2022 m. balandžio 26 d. 11:48

Papasakojo, kaip lietuviai diegė JAV investuotojams skirtą sistemą

Investavimas
Investavimas

Kol investuotojai bando susigaudyti brangstančių pinigų aplinkoje, IT profesionalai skuba kurti sprendimus, kurie ne tik palengvintų investavimo verslo procesus, bet ir užtikrintų efektyvesnį fondų valdymą, portfelių sudarymą ar patogesnį dokumentacijos procesą.

Būtent šių esminių iššūkių pandemijos pradžioje teko imtis JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge“ komandai, kuri per rekordiškai trumpą laikotarpį turėjo sukurti patogią ir šiuolaikišką investavimo sistemos klientų valdymo platformą bei padėti žinomai amerikiečių investavimo sprendimus įgyvendinančiai įmonei sustiprinti konkurencinį pranašumą rinkoje, rašoma pranešime spaudai.

Kliento pasitikėjimą teko užsitarnauti

Anot JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge“ projekto vadovo Simono Kuprio, klientų sistemai trūko šiuolaikiškumo, funkcionalumo, todėl teko surasti ir pasiūlyti sprendimą, kaip operatyviai atnaujinti vis dar veikiančią sistemą.

„Klientai kreipėsi į mus, kadangi turėjo taip vadinamąją technologinę skolą (angl. tech-debt) savo sistemose, jos smarkiai atsiliko nuo konkurentų, labai trūko šiuolaikiškų sprendimų. Tačiau nepaisant sudėtingų iššūkių, mums ši užduotis pasirodė labai įdomi, kaip ir pats verslo modelis – investavimo sistemos klientų valdymo platforma. Nors po jungtiniu pavadinimu slėpėsi ir dar daugiau visko, tačiau teko nemažai padirbėti, kol pavyko suprasti terminologiją, kuri yra naudojama tiek finansų sektoriuje, tiek ir įmonės viduje“, – sakė projekto vadovas.

S. Kuprio teigimu, klientas siūlo produktyvumo paketą, leidžiantį investicijų valdytojams, instituciniams investuotojams bei konsultantams savo procesus valdyti vienoje platformoje. Tai paketas, kuris be CRM, apima analitikos įrankius, įgalina valdyti investicijų portfelius bei vykdyti investicinių vienetų apskaitą.

„Dalis atnaujinimo darbų buvo susiję su įmonės viduje diegiamais duomenų saugojimo sprendimais – jie pilnai nebuvo panaudoti kitose sistemos dalyse. Užduotį apsunkino ir tai, kad nebuvo atliktas duomenų sinchronizavimas. Klientą ribojo labai griežti įsipareigojimai, užtikrinant duomenų apsaugą. Iš pradžių, kol dar nebuvome spėję pelnyti kliento pasitikėjimo, mums buvo vengiama atskleisti daugiau detalių apie disponuojamų duomenų apimtis. Kai galiausiai paaiškėjo apie kokius duomenų kiekius kalbame, teko permąstyti architektūrinius sprendimus, kurių iš pradžių, atrodė, kad turėjo užtekti ir dėl kurio projektas iš pradžių neatrodė toks kompleksiškas“, – dalijosi projekto vadovas.

JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge“ projektų vadovas Simonas Kuprys
JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge“ projektų vadovas Simonas Kuprys
© Bendrovės archyvas

Iššūkius kėlė duomenų kiekis

S. Kuprio teigimu, projekto darbų skalė driekėsi nuo bendrąja prasme investavimo sistemos klientų valdymo platformos sukūrimo, kuri padėtų aptarnauti tiek fondų valdymą, portfelių sudarymą, dokumentų ruošimo ar viso pasiruošimo proceso sekimą. Taip pat buvo stebimas investavimo priemonių (angl. investment vehicle) pardavimo ir viešinimo procesas – atlikti skambučiai, laiškai, dokumentacija, susitikimai.

„Nors sistema jau egzistavo ir visiškai nuo nulio komandai nereikėjo imtis absoliučiai visų darbų, tačiau mums atiteko visa puokštė sudėtingų verslo procesų. Netrūko ir technologinių, specifinio verslo sektoriaus supratimo bei sąlyčio taškų suradimo iššūkių. Teko aiškintis dalykus, kurie evoliucionavo kone visą dešimtmetį. Pavyzdžiui, kelios sistemos dalys buvo parašytos pasirinkus egzotinę programavimo kalbą arba biblioteką – dalį sistemos pavyko integruoti, o dalį teko įsisavinti ir pernaudoti iš naujo mūsų kuriamuose sprendimuose“, – apie iššūkius pasakojo įmonės atstovas.

Pasak S. Kuprio, kiekvieno projekto atveju kontekstas yra labai unikalus, todėl visada yra būtina tai tinkamai vertinti. Tai ne tik technologijos, kurios yra naudojamos, ar naujų sprendimų koncepcijos, neabejotinai tai ir pats kontekstas, kaip efektyviai pritaikyti technologijas bei gerai apgalvotus sprendimus.

„Iš pirmo žvilgsnio šis projektas neatrodė unikalus ar labai išskirtinis. Pradėjome nuo CRM dalies vartotojo sąsajos atnaujinimo. Taip pat reikėjo užtikrinti tam tikrą duomenų įkėlimo greitį. Dėl šios priežasties klientas turėjo parengęs alternatyvų duomenų šaltinį, leidžiantį reikšmingai padidinti duomenų paieškos ir įkėlimo greitį. Tačiau pradėjus dirbti greitai paaiškėjo, jog projektas nebus toks paprastas kaip atrodė iš pradžių. Nevisiškai tiksliai įvertinome kliento platformos kompleksiškumo įtaką mūsų projekto apimčiai. Sėkmingai įveikę pirmuosius iššūkius ir įgavę kliento pasitikėjimą. Jau po pusės metų įgavome pagreitį ir pradėjome planuoti kur kas ambicingesnius sprendimus“, – pabrėžė IT specialistas.

Atvėrė dar daugiau funkcionalumo vartotojams

Anot įmonės verslo analitikės Ievos Riliškytės, esminis projekto rezultatas – pasiekti, kad klientai galėtų maksimaliai efektyviai išnaudoti laiką, skirtą investavimo sprendimams priimti.

„Greičio – laiko kriterijus – yra labai svarbus ir mūsų projekte. Tai anaiptol ne bendrinis, iš gerosios praktikos ateinantis, kriterijus. Tikslas šiame projekte, jog vartotojas, naudodamasis sprendimu, „išspaustų“ maksimumą iš kiekvienos minutės. Antroji projekto dalis – prietaisų skydelis (angl. widget page), kurį vartotojas gali susikonfigūruoti pagal asmeninius poreikius, tai pats naujausias pasiūlymas, kaip efektyviai panaudoti savo laiką. Šiuo metu vartotojų, dirbančių analitinį darbą, didžiausias poreikis yra ne tik greitai sisteminti informaciją, tačiau labai svarbus yra informacijos vizualumas, kadangi tai suteikia galimybę įvertinti informaciją akimirksniu ir priimti tinkamus sprendimus laiku“, – atskleidė analitikė.

I.Riliškytės teigimu, sukurtas prietaisų skydelis šiuo metu leidžia vartotojui susikonfigūruoti asmeninį puslapį, prisidedant į jį dar daugiau programėlių (angl. widget), skirtų stebėti ir susisteminti informaciją, kuria vartotojas disponuoja platformoje.

„Kuriant šias programėles mūsų klientas akcentavo, kad šis skydelis (angl. widget), turi būti intuityvus ir vizualus. Programėlės dizainas turėtų pasufleruoti naujus informacijos „vartojimo“ metodus. Taip pat labai svarbus kriterijus vertinant programėlės funkcionalumą buvo lankstumas bei galimybė atsižvelgti į plačius vartotojo informacijos filtravimo poreikius. Šiuo metu kuriant prietaisų skydelį galima rinktis iš keturių skirtingų programėlių, kurie padeda atliepti pagrindinius vartotojų grupių poreikius. Tačiau tai dar ne pabaiga, su klientu jau planuojame naujas programėles, atliepiančias dar įvairesnius vartotojų poreikius. Sieksime ne tik nuspėti būsimus vartotojų poreikius, bet ir įsitikinti naujos koncepcijos nauda. Todėl šiuo metu su tikslinėmis vartotojų grupėmis testuojame naujųjų programėlių prototipus. Nekantraujame išgirsti pirmuosius įspūdžius ir pradėti naujus darbus“, – teigė įmonės atstovai.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą LOGIN.LT turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Svarbiausios naujienos ir komentarai iš LOGIN.LT –
kiekvieną savaitę tiesiai į el. paštą!