Ignas pasakoja, kad komfortas visus darbus atlikti per pusę dienos jo netenkino, todėl programuotojas priėmė iššūkį – prieš pat pirmąją pandemiją įsidarbino lyderiaujančioje JAV integruotų mokėjimo sprendimų kompanijoje „SHIFT4“, kuri turi „SHIFT4 Payments Lithuania“ padalinį Vilniuje. Tiesa, nors kompanija dirba su tokiais rimtais JAV rinkos gigantais, kaip „SpaceX“, „Hilton“ „Four Seasons“, „T-Mobile Arena“ ir dauguma Las Vegaso lošimo namų, Ignas džiaugiasi, kad jų biure dauguma situacijų sprendžiamos su humoru, o neįpareigojanti atmosfera leidžia jaustis patogiai ir neperdegti.

Pirmoji pažintis su programavimu – žaidžiant „Quake“

Kiek save prisimena, Ignas visada domėjosi informatika ir tiksliaisiais mokslais, mėgo strateginius ir šaudyklių žaidimus, o su pirmaisiais programavimo terminais ir 3D grafika susipažino dar tais laikais, kai namuose niekas neturėjo kompiuterių. „Mano visa širdis yra „Quake“ žaidime: tais gūdžiais 2000-aisiais eidavome su draugais į kompiuterines ir kuo geriau žaisdavome, tuo daugiau „Quake“ apdovanojimų gaudavome. Vėliau, kaip ir visus paauglius, įtraukė „Age of Empires II“, „Counter Strike 1.6“ ir kiti,“ – pasakoja pašnekovas.

Ignas Kapočius

Ignas svarsto, kad kompiuteriniai žaidimai vaikams ir paaugliams neturėtų būti demonizuoti, svarbiausia – atrasti balansą: „Nori nenori, žaidimuose susiduri su labai paprasta programavimo kalba. Serveriai, konfigūracijos ir kiti informacinių technologijų terminai, kuriuos žaidimuose išgirsta paaugliai, gali praplėsti pasaulėžiūrą. Tu pradedi suvokti, kad sugebėdamas padaryti nors ir labai mažus pokyčius žaidime, gyvenime gali padaryti labai didelius dalykus.“

Paprašytas prisiminti, kaip sugebėjo pakeisti kelias „mIRC“ kodo eilutes, Ignas juokiasi: viskas prasidėjo tada, kai dar būdamas moksleiviu, labai norėjo susikurti unikalų, spalvotą šios pokalbių svetainės pasisveikinimą, o tai padaryti galėjo toli gražu ne kiekvienas. „Tais laikais vieša informacijos paieška buvo kur kas sudėtingesnė, todėl norėdamas perrašyti kelias „mIRC“ kodo eilutes, užtrukau net keletą savaičių. Bet kai pavyko, mintis, kad galiu pakeisti tai, kaip veikia kompiuteris, man labai patiko,“ – prisimena Ignas.

Jeigu netobulėsi, nepastebėsi, kaip tavo vietą užims kiti

Ta mintis pašnekovo nepaleido ir vėliau: Vilniaus universitete Ignas įgijo Informacinių technologijų bakalauro diplomą ir profesionaliai programuoja jau daugiau nei dešimt metų. Vyras prisipažįsta, kad nors tuo metu neįvertino visos akademinių žinių svarbos ir naudos, universitetas išugdė atsakomybės jausmą bet kokia kaina vykdyti įsipareigojimus ir suvokimą, kad moki ir gali dar geriau.

Kita vertus, Ignas atvirauja, kad pradėjus dirbti, teko išmokti žymiai daugiau, o nuolatinis savarankiškas tobulėjimas yra neatsiejama kiekvieno programuotojo kasdienybės dalis. „Svarbiausia yra ne žmogaus amžius, o nuolatinis tobulėjimas. Neretai dalyvaudamas prie mūsų komandos norinčių prisijungti talentų atrankose matau dvidešimtmečių, kurie žiniomis lenkia keturiasdešimtmečius, ir atvirkščiai – kai kurie dvidešimtmečiai deda per mažai pastangų atlikdami užduotis ir perdega greičiau nei keturiasdešimtmečiai. Mano nuomone, kertinis dalykas – kasdien bent po pusvalandį „pasikrapštyti“ kode, išmokti kažko naujo. Kitaip nei nepastebėsi, kaip po kelerių metų tavo vietą užims kiti. Konkurencija programavime yra didžiulė,“ – atskleidžia vienai iš „SHIFT4 Payments Lithuania“ programuotojų komandų vadovaujantis Ignas.

Ignas Kapočius

Prie šios kompanijos pats Ignas prisijungė prieš kelerius metus: supratęs, kad sėdi vienoje vietoje, savęs neberealizuoja ir netobulėja, nusprendė ieškoti naujų galimybių: „Vieniems tame pačiame rate suktis yra patogu, kitiems tai būna puikus metas pokyčiams. Juos lengviausia įgyvendinti keičiant poziciją arba įmonę. Mano atveju, pozicijos pakeisti nebuvo galimybės, todėl nusprendžiau keisti įmonę.“

Ignas pasakoja, kad tuo metu kaip tik prasidėjo pirmoji pandemijos banga ir visas pasaulis tarsi sustojo, tačiau nepaisant globalių iššūkių, pastarieji metai Ignui buvo puikus karjeros tramplinas: į „SHIFT4 Payments Lithuania“ atėjęs dirbti programuotoju, ne už ilgo toje pačioje kompanijoje jis tapo vyr. programuotoju, o 2021-ųjų rugpjūtį pradėjo vadovauti ir programuotojų komandai Lietuvoje bei JAV. „Pamenu, buvo savaitgalis, o man skambina iš JAV. Atmečiau skambutį, pagalvojęs, kad tokiu metu gali skambinti tik sukčiai, tačiau telefonas ir vėl suskambo. Tuomet supratau, kad greičiausiai skambina kažkas iš „SHIFT4“. Taip ir buvo – skambinęs tiesioginis vadovas iš JAV paklausė, kokių priemonių man reikia norint pirmadienį pradėti vadovauti komandai,“ – prisimena Ignas.

