Kaip patekti į startuolių ekosistemą?

Startuolių pasaulis daugelį traukia savo laisve ir plačiomis galimybėmis įgyvendinti idėjas, rašoma žiniasklaidai atsiųstoje informacijoje. Tačiau jis pasižymi ir didele konkurencija bei iššūkiais. Įkurti startuolį pasiseka turintiems aiškų tikslą ir tvirtą motyvaciją, kuri padeda eiti pirmyn, kai pasirodo pirmieji sunkumai.

„Studdle“ startuolio vadovė R. Antanavičiūtė prisimena, kad norą kurti savo verslą pajuto dar mokykloje. Pasirinkusi Verslumo ir inovacijų studijas ISM Vadybos ir ekonomikos universitete, dar vasarą prieš mokslus ji įniko į literatūrą apie startuolius, verslumą ir verslą.

„Turėjau lūkestį, kad universitete man pavyks surasti komandą, su kuria kartu galėsime kurti. Nors jau pirmaisiais studijų mėnesiais supratau, kad verslo kelias nėra lengvas, visgi jutau, kad motyvacija pabandyti tik dar labiau auga“, – startuolio kūrimo pradžią prisimena antrakursė.

Bendrakursiai R. Antanavičiūtė, E. Peldžiūtė ir J. Petraševičius susibūrė į komandą vieni kitų gerai nė nepažinodami. Iš pradžių kartu atliko įvairius studijų projektus, o pastebėję, kad dirbti sekasi sklandžiai, nusprendė susiburti ir į startuolio komandą, dar nežinodami, kad už posūkio pasirodys ir iššūkiai.
„Studdle“ startuolį įsteigė dar būdami studentai

Idėja laukė čia pat

Vienas pirmųjų etapų, kuriame suklumpa daugelis startuolių, – sėkmingos verslo idėjos išgryninimas. R. Antanavičiūtė pasakoja, kad dažnai jauni žmonės užsibrėžia tikslą įgyvendinti pernelyg sudėtingą idėją ir tai tampa esmine klaida. Ji prisimena, kaip su bendrakursiais iš pradžių svarstė vystyti restoranų audito ar internetinių platformų testavimo paslaugas. Tačiau, anot studentės, jei verslus jaunas žmogus nori sukurti dirbtinio intelekto paslaugą, jam tai padaryti pavyks tik tuo atveju, jei sutiks patyrusį IT specialistą, kas startuolio vystymo pradžioje ne visada yra taip paprasta.

„Plėtojant startuolį ypač svarbu šalia turėti stiprių mentorių – žmonių, mačiusių ne vieno startuolio kelią, suprantančių vystymo etapus ir galinčių patarti. Ne vieną tokių žmonių, atvykstančių net iš Silicio slėnio, sutikome universitete. Lemtingas tapo susitikimas su mentoriumi Paulu Kallmesu ir jo patarimas susitelkti į tai, kur ir kuo dabar esame. Jis pasiūlė pastebėti – galbūt pirmojo verslo idėja slypi universitete“, – prisimena R. Antanavičiūtė.
„Studdle“ startuolį įsteigė dar būdami studentai

Taip komanda nusprendė įdarbinti savo pačių kompetencijas. Pastebėję, kad Lietuvos studentai neturi patogios konsultacijų platformos, kuria galėtų naudotis ruošdamiesi egzaminams, užsibrėžė tikslą ją sukurti, pasiūlydami „studentas-studentui“ konsultacijų formą.

Startuoliai ir amerikietiški kalneliai

Pirmąją „Studdle“ platformą komanda sukūrė bei ištestuoti paruošė per keletą savaičių. Tuomet pakvietė ISM universiteto studentus naudotis paslauga, užsiregistruoti į matematikos, ekonomikos, finansų ir kitų universitetinių dalykų konsultacijas. Štai tada, kaip pasakoja R. Antanavičiūtė, prasidėjo tikrieji amerikietiški kalneliai.

„Supratome, kad iš pirmo žvilgsnio net ir nesudėtinga idėja savyje slepia daugybę klausimų ir situacijų, kurios priverčia išeiti iš komforto zonos. Testo metu pamatėme, kokia svarbi yra stipri komunikacija su korepetitoriais, klientais ir kaip greitai kartais tenka reaguoti ir spręsti netikėtas problemas, kad išlaikytume gerą klientų patirtį“, – tikina R. Antanavičiūtė.
„Studdle“ startuolį įsteigė dar būdami studentai

Anot studentės, startuolio testas tapo ir komandos tvirtumo testu. Jis įrodė, kad iškilus iššūkiams kolegos ne atsitraukia, o susivienija ir kiekvienas imasi ieškoti išeities.

Įteisino verslą ir išplėtė komandą

Daugiau nei mėnesį trukęs „Studdle“ platformos testas padėjo komandai labiau išgryninti siūlomą paslaugą, dalies jos, pavyzdžiui testų ir klausimynų, atsisakyti, paliekant tik korepetitorių konsultacijas. R. Antanavičiūtė džiaugiasi, kad jau startuolio testavimo fazėje klientų susidomėjimas buvo didelis, o korepetitoriams ir net komandai pavyko pasiekti neplanuotą pirmąjį pelną.

„Visų svarbiausia, kad žinia apie „Studdle“ tarp studentų pasklido iš lūpų į lūpas. Dabar didelė dalis klientų apie platformą sužino organiškai, o mes į startuolį jau nebežiūrime kaip į universitetinį projektą. Tai yra mūsų auginamas verslas“, – sako „Studdle“ viena iš kūrėjų.
„Studdle“ startuolį įsteigė dar būdami studentai

Po testo „Studdle“ į rinką žengia sutvirtėję. Vasarą oficialiai įtvirtino veiklą, augino komandą, pakviesdami prisijungti IT specialistą, tobulino internetinę platformą, geriau pritaikydami ją klientams. Šiandien prie korepetitorių platformos jungiasi jau ne tik ISM, bet ir kitų Lietuvos universitetų studentai. Komanda sako, kad ateityje turi planų dairytis ir į užsienio rinkas.