„Technologijoms sparčiai žengiant į priekį, džiaugiamės pristatydami eSIM paslaugą mobiliesiems telefonams. Šis pokytis klientams suteiks dar patogesnį naudojimą ir didesnį saugumą“, – pranešime spaudai sakė „Tele2“ generalinis direktorius Baltijos šalims Petras Masiulis.

Užtikrina didesnį saugumą

Kaip teigia Aida Lumbytė, „Tele2“ produkto vadovė, eSIM paslauga veikia tokiu pačiu principu, kaip ir įprasta plastikinė SIM kortelė – ji leidžia prisijungti prie mobiliojo ryšio operatoriaus tinklo bei naudotis operatoriaus teikiamomis paslaugomis. Tačiau ji pabrėžia, kad tarp šių technologijų yra vienas esminis skirtumas – eSIM integruojama į mobilųjį įrenginį jau gamybos metu.

„Šiuolaikinių telefonų gamintojai stengiasi užtikrinti kuo įmanoma didesnę įrenginių apsaugą nuo drėgmės ir dulkių, tad priėjimas prie fizinės SIM kortelės tampa vis sudėtingesnis. Norint išimti SIM kortelės lizdą reikia specialaus įrankio. Naudojant eSIM užtenka skenuoti QR kodą, o eSIM profilis yra įkeliamas nuotoliniu būdu. Vienas iš esminių eSIM pranašumų yra saugumas – skirtingai nei tradicinės SIM kortelės, kurių duomenys gali būti klonuojami, eSIM turi geresnes saugos priemones ir funkcijas sumažinančias rizikas. Virtualios eSIM paslaugos negalima panaudoti kitame įrenginyje ar kitaip pasisavinti“, – pranešime spaudai privalumus vardija ji.

Paslaugos naudojimas nekainuoja

Pasak A. Lumbytės, norint pradėti naudoti eSIM, tereikia turėti telefoną, kuris turi integruotą eSIM modulį, pavyzdžiui, 2018 m. ir vėliau išleisti „iPhone“, „Samsung Galaxy 20“ ir naujesni „Samsung“ modeliai, „Huawei“, „Google Pixel“ bei „Sony“ išmanieji. Anot jos, eSIM palaikančių įrenginių rinka sparčiai auga – jau prieš porą metų eSIM paslaugą palaikančių įrenginių modelių skaičius perkopė 100, o „Apple“ Amerikos rinkai jau pristatė pirmąjį „iPhone“, kuris nebeturi fizinės SIM kortelės lizdo.

„Šiuo metu „Tele2“ klientai gali pasikeisti savo SIM kortelę į eSIM bet kuriame operatoriaus salone visoje Lietuvoje arba paskambinę klientų aptarnavimo numeriu – 117. eSIM naudojimas operatoriaus klientams papildomai nieko nekainuoja, tačiau yra taikomas nedidelis vienkartinis SIM keitimo mokestis. Klientams, nusprendusiems pasikeisti SIM kortelę į eSIM, planas ir jo terminai bei papildomos užsakytos paslaugos nesikeičia“, – pasakoja ji.

A. Lumbytė akcentuoja, kad kol kas su eSIM paslauga klientai negalės naudotis „Mobile-ID“ programa. Pasak jos, „Mobile-ID“ veikimas susietas su specialia SIM kortele, kuri turi autentifikacijai ir pasirašymui reikalingus sertifikatus. Rinkoje šiuo metu nėra sprendimo, kuris leistų palaikyti „Mobile-ID“ su eSIM paslauga.