Kampanijos dalyvis Duncanas McCannas pateikė oficialų skundą Informacijos komisaro biurui (ICO).

D. McCannas teigia, kad „Youtube“ renka duomenis apie vaikų žiūrimus vaizdo įrašus, kur jie juos žiūri ir kokiu įrenginiu juos žiūri.

Tuo tarpu „Youtube“ teigė, kad investavo į šeimų apsaugą.

„Esame pasiryžę toliau bendradarbiauti su ICO dėl šio prioritetinio darbo ir su kitomis pagrindinėmis suinteresuotosiomis šalimis, įskaitant vaikus, tėvus ir vaikų apsaugos ekspertus“, – sakė bendrovės atstovas spaudai.

Platforma priklauso JAV technologijų milžinei „Alphabet“, kuri taip pat yra „Google“ patronuojančioji bendrovė.

Platforma visada teigė, kad jos paslauga nėra skirta jaunesniems nei 13 metų vaikams, ir siūlo atskirą programėlę vaikams „YouTube Kids“, taip pat „prižiūrimą patirtį“, kuriai reikalingas tėvų sutikimas.

D. McCannas sako, kad daug vaikų žiūri „Youtube“ turinį šeimos įrenginiuose, kuriuose šie duomenys gali būti renkami pagal nutylėjimą, nes jie nėra užregistruoti kaip vaikų paskyra.

„Youtube“

Manoma, kad jo skundas yra pirmasis ICO vaikų kodekso, kuris buvo įvestas 2020 m., išbandymas, kai technologijų įmonėms buvo duoti vieneri metai, kad jo laikytųsi.

Jo sąlygos apima aukšto lygio privatumo užtikrinimą vaikams pagal numatytuosius nustatymus ir nenaudoti dizaino funkcijų, skatinančių juos pateikti daugiau duomenų.

Tuo metu „Youtube“ teigė, kad išjungs numatytąjį automatinį vaizdo įrašų atkūrimą ir užblokuos reklamos nukreipimą ir personalizavimą visiems vaikams.

Reguliavimo institucijos „Ofcom“ duomenimis, 2021 m. vaizdo įrašų platforma Jungtinėje Karalystėje naudojosi 89 proc. vaikų nuo 3 iki 17 metų.

Įmonėms, pažeidusioms Vaikų interneto kodeksą, gali būti skiriamos didelės baudos, panašios į bausmes už duomenų apsaugos įstatymų pažeidimus.