Naujausiomis socialinių tinklų komercijos galimybėmis ir funkcijomis patogesniam apsipirkimui pranešime spaudai pasidalino „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas Arnoldas Lukošius.

„Snapchat“

Aplikacija pernai patobulino kompiuterinės regos pagrindu veikiantį produktą „Scan“, kuris leidžia naudotojams telefono kamera nuskaityti daiktą ir sužinoti daugiau informacijos apie jį.

Visai neseniai programėlėje pristatyti ir papildytos realybės atnaujinimai – aplikacijos naudotojai gali realiuoju laiku matyti informaciją apie gaminį (kainą, spalvą ar jo įsigijimo būdus), kartu su gamintojo aprašymu ir unikaliomis nuorodomis.

Taip pat aplikacijos technologijos leidžia pasimatuoti prekes išmaniajame telefone. Tai reiškia, kad apsiperkant papildytoje realybėje vartotojai gali braukti pirštu ir gestais judėti per įvairias produktų parinktis bei stebėti, kaip makiažas, drabužiai, papuošalai ir aksesuarai atrodytų ant jų pačių. Ši funkcija pasitarnauja tiek prekybininkams, kurie neturi fizinių parduotuvių, tiek ir pirkėjams, kurie gali išbandyti daiktus prieš juos nusiperkant.

Remiantis „Snap“ pateiktais duomenimis, pirmieji apsipirkimai papildytoje realybėje lėmė 2,4 karto didesnį vartotojų norą pirkti ir 14 proc. didesnį pardavimų augimą.

„Facebook“ („Meta“)

Pandemijos pradžioje pristatyta „Facebook Shops“ parduotuvė suteikė galimybę vartotojams ne tik naršyti, bet ir pirkti prekes socialiniame tinkle. Dabar kiekvieną mėnesį čia apsilanko daugiau nei 300 mln. virtualių parduotuvių lankytojų, o rinktis tikrai yra iš ko – unikalių apsipirkimo vietų yra net 1,2 mln.

Pandemijos pradžioje pristatyta „Facebook Shops“ parduotuvė suteikė galimybę vartotojams ne tik naršyti, bet ir pirkti prekes socialiniame tinkle. Dabar kiekvieną mėnesį čia apsilanko daugiau nei 300 mln. virtualių parduotuvių lankytojų, o rinktis tikrai yra iš ko – unikalių apsipirkimo vietų yra net 1,2 mln.

„Shops in Groups“ (Liet. „Apsipirkimas grupėse“) leidžia grupių administratoriams sukurti internetinę parduotuvę susietame „Facebook“ puslapyje ir nuspręsti, kam bus skiriamos surinktos lėšos. Pavyzdžiui, gyvūnų mylėtojų grupė pinigus gali skirti gamtos ir gyvūnų apsaugos organizacijoms ar kitam kilniam tikslui.

„Product Reccomendations“ (Liet. „Produktų rekomendacijos“) ir „Top Product Mentions“ (Liet. „Dažniausiai minimi produktai“) naujos funkcijos padeda pirkėjams lengviau atrasti patinkančias prekes, kadangi išryškina produktus, kuriuos rekomenduoja jūsų grupių nariai. „Facebook“ jau ne vienerius metus turi „Live Shopping“ (Liet. „Tiesioginis apsipirkimas“) funkciją, tačiau dabar ji leidžia nuomonės formuotojams ir prekės ženklams kartu atlikti tiesiogines transliacijas abiejuose puslapiuose ir taip lengviau pasiekti auditoriją.

„Instagram“

Virtuali prekybos platforma „Instagram Shop“ suteikia galimybę vartotojams įsigyti prekę programėlėje arba sutrumpina apsipirkimo laiką, nukreipdama tiesiai į reikiamą elektroninę parduotuvę. Šioje skiltyje pateikiama išsami informacija apie kūrėjus, jų gaminius ir klientų atsiliepimus, vartotojai čia gali atrasti dar nematytus prekės ženklus ar pridėti prekes į pageidavimų sąrašą.

„Instagram“ apsipirkimo skiltyje pradėta naudoti ir papildytos realybės („Augmented reality AR“) technologija, kurioje veikiantys filtrai leidžia vartotojams pasižiūrėti, kaip tam tikri makiažo produktai atrodo ant jų.

Praėjusiais metais „Instagram“ pristatė dar vieną apsipirkimui naudingą funkciją – „Shopping in Reels“ (Liet. „Apsipirkimas trumpuose vaizdo įrašuose“), kuri užtikrina galimybę pardavėjams žymėti prekes „Reels“ vaizdo įrašuose. Platformos kūrėjai tikina, kad nuolat tobulina prekybos platformą ir šiemet išbandys naują vaizdinę paiešką, paremtą dirbtiniu intelektu. Ji padės vartotojams rasti panašius produktus, kuriuos jie mato socialiniame tinkle (bakstelėjus norimą suknelę bus galima matyti jos pasirinkimus ir kainas), o tai užtikrins itin paprastą ir greitą apsipirkimą.