta nepasitiki naujienų portalais – ji pasitiki savo karta ir jos sukurtu ir / ar komentuojamu turiniu soc. tinkluose.
A. Šilinskaitė

Ieškokite savo auditorijos įvairiausiuose kanaluose. Nebeužtenka dalintis turiniu populiariausiose soc. tinklų platformose – skirtingų kartų, įpročių, specialybių atstovai įsitrauks į turinį tada, kai jį ras toje platformoje, kurioje būna dažniausiai.

Ir tai nebūtinai bus „Facebook“ ar „Instagram“. „Tik Tok“ populiarumas sparčiai auga, ypač tarp Z kartos. Čia prekės ženklams atsiranda galimybė išnaudoti nuomonės formuotojus arba žmones, kurie jau pasinaudojo tam tikru produktu ar paslauga ir gali natūraliai integruoti į turinį.

Ekspertų teigimu, viral turinį šioje platformoje sukurti labai lengva, tačiau, kai jis tampa trendu (dažnai, greit pasibaigiančiu), reikia reaguoti ir į jo traukinį įšokti greitai.

Metaverse ir saugumas

Viena ryškiausių tendencijų, nuskambėjusi ne viename pranešime – metaverse ir vartotojų saugumas šioje platformoje.

Didžiausi pasaulio prekės ženklai jau deda pirmuosius žingsnius ir investuoja į saugią ir kūrybišką metaverse aplinką.

Pavyzdžiui, „Lego” svarbu, kad metaverse žaidžiantys vaikai ir suaugusieji jaustųsi saugiai bei galėtų išnaudoti savo kūrybinį potencialą.

Natūralu, kad žaidimus, esančius metaverse, pirmiausia norės išbandyti tėvai – įsitikinti, kad tai saugi vieta jų vaikams. Prekės ženklams ši naujovė taip pat bus nemažas iššūkis – labai svarbu tinkamai pasiruošti jos įgalinimui.

Jaunajai kartai nebereikės „išlaižytų” reklamų

Turime daug skaitmeninių priemonių, tačiau kartu esami atsakingi, kokį turinį ten kursime.

Pozityvus turinys irgi gali pritraukti dėmesį, tik mums reikia patiems sugalvoti naratyvą.

Reikia mažiau kovoti dėl reklamos dėmesio, bet stengtis pamatyti pasaulį kliento akimis, atliepti jo poreikį ir taip kurti vertę.
A. Šilinskaitė

Pavyzdžiui, „Facebook“ platformoje yra sukurta „Kindness Pandemic“ grupė, sukurta norint paskatinti žmones palaikyti vieniems kitus ir skleisti pozityvias mintis. Pastaroji grupė sutelkė beveik 539 000 narių.

Todėl reikia mažiau kovoti dėl reklamos dėmesio, bet stengtis pamatyti pasaulį kliento akimis, atliepti jo poreikį ir taip kurti vertę.

Jaunajai kartai nebereikės „išlaižytų” reklamų, nes jie gimė jau smarkiai išsivysčiusioje skaitmeninėje erdvėje.

Neužteks skaitmenizuoti kanalų, teks gerokai galvą pasukti, kokį turinį jaunai kartai pateikti, taip pat užtikrinti, jog metaverse jų patirtys būtų ne tik įtraukiančios, bet ir saugios.

Aurelija Šilinskaitė yra „Startupbrand DNR“ prekės ženklų kūrimo ir komunikacijos agentūros įkūrėja, VU pre-akceleratoriaus „TechHub“ mentorė ir VU lektorė