Prieš kelias savaites savo pagalbos centre, skirtame reklamos užsakovams, feisbukas pranešė, kad jų pateikiami rezultatai apie vidutinį laiką, kurį vartotojai praleisdavo žiūrėdami vaizdo įrašus, buvo dirbtinai padidinti, nes buvo atsižvelgiama tik į vienintelį faktorių, kad įrašas būtų žiūrėtas daugiau nei tris sekundes. Kompanija skelbia šiuo metu ieškanti naujų matavimo būdų kaip išspręsti šią problemą.

The Wall Street Journal” šaltiniai teigia, kad kai kurios reklamos agentūros pareikalavo iš feisbuko detalesnių ataskaitų, kad galėtų pamatyti realią situaciją. Reklamos planavimo agentūra „Publicis Media” iš feisbuko gavo atsakymą, kad skaičiuojant senuoju metodu vidutinis žiūrėjimo laikas buvo pervertintas tarp 60-80 procentų. Ši agentūra, tyrimų agentūros RECMA duomenimis, 2015 m. buvo atsakinga už reklamų įsigijimą už maždaug 77 milijonų dolerių.

Feisbukas šią savo klaidą atvirai pripažino viešame pranešime: „Mes neseniai pastebėjome skaičiavimo klaidą viename iš video peržiūrų matavimo rodiklių. Ši klaida buvo ištaisyta, ji nepadarė įtakos sąskaitų skaičiavimui, o savo partnerius mes informavome tiek per savo platformą, tiek per pardavėjus ir leidėjus. Mes taip pat pervadinome savo rodiklius, kad būtų aiškiau, ką matuojame. Tai – tik vienas iš rodiklių, pateikiamų mūsų partneriams, kad galėtų įvertinti video kampanijas”.

Tačiau ši žinia – didelė gėda feisbukui, kuris visais įmanomais kanalais pastaruosius metus kalbėjo apie itin staigų video peržiūrų augimą. Dėl blogai skaičiuojamų duomenų reklamos užsakovai galėjo priimti netinkamus sprendimus planuodami savo kampanijas. Tai taip pat galėjo paveikti jų pasirinkimą, sprendžiant kur rodyti savo video reklamas – feisbuke, „Youtube”, televizijoje, ar kituose kanaluose.

Taigi nuo rugsėjo feisbukas buvusį vidutinės video peržiūros trukmės rodiklį (Average Duration of Video Viewed) keičia rodikliu vidutinis žiūrėjimo laikas (Average Watch Time), tikėdamasis, kad taip visiems bus pateikiama tikslesnė informacija.

Šis įvykis dar kartą paskatino kalbas, kad vertinant feisbuko rodiklius reikalingas trečiosios šalies įsikišimas ir objektyvus rezultatų patvirtinimas. „Dveji metai pateikiant neteisingus rodiklių rezultatus – tai tiesiog nepriimtina”, - sako „The Publicis” atstovas.