Ličio atsisakymas padėjo pasiekti, kad elektromobilio nuvažiuojamas atstumas beveik nenukentėjo, tačiau įkrovimo laikas smarkiai sutrumpėjo, rašo golem.de.

LOGIN.LT jau rašė apie vykstančią baterijų revoliuciją, kad Kinija masiškai investuoja į naujų pigių baterijų gamybos plėtrą ir tai gali reikšmingai sumažinti elektromobilių kaštus.

Pristatytas „Sehol E10X“ elektromobilis su natrio jonų akumuliatoriumi pademonstruoja, kad natris gali būti sėkmingai taikomas keleiviniams automobiliams.

Stebina ir elektromobilio kaina, kuri, priklausomai nuo įrangos, Kinijoje sieks nuo 6,5 iki 10,5 tūkst. eurų.

Natrio jonų baterijos nebūtinai reiškia mažesnį nuvažiuojamą atstumą. Pavyzdžiui, toks pats elektromobilis su ličio jonų baterija turi dvi modifikacijas: 20 kWh ir 31 kWh talpos, tai leidžia nuriedėti atitinkamai 200 ir 302 km atstumą.

Tuo metu natrio jonų akumuliatorių turintis elektromobilis turės 25 kWh talpą. Tikėtina, kad akumuliatorius bus kiek didesnis, nes jis talpina 120 Wh vienam kilogramui svorio (celių energijos tankis siekia 140 Wh/kg).

Kinijos testavimas parodė, kad akumuliatoriaus pakaktų nuvažiuoti 252 km atstumą, jis palaiko spartų įkrovimą per 15-20 minučių, praneša cnevpost.com.

Šiuo metu prieinamos septynios „Sehol E10X“ versijos, pigiausia kainuoja 46,9 tūkst. Kinijos juanių (6,4 tūkst. eurų), o brangiausia – 76,4 tūkst. juanių (10,5 tūkst. eurų)

„Sehol“ žada netrukus pasiūlyti ne tik mažus elektromobilius, bet ir vidutinio bei didesnio dydžio, kurie turės natrio jonų baterijas.

Baterijų gamintoja „Hina“ specifikacijoje nurodo, kad baterija atlaikys 2000-3000 krovimo ciklų. Natrio jonų baterija išsiskirs tuo, kad netgi prie minus 20 laipsnių Celsijaus išlaikys 90 procentų talpos, ir jos nereikės šildyti žiemą. Tad 25 kWh modelis žiemą nuvažiuos tiek pat, kiek 31 kWh ličio jonų modelis. Kambario temepratūroje 80 procentų baterijos įkrauti bus galima per 15 minučių, žada gamintoja.

Žinoma, natrio akumuliatorius yra gerokai pigesnė alternatyva brangiam ličio jonų akumuliatoriui, mat litis yra retas ir brangus mineralas, tuo metu druską sudarančio natrio netrūksta.

Maža baterijos talpa nereiškia, kad ji negalėtų būti didesnė – tiesiog pats elektromobilis yra mažas, o energijos tankis jos dydžio neriboja. Dabartiniai 120 Wh/kg yra tik vos mažiau, nei pirmosios LFP baterijos, kurios buvo naudojamos „Tesla Model 3SR“ 2020 metais (125 Wh/kg), lygina golem.de.

Palyginimui, 54 kWh talpos natrio jonų akumuliatorius būtų tik 18 kilogramų sunkesnis nei 2020 metų „Tesla“ akumuliatorius, svėręs 432 kg, tačiau siūlytų gerokai didesnė įkrovimo spartą.

„Hina“ jau anksčiau pristatė, kad turi ne tik 140 Wh/kg talpos celių, bet ir didesnių, 150-155 Wh/kg.

Natrio jonų baterijų celes gamina ir didžiausia pasaulio baterijų gamintoja CATL, kuri nurodo, kad jos celės pasiekia 160 Wh/kg, tačiau norima tankį dar auginti ir pasiekti netgi 200 Wh/kg su antra baterijų karta.

LFB ličio jonų baterijos, dažnai naudojamos elektromobiliuose, naudoja celes su 160-200 Wh/kg talpa.

„Hina“ yra buvo beveik nežinoma baterijų gamintoja, tačiau ji pirmoji Kinijoje natrio jonų baterijas panaudojo elektros energijos kaupimo įrenginiams, kurių talpa siekė nuo 100 kWh iki 1 megavato. 2022 metais „Hina“ paleido pirmąją gamybos liniją, galinčią pasiekti 1 GWh talpą per metus, o planuojama ją plėsti iki 5 GWh, be to, planuojama ir nauja gamykla su 30 GWh.

Natrio jonų baterijoms prognozuojama šviesi ateitis, kuomet dauguma Kinijos baterijų gamintojų pereina prie šios pigesnę žaliavą naudojančios technologijos.