1. Turinys

Turinio rinkodara šiuo metu yra neatsiejama sėkmingos SEO strategijos dalis. „Google“ nuolat tobulino „gero“ turinio apibrėžimą, o 2011 metais atnaujintas Panda algoritmas sustabdė nekokybiško turinio ir raktažodžių kimšimo (angl. keyword stuffing) technikų naudojimą.

Po šio algoritmo atnaujinimo nepavyks išsisukti su netikru, lankytojams vertės nekuriančiu turiniu, kuriuo remiamasi tik į teksto apimtį ir visiškai pamirštama nauda bei esmė.

Vietoje to, tikrieji paieškos sistemų užkariautojai yra kuriantys ir pristatantys daugiausiai vertės turintį turinį, tarsi paskatindami SEO specialistų įsitraukimą į turinio rinkodarą.

2. Nuorodų schemų pabaiga

„Google“ yra pateikęs savąjį apibrėžimą, kas yra „nuorodų schema“, kartu su keletu pavyzdžių, tačiau daugeliui jis yra neaiškus. Tad paprasčiausia paaiškinti, jog nuorodų schema yra bet koks mėginimas apgalvotai ir tyčia daryti įtaką paieškos pozicijoms naudojant nuorodų schemas.

2000-ųjų pabaigoje, „Google“ didelį dėmesį skyrė kovai su juoduoju SEO ir nešvariu nuorodų tinklelio kūrimu, baudžiant jų dalyvius už nuorodų pirkimą ir kuriant įvairias nuorodų schemas. 2012-aisiais metais, kai buvo atnaujintas Penguin algoritmas, nuorodų kūrimas tapo toks, koks jis yra šiandien. Dabar tik natūralus nuorodų pritraukimas ir vertingų nuorodų kūrimas gali suteikti autoritetą jūsų svetainei, kuris padeda užimti aukštesnes pozicijas organinėje paieškoje.

3. Vietinis SEO

Lyginant su 2006-ais metais, vietinis SEO taip pat labai pasikeitė. Įvyko daug pasikeitimų pačiame paieškos išdėstyme – pereinama nuo rezultatų pateikimo „karuselėje“ iki šiandien matomo modernaus trigubo išdėstymo. Visgi, didžiausias pasikeitimas reitingavimo faktoriuose įvyko 2014-ais metais, atnaujinus Pigeon algoritmą.

Su šiuo atnaujinimu „Google“ apjungė tradicinius internetinių tinklalapių signalus į reitingavimo algoritmą, kuris suteikia pranašumą gerai optimizuotoms svetainėms vietinėje paieškoje.
Per pastaruosius keletą metų dėka mobiliųjų įrenginių paieška tapo labai orientuota į vietą (pavyzdžiui, ieškant odontologo paslaugų Vilniuje).

4. Informacijos laukelio atsiradimas

Dar vienas didelę įtaką moderniam SEO padaręs aspektas – informacijos laukelis (angl. knowledge graph), kuris pasirodė 2012-ais metais. Šis laukas paieškos sistemoje vartotojams pateikia bendrą informaciją ir trumpą bei aiškų atsakymą jūsų užklausai. Tai yra labai patogu vartotojui, bet dažniausiai pirmenybė yra teikiama organinės paieškos rezultatams.

Atitinkamai, optimizuojantys paieškos sistemoms tai turi kompensuoti vengdami naudoti Schema.org mikroformatavimą tam, kad išorinis turinys taptų lengviau pasiekiamas sistemai.

5. „Jūsų svetainė nėra pritaikyta mobiliam naršymui“

Kai 2007 – ais metais pasirodė pirmas „iPhone“ telefonas, mobiliųjų įrenginių populiariumas išaugo visame pasaulyje. Nuo to laiko „Google“ ėmė didelį dėmesį skirti tinklalapių optimizavimui mobiliųjų telefonų vartotojams. O 2015-ais metais užklausų skaičius „Google“ paieškoje mobiliuosiuose telefonuose pralenkė užklausas, ateinančias iš kompiuterių.

Šiomis dienomis optimizavimas mobiliems įrenginiams tapo ne tik įprastas, bet ir būtinas. Pasirodo vis daugiau pranešimų apie pirmuosius „Google“ bandymus sukurti tik mobilioms svetainėms skirtą paieškos indeksą. Tai reiškia, kad prastą vartotojo patirtį siūlantiems tinklapiams bus sunku užimti aukštas pozicijas per mobiliąją paiešką.

6. Lėta raktažodžių „mirtis“

Nors Panda ir Penguin algoritmai sugeba identifikuoti piktnaudžiavimą ir manipuliaciją raktažodžiais, tačiau 2013-ais metais įvykęs atnaujinimas pradėjo lėtą raktažodžių mirtį - Hummingbird algoritmas pristatė semantinę paiešką, kurioje „Google“ iššifruoja vartotojo ketinimus, o ne tik pateikia rezultatus pagal individualius raktažodžius ir frazes.

Šiandien „Google“ labiau stengiasi suprasti užklausos reikšmę negu sutampančius raktažodžius. Bet raktinių frazių analizė yra vis dar svarbi, ji gali jums padėti kuriant strategijas ir numatyti jūsų internetinės svetainės galimybes organinėje paieškoje.

7. Algoritmų atnaujinimai

Svarbu paminėti, jog pastaruosius keletą metų „Google“ gąsdino SEO specialistus išleisdami paieškos algoritmo atnaujinimus, kurie iš esmės pakeitė reitingavimą organinėje paieškoje. Ir nors paieškos sistema turi tvirtus pamatus, šių atnaujinimų svarba sumažėjo. Dabar vykstantys atnaujinimai yra mažiau pastebimi, vykdomi palaipsniui ir internetinei industrijai suteikiantys mažesnį poveikį.

Pabaigai

Taigi, žinojimas, iš kur kilo, kaip vystėsi SEO ir koks jis yra šiandien, jums gali padėti tapti geresniu skaitmeninės rinkodaros specialistu. Vienas svarbiausių faktorių – panaikinti „juodąsias“ strategijas, kuriomis, galbūt, vadovavotės. O jeigu norite išlikti sėkmingas savo veikloje, nepamirškite atkreipti dėmesį į ateinančių metų atnaujinimus paieškos sistemoje.