Viskas priklauso nuo baterijos

Elektromobilių ekspertas Dainius Jakas teigė, kad kategoriškai manyti, jog elektromobiliams balos nebaisios, arba, kad jos gali reikšti automobilio tarnavimo pabaigą, negalima, mat viskas priklauso nuo kelių veiksnių. Pašnekovas aiškino, kad pirmasis veiksnys yra baterijos tipas ir sandarumas, mat neaušinamoms, sandariai įmontuotoms baterijoms net ir didesnė bala nėra labai baisi.

„Viskas paprasta. Baterijų konstrukcijos yra skirtingos – vienos baterijos yra visiškai uždarytos ir sandarios. Vienas tokių pavyzdžių gali būti „Nissan Leaf“ modelis, kuris nėra aušinamas, o dėl to jo baterija yra aklinai uždaryta. Tad jei baterijos apsauga nėra niekaip pažeista, automobilis gali nerti į maždaug 70 cm gylį, ir jam nieko neatsitiks“, – aiškino D. Jakas.

Vis dėlto, ne visi elektromobiliai turi taip nuo aplinkos apsaugotas baterijas. Kai kurių modelių, kaip, pavyzdžiui, „Hyundai Ioniq“ ar „Kia e-Soul“, baterijos yra aušinamos oru, kuris yra įsiurbiamas iš salono. Pašnekovas teigė, kad tokiu atveju įvažiavus į didesnę balą, kada vanduo ima veržtis į automobilio saloną, elektromobilio baterija būtų nepataisomai sugadinta vandens lygiui pasiekus baterijos aušinimo angas, kurios yra ties langų pradžia. Tiesa, yra ir trečiasis baterijų tipas.