12 metrų ilgio naujos kartos žemagrindis „Scania Citywide LF“ – visiškai elektrinis autobusas, kuris vienu metu gali vežti iki 105 keleivių. Jame įrengta 35 sėdimosios ir 70 stovimųjų vietų, iš kurių viena vieta gali būti pritaikyta negalią turinčiam keleiviui su neįgaliojo vežimėliu.

Tiek eismo dalyvių, tiek ir vairuotojų darbui palengvinti, transporto priemonėje įdiegtos pažangios saugumo sistemos: aklosios zonos, sistema, perspėjanti apie neatsargius eismo dalyvius, taip pat patobulinta ir adaptyvi kruizo kontrolė, kuri padeda išlaikyti pastovų greitį ir saugų atstumą tarp autobuso ir kitų eismo dalyvių.

„Litcargus“ vadovas Linas Vaškys, sako, kad oro uostų keleivių aptarnavimo kokybė ir technologinė pažanga yra du neatsiejami dalykai.

„Nuolatos sekame inovacijas aviacijoje, stebime jų raidą ir, esant galimybėms, jas panaudojame taip, kad ir keleiviams būtų patogiau keliauti, ir pati mūsų veikla būtų kuo efektyvesnė, kalbant tiek apie pažangą, tiek apie tvarumą“, – sako L. Vaškys, pridurdamas, kad „Litcargus“ ir „Scania“ partnerystė leis geriau įvertinti žaliųjų transporto priemonių integracijos galimybes, žengiant tvaraus vystymosi linkme.

Vilniaus oro uoste keleiviams vežti išbandomas elektra varomas autobusas

Bendrovės „Scania Lietuva“ generalinis direktorius Darius Snieška akcentuoja, jog oro uostas atvykstančiam keleiviui yra tarsi vartai į valstybę, tai yra pirmas vaizdas, kurį jis pamato, tad kiekviena detalė yra svarbi.

„Todėl labai džiugu, jog „Litcargus“ sutiko išbandyti mūsų elektra varomą autobusą – tai yra ir pripažinimas, kad elektra varomos transporto priemonės gali būti naudojamos vis plačiau, ir tuo pačiu įrodymas, kad Lietuva yra inovatyvi bei tvarumo idėjas palaikanti valstybė“, – sako D. Snieška.

Pasak jo, daugelis pasaulio miestų, ypač Europoje, eina dekarbonizacijos keliu ir siekis fiksuoti kuo mažesnius CO2 kiekius oro uostuose turėtų būti to proceso dalis.

„Kartu su įkrovimo infrastruktūra, elektra varomos transporto priemonės yra idealus sprendimas oro uostams, nes pervežant tūkstančius keleivių per dieną nuvažiuojamas atstumas yra didžiulis, o taršos lygis – nulinis“, – pabrėžia „Scania Lietuva“ vadovas.

Vilniaus oro uoste keleiviams vežti išbandomas elektra varomas autobusas

Pasak „ABB“ elektromobilių įkrovimo stotelių marketingo ir pardavimo specialistės Godos Montvidaitės, moderniausiomis technologijomis aprūpintas bei inovatyvius sprendimus turintis „Scania Citywide LF“ gali būti įkraunamas keliais būdais.

„Pirmuoju transporto priemonė įkraunama specialioje įkovimo stotelėje per naktį arba galutinėse maršrutų stotelėse. Krovimas šiuo būdu, priklausomai nuo baterijų talpos, gali trukti 6–8 valandas. Kitu atveju autobusas gali būti įkraunamas maršrute, trumpų sustojimų metu, tam panaudojant specialų pantografą. Pasitelkus pastarąjį sprendimą, dėl didelės – nuo 150 iki 450 kW – suteikiamos galios, įkrovimas gali trukti vos 3–6 minutes“ – sako G. Montvidaitė.

Pažymėtina ir tai, kad skirtingai nei vidaus degimo varikliais varomi autobusai, elektra varomas „Scania“ autobusas yra 50 proc. tylesnis, kas taip pat prisideda prie triukšmo mažinimo.