Suvokimas, kad kuri kažką visiškai naujo ir labai didelio

Tapus programuotojų komandos vadu, Ignui netrukus buvo patikėta savo komandai išrinkti naują projektą. „Vienas jų buvo „Starlink“, o kitas, buvau beveik tikras, nesudomintų nei manęs, nei mano komandos. Žinoma, suvokiau, kad „Starlink“ yra milžiniškas projektas ir su juo bus kur kas daugiau iššūkių, bet tuo pačiu suvokiau, kad bus ir didesnė motyvacija visai komandai – visi „Starlink“ interneto vartotojai, kurie naudosis „SpaceX“ internetu, mokėjimus vykdys per „SHIFT4“, o tai, ką matys „Starlink“ darbuotojai, daugiausiai bus mano ir mano komandos atsakomybė,“ – pasakoja Ignas.

Vyras papildo, kad kartu su visa komanda ne tik programuoja „Starlink“ mokėjimų platformą, bet tuo pačiu formuoja ir visiškai naują kompanijos „SHIFT4“ verslo vertikalę: iki šiol integruotus mokėjimo sprendimus daugiausiai siūlę JAV įsikūrusiems restoranams, barams ir lošimo namams, viešbučiams, ligoninėms, netrukus kompanija verslą iš vienos platformos valdyti ir mokėjimus internetu atlikti leis visiems.

Paklaustas, ką jam reiškia dirbti su tokiais klientais, kaip „Starlink“, Ignas atviras: „Nesvarbu ar tai „Starlink“, ar bet koks kitas klientas, mes su visais dirbame vienodai atsakingai ir kokybiškai, nors dienos pabaigoje vis tiek suvoki, kad kuri kažką visiškai naujo ir labai didelio. Be to, iš arti matai, kaip vyksta milijardiniai verslai. Bet kokiu atveju svarbiausia – pasitikėti komanda ir kartu švęsti tiek pergales, tiek visiems ieškoti atsakymų į iškilusius klausimus.“

Programavimas – komandinis žaidimas

I. Kapočius sako, kad programavimas yra visų pirma komandinis žaidimas, o jo, kaip vadovo, pagrindinė atsakomybė prieš visą komandą – įgalinti kiekvieną dirbti tai, kas jiems pavyksta geriausiai, ir sukurti aplinką, kurioje tobulėtų. Pašnekovas įsitikinęs, kad nespaudžiant komandos, rezultatai būna kur kas geresni – kiekvienas gali ramiai tobulėti savo tempu. Tobulėti skatina ir pati kompanija: suteikia galimybes norintiems persikvalifikuoti, išmokti naujos programavimo kalbos ar įgyti kitų žinių, be to, neseniai buvo atnaujintos lietuvių komandiruotės į pagrindinę „SHIFT4“ būstinę Alentaune, Pensilvanijos valstijoje, kurios, anksčiau vykdavusios reguliariai, dėl pandemijos buvo laikinai sustabdytos.

Ignas džiaugiasi hibridiniu darbo modeliu ir sako, kad tai yra absoliuti kiekvienos kompanijos ateitis, padedanti sutaupyti daug laiko: užuot jį gaišus eismo spūstyse, galima daugiau dėmesio skirti šeimai ir mokymuisi. Pašnekovas akcentuoja, kad laiką valdyti yra labai svarbu, o jis pats, vedžiodamas šunį, kartu mėgsta klausytis ir įvairių tinklalaidžių apie programavimą, investavimą ir lyderystę.

Ignas Kapočius

Tačiau didžiausiu įkvėpimu tobulėti Ignas įvardija dešimties mėnesių sūnų: „Nuo tada, kai sužinojau, kad žmona laukiasi, pajutau dar didesnį norą stengtis. Gal skamba banaliai, tačiau jaučiu didžiulį norą užtikrinti savo sūnui aplinką, kurioje jis galėtų mokytis ir tobulėti, sukurti jam visas galimybes tapti tuo, kuo nori.“

O norintiems tapti programuotojais Ignas Kapočius turi keletą patarimų: „Nuolat kartoju tai savo komandai, todėl pakartosiu ir čia: esu tikras, kad kvailų klausimų nebūna, o jeigu jums teigiama kitaip, esate blogoje kompanijoje. Todėl pirmiausia – būkite smalsūs ir klauskite. Antra, nesvarbu, kiek kursų ar kokius puikiai vertinamus universitetus baigsite, tai bus labai gera pradžia, tačiau to neužteks – svarbu nuolat mokytis. Trečia, nėra amžiaus ribos, kada galima pradėti mokytis. Amžius tampa problema tada, kai tu pats nori, kad tai taptų problema, o žmogus yra jaunas tol, kol mokosi.“