Žaidimus kūrė prie valgomojo stalo


Su vaizdo žaidimais užaugo jau dvi kartos, o daugumos žaidžiančiųjų svajone iki šiol išlieka jų kūrimas. Prieš 20 metų svajonę įgyvendinę ir studiją įkūrę Sergejus Trofimovas, brolis Michailas ir jo žmona Viktorija atvirauja – įmonės dydis niekuomet nebuvo pagrindinis tikslas.

„Mūsų troškimas kurti žaidimus išsipildė 2002 metais ir tilpo į 30 kvadratinių metrų kambarį. Dirbome kompiuterius išstatę ant valgomojo stalo nuomojamame kambaryje, tėvų biure. Kad pradedame naują veiklą Lietuvoje sužinojome tik registruojant įmonę. Iki mūsų, registrų centre net nebuvo kvalifikacijos kodo, nusakančio vaizdo žaidimų kūrimo veiklą. Tad tapome pirmieji jį sukūrę ir patys juo pasinaudoję.

Visuomet siekėme kurti bei leisti savo žaidimus, tad įmonės dydis niekada nebuvo mūsų pagrindinis tikslas. Pradžioje kūrėme žaidimus kitiems leidėjams ir mokydamiesi kaupėme žinias apie rinką. Matėme, kaip kinta vartotojų poreikiai, platformos, technologijos, monetizacijos būdai.

„Nordcurrent“

Anksčiau kūrėme žaidimus konsolėms, dabar – mobiliesiems įrenginiams“, – sako šiemet švenčiančios 20-ties metų jubiliejų žaidimų studijos „Nordcurrent“ direktorė Viktorija Trofimova.

Pirmas blynas ir tarptautinė sėkmė


„Santa Claus Saves the Earth“ buvo pirmasis įkūrėjų savarankiškai sukurtas žaidimas, išleistas PlayStation ir Game Boy Advance įrenginiuose.

„Kai prekyboje pamatėme pirmą mūsų sukurtą žaidimą, supratome, jog esame gerame kelyje. Tobulėjome ir nusprendėme žaidimus leisti savarankiškai. Pirmą blyną iškepėme 2009 metais. Išleidome „101-in-1“ žaidimą. Pavyko, ir tai padiktavo tolesnę veiklos kryptį – kurti žaidimus mobiliesiems“, – pasakoja V. Trofimova.

2014 metais išleistas „Cooking Fever“ žaidimas dabar turi virš 400 milijonų parsisiuntimų. Ir nors kulinariniame žaidime studija cepelinų recepto nepristatė, tačiau tai, kad kūrėjai yra lietuviai, žinojo kone kiekvienas.

„Smagu prisiminti, nuo ko prasidėjo žaidimų kūrimas ir kur esame šiandien. Mes ir toliau planuojame kurti žaidimus bei juos leisti. Vien pernai pristatėme du žaidimus. 2021 metais mūsų pajamos sudarė 62,75 mln. eurų ir išaugo 20 proc. lyginant su 2020 m. (52,44 mln. eurų). Šiemet tikimės dar spartesnio augimo.

Viktorija Trofimova

Žaidimų sektoriuje visuomet vyksta pokyčiai ir technologinės transformacijos. Šiuo metu mobilieji žaidimai užima apie 60 proc. visos industrijos, šalia konsolėms ir PC. Anksčiau menkai kam žinoma industrija, šiuo metu gauna vis daugiau dėmesio ir pripažinimo“, – džiaugiasi „Nordcurrent“ direktorė.

Šiuo metu žaidimus Vilniuje, Dnipro, Odesos bei Varšuvos miestuose kuria per 250 darbuotojų. Iš viso studijoje sukurta bei išleista daugiau nei 50 žaidimų skirtų įvairioms platformoms. Favoritais tapusių „Cooking Fever“, „Murder in the Alps“, „Pocket Styler“, „Happy Clinic“ ir kitų žaidimų atsisiuntimai viršija 500 mln. kartų.