Naujas Instagram rekomendacijų algoritmas


Pagrindinė priežastis, dėl kurios Instagram ne taip ir sėkmingai sekasi konkuruoti su TikTok, – neabejotinai itin efektyvus pastarosios platformos rekomendacijų algoritmas. Jis ypač greitai ir sėkmingai pagauna vartotojo skonį ir sukuria jam tokią turinio juostą, kuri visiškai prikausto dėmesį. Instagram bando kažkaip vytis TikTok’ą ir visai neseniai paleido naują algoritmą, kurio užduotis yra efektyviau kurti turinio juostą „remiantis tuo, kas jums patinka“. Planas toks, kad matytumėte tokius įrašus, kurie, remiasi jūsų naršymo įpročiais, t. y. viskas priklausytų nuo to, ką jau sekate, kiek laiko praleidžiate platformoje, kur spaudžiate širdelę. Aišku, toks algoritmas – tai lyg dviašmenis kardas. Viena vertus, jis prailgina laiką, kurį žmogus praleidžia programėlėje, kita vertus, rekomendacijos gali ir erzinti. Didelė dalis vartotojų neturi jokio noro matyti žmonių, kurių nei pažįsta, nei jais domisi, įrašus. Šią potencialią problemą bandoma apeiti sukuriant du naujienų srautus. Kitą kartą būdami Instagram, atkreipkite dėmesį, kad prie jo logotipo yra maža rodyklė. Ją spustelėjus, pamatysite du pasirinkimus: Following ir Favourites. Pasirinkę pirmąjį, sraute chronologine tvarka matysite stebimų paskyrų įrašus. Paspaudus Favourites – pačių mėgstamiausių puslapių turinį.

Instagram išvaizdos pokyčiai


Instagram po truputį diegia ir naujienas dizaine. Tai papildomas žingsnis siekiant atsišviežinti, labiau įtikti Z kartai, vis dažniau šį socialinį tinklą iškeičiančiai į Snapchat, tą patį TikTok ar kitą konkurentą. Pats akivaizdžiausias pokytis – atnaujintas logotipas. Nors esmingai niekas nepasikeitė, permainų gal nė nepastebėjote. Tačiau, atidžiau pažvelgę, jas turėtumėt pamatyti. Logotipas tapo šiek tiek ryškesnis, labiau pabrėžtas violetinis jo atspalvis. Panašias permainas pastebėsite ir vartotojo sąsajoje. Kita permaina – tai, kaip patys įrašai yra rodomi laiko juostoje. Instagram šiuo metu jau eksperimentuoja su pilno ekrano režimu. Kuo jis skirsis nuo dabartinio? Ogi tuo, kad širdelės, komentavimo ir dalinimosi ikonos tampa permatomos, tad yra nebe po nuotrauka, o ant jos. Kitaip tariant, visas naujienų srautas išvaizda labiau primins Instagram Reels estetiką.

Nauji Instagram šriftai


Instagram dizaino atnaujinimai čia nesibaigia. Šių permainų eiliniai vartotojai gal iš viso nepastebės, bet kūrėjams ir dizaineriams tai turėtų būti pakankamai svarbu. Kalbame mes apie naują šriftų rinkinį, pavadintą Instagram Sans. Kompanijos atstovai teigia, kad jis sukurtas buvo ne šiaip sau. Juo siekiama platformai suteikti dar daugiau universalumo, įdiegiant skirtingose kultūrose populiarius elementus. Instagram netgi partneriavo su lingvistais iš viso pasaulio, kad naujieji šriftai maksimaliai gerai prisitaikytų prie skirtingų rašto sistemų, pavyzdžiui, arabiškos, japoniškos ar tailandietiškos. Nors apie tai labai atvirai nėra kalbama, visada pabrėžiant įtraukties aspektą, bet tai dar vienas svarbus žingsnis konkuruojant su TikTok. Kaip žinia, ši platforma itin populiari Azijoje. Instagram naudojami šriftai tiesiog labai ilgai buvo per daug orientuoti į vakarietiškas rašto sistemas. Naujieji padės platformai būti dar šiek tiek globalesnei ir nesudarys papildomų kliūčių tų šalių kalbomis kalbantiems vartotojams.

Naujieji Instagram automatiniai titrai


Kaip žinia, video turinys internete tampa dominuojančia turinio forma. Frazes video is king ar video first, ko gero, išgirstumėte per kiekvieną rinkodaros konferenciją. Visgi video turi šiokį tokį minusą – norint juos kokybiškai žiūrėti, reikia ir garso. Priešingu atveju juk kone neįmanoma suprasti žinutės. Tačiau, tam tikromis aplinkybėmis naudojantis išmaniuoju telefonu ir neturint po ranka ausinių, garso pasileisti negalima. Instagram skaičiuoja, kad trečdalis platformoje esančių video yra žiūrimi išjungus garsą. Logiškas sprendimas – titrai. Bėda ta, kad toli gražu ne visi kūrėjai imasi juos rašyti. Todėl Instagram ir vysto automatinių titrų funkciją. Laiko juostoje esančiuose video juos įjungsite paspaudę trijų taškelių ikoną ir pasirinkę Manage Captions. Stories ir Reels automatinius titrus turi aktyvuoti pats kūrėjas. Tam reikia specialaus lipduko, kurį rasite jų stalčiuje. Funkcija kol kas veikia tik su didžiosiomis kalbomis – anglų, prancūzų, vokiečių ir t. t. Tačiau jau vien tai yra didelis žingsnis pirmyn.

Naujos Instagram žinučių funkcijos


Instagram taip pat stengiasi išplėsti funkcionalumą. Čia esama dviejų veikimo krypčių. Visų pirma, tobulinamas vidinis paieškos variklis. Tam turėtų būti naudojama hashtag’ų sistema. Taip, ji veikia ir dabar, bet tyrimai rodo, kad yra gana neefektyvi. Jų tiesiog per daug, jie per padriki, tad ketinama sukurti ekstensyvų jų sąrašą, kurį tvirtintų pats Instagram. Šiuo metu JAV jau eksperimentuojama su 35 tokiais hashtag’ais. Antroji kryptis – žinutės. Vėlgi, Instagram’e jos ir dabar puikiai veikia, bet ketinama joms suteikti daugiau funkcionalumo. Čia atsiras šiek tiek naujų režimų:

Active now – panašiai kaip Messenger matysite, kas yra prisijungę šiuo metu.

@Silent – žinutę pradėjus tokiu kodu, ji pasieks adresatą, bet nukeliaus tyliai, t. y. jūsų draugas negaus pranešimo. Tai turėtų būti labai naudinga siunčiant žinutes naktį.

Quick send – naršant po tinklą ir radus įrašą, kuriuo norisi pasidalinti su draugais, užteks tiesiog spustelėti siuntimo ikonėlę. Tai padarius, ekrane pasirodys žmonių, su kuriais bendraujate dažniausiai, vardai. Užteks pasirinkti norimą.

Dalijimasis muzika – ši funkcija jau veikia su Apple Music, o netrukus veiks ir su Spotify. Klausantis muzikos ir užsinorėjus pasidalinti daina, galėsite draugams nusiųsti jos 30 sekundžių ištrauką